Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Probleempjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2009 om 21:48 #17210340
Goeie avond,
Korte introductie van mezelf,
Heet Jeffrey 19jaar, rijd sinds 2 weken in een 2L Astra G motortype x20xev 16v. ( eerste auto, 2e eigenaar welliswaar )
Bj 2000, KM stand 57xxxNada-0-verstand van auto’s, hoop het een beetje bij te spijkeren naarmate door het forum te lezen.
Heb het forum al een beetje door gestruind, maar kon niet echt opheldering vinden, vandaar een nieuw topic-je.Probleempjes,
Situatie als volgt : aankomen rijden bij stoplicht, rem/koppeling intrappen, en vervolgens je toerenteller zien dansen?! (stationair in z’n 1 ) Op het eerste gezicht lijkt het allemaal wel ok, toerenteller blijft rond de 1000, maar dan duikt ie opeens naar de 500?!, wanneer die de 500 aantikt ( terwijl in z’n 1 ), hoor je de motor even haperen alsof hij uitvalt, klimt ie vervolgens weer naar 800, en zakt ie weer. ( 2 maal voorgekomen dat ie daarop is uitgevallen toen ie de 500 raakte )
Bij het starten van de auto, en stationair ( in z’n vrij of 1e versnelling ) laten draaien blijft de toerenteller keurig op ~1200 toeren, en zakt deze ook niet, heb het eigenlijk alleen wanneer er een stuk(je) is mee gereden.-Wie o Wie
Daarnaast, af en toe lijkt het wel of de motor inhoudt in versnelling 2 en 3, beetje gas doet wonderen welliswaar, maar het hoort waarschijnlijk niet :)
Bij file rijden in z’n 2, moet ik veel met de koppeling spelen wanneer ik het gas loslaat, en weer gas geef, om een springerige auto te voorkomen.
Voornaamste probleem is het met de toeren -a.s. vrijdag even een bezoekje brengen bij de dealer, de andere 2 zijn niet echt een dermate probleem, maar misschien heeft iemand er een antwoord op.
Alvast bedankt,
Jeffrey24 juni 2009 om 21:55 #17491737– Wie o Wie o Wim
:).
Klinkt bekend, en ik gok iets met een gat opboren als eerste tip.27 juni 2009 om 09:58 #17491738JAAAAAHHH IETS MET SCHOONMAKEN EN EEN BOORTJE
WIM DOE HET VERHAAL MET BEELDEN SVP .HA HA
BERT
27 juni 2009 om 10:10 #17491739Dit staat keurig hier beschreven.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77060&page=2
gewoon even meer lezen, zijn al VEEEEEEELELEELEEEEE TOPIC’s met dit probleem!!!
nagenoeg ELKE X18XE en X20XEV motor krijgt hier last mee namelijk.
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.