Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › probleempje vandaag.dta oplossing??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2009 om 15:41 #17211084
ik vanmiddag ff stukje rijden.komend bij de snelweg geef ik een beetje gas bij en hij begint te stotteren en valt uit.het mm lampje brande niet bij stotteren.
na een paar keer proberen te starten wilde hij nog steeds niet aanslaan.voor alle zekerheid een beetje benzine erbij gegooit want me meter werkt nog niet 100% en me lmm even afgekoppelt toch weer proberen te starten.toen sloeg hij wel aan met noodprogramma.
weer uit gezet en lmm weer aangesloten liep hij weer maar na 1km hetzelfde verhaal,een beetje gas erbij en weer uitvallen.maar nu duurde het langer om hem aan de praat te krijgen.
zelfs zonder lmm aangesloten startte hij niet.en weer geen mm lampje die ging branden bij het uitvallen.na 15 min prutsen liep hij weer en op noodprogramma weer in de garage kunnen zetten.
iemand een idee of oplossing hiervoor?misschien dta systeem een oplossing?wat vervalt er dan allemaal,ik hoorde dat je geen lmm meer hoefde te hebben.
wat nog meer niet en wat zijn de kosten ,voordelen en nadelen van dit systeem???gr. xander
2 augustus 2009 om 15:54 #17506591Even uitlaten lezen bij de dealer zou ik als eerste doen is gewoon een sensor oid kapot of je lmm.
waarom wil je een Dta systeem als er een storing optreed?
een dta systeem kom je al snel op de 2000 euro
andere kabelboom
dta computer
inbouw
afstellen2 augustus 2009 om 18:42 #17506592origineel gepost door Nick(GSI)
Even uitlaten lezen bij de dealer zou ik als eerste doen is gewoon een sensor oid kapot of je lmm.waarom wil je een Dta systeem als er een storing optreed?
een dta systeem kom je al snel op de 2000 euro
andere kabelboom
dta computer
inbouw
afstellenlmm heb ik al omgeruild een keer
2 augustus 2009 om 20:03 #17506593Loopt de motor wel goed als hij koud is?
Het lijkt erop dat de auto het weer gaat doen als de motor weer iets afgekoeld is.
Vervang de rotor maar eens.
Dit probleem komt me namelijk bekend voor. Het kan zoveel zijn, maar ben zo’n soort probleem al een paar keer tegengekomen en het kan heel goed de rotor zijn. De rotor is dan slecht en wanneer de rotor warm wordt begint ie door te slaan.Nicky
6 augustus 2009 om 12:11 #17506594origineel gepost door Snivic
Loopt de motor wel goed als hij koud is?
Het lijkt erop dat de auto het weer gaat doen als de motor weer iets afgekoeld is.
Vervang de rotor maar eens.
Dit probleem komt me namelijk bekend voor. Het kan zoveel zijn, maar ben zo’n soort probleem al een paar keer tegengekomen en het kan heel goed de rotor zijn. De rotor is dan slecht en wanneer de rotor warm wordt begint ie door te slaan.Nicky
het lijkt er wel op maar alles is er nieuw opgegaan 2 jaar terug en rij er niet veel mee.
maar ik ga wel ff kijken voor de zekerheid15 augustus 2009 om 12:45 #17506595Dta is leuk spul zeker om het onder de kap clean te krijgen, maar het lijkt me niet de oplossing om het te nemen om problemen te verhelpen:hmmz
Als je intresse heb in DTA zou ik bij Dennis de Vos eens informatie opvragen… die weet daar wel raad mee.
Maar 2 jaar met een luchtmassa meter is goed mogelijk dus zou die ook eens vervangen, ik heb er afgelopen 2 jaar al 3 stuk gehad dus alles is mogelijk.
Succes
20 augustus 2009 om 14:25 #17506596ik heb een tip gehad om onstekingsmodule ff te verwisselen en daarna bleef hij de hele tijd lopen ook toen hij warm was.nu nog ff gaan rijden als ik tijd heb en dan weet ik het zeker.
dta is dan ook wel een oplossing om om de 2 jaar een lmm te vervangen JACR?
morgen krijg ik informatie over dta voor mijn kadett.20 augustus 2009 om 22:19 #17506597Pff ik weet niet wat jullie uitspoken met die luchtmassameters, maar ik heb na 3 x een c20let gereden te hebben er nog geen één keer last van gehad. Net als de Calibra Turbo’s die mijn vader de afgelopen jaren heeft gehad.
Nou hopen dat het je ontstekingsmodule is.:thumbup
31 augustus 2009 om 23:14 #17506598misschien moet je hem eens bij mij neer zetten:agent
2 september 2009 om 05:32 #17506599origineel gepost door Orang-pinda
Pff ik weet niet wat jullie uitspoken met die luchtmassameters, maar ik heb na 3 x een c20let gereden te hebben er nog geen één keer last van gehad. Net als de Calibra Turbo’s die mijn vader de afgelopen jaren heeft gehad.Nou hopen dat het je ontstekingsmodule is.:thumbup
open luchtfilter cq keienvanger erop en dan die lekker insmeren met olie, moet je eens opletten hoe snel ze dan kapot gaan :P
19 september 2009 om 18:53 #17506600heeft even geduurt maar vandaag ff gereden en hij reed beter als voorheen en viel niet meer uit.
en ook nog ff een impreza sti te pakken gehad.
dus kan eindelijk weer even lachen;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.