probleempje na vervangen verdeelkap en rotor en bougies

Forumindex Forums Modellen Corsa probleempje na vervangen verdeelkap en rotor en bougies

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240879
    bpr
      Lid sinds:
      24 July 2010

      ik heb een paar dagen terug de verdeelkap en rotor vervangen omdat de oude een rare afzetting had op de pinnetjes waar de bougie kabels op vast zitten eveneens als de bougies

      maar nu met koud weer als ik de auto net gestart heb dan loopt hij heel slecht en ook onregelmatig en volgens mij ook op 3 cilinders en uit de uitlaat komt ook een benzine lucht, als ik de straat uitrij en moet stoppen voor het verkeerslicht dan zakt het toerental drastisch naar benden dat hij bijna afslaat, maar als ik een stukje gereden heb is alles weg en loopt het weer als een zonnetje… rara wat kan het zijn????

      heb alles al een keer losgehaalt en weer opnieuw vast gezet en op de plek gedaan maar het blijft…
      hoop dat iemand me iets kan vertellen of me in de goede richting kan sturen wat het is??

      BPR

      #17912756
      Dr.Ed
        Lid sinds:
        9 October 2011

        Geen id over wat voor corsa het wij hier hebben…Maar denk aan de vacuumvervroeging of de temperatuursensor die defect/verkeerd aangesloten is..Maar is een gokje…..Bougie’s en kabels ook vervangen?

        Ed

        #17912757
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          misschien een domme vraag maar heb je alles wel weer juist aangesloten? En zoja, controleer eens of alle 4 bougies wel vonken. Klinkt mij alsof er 1 cilinder niet mee doet.

          #17912758
          bpr
            Lid sinds:
            24 July 2010

            gaat trouwens om een corsa b c14nz en heb na mijn weten alles goed aangesloten, (had de kabels 1 voor 1 losgehaald en meteen op de nieuwe verdeelkap vast gemaakt) want hij doet het alleen als ik de auto net gestart heb en na een kleine 5 minuten is het weg en loopt hij weer als een zonnetje en heb alleen de bougies, verdeelkap en rotor vervangen de kabels zagen er nog goed uit

            en had een week voordat ik deze onderdelen had vervangen de vacuumslag die van de inlaat naar het filterhuis loopt vervangen want die was gewoon weg en heb die ook getest en die werkt want tijdens lopende moter bij het filter los gehaald en meteen ging die klep die in het huis zit open staan en toen de slang weer terug vastgezet ging die ook meteen weer dicht want dat was het eerste waar ik aan dacht.

            maar heb hier op het forum wel eens iets gelezen over contactspray, zou dat iets kunnen helpen?

            BPR

            #17912759
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Vervang de bougiekabels maar eens.

              willem

              #17912760
              johanhummer9
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 May 2011

                die verdeel kap ed heb je dat afgetekend? zodat alles weer juist er op zit?

                #17912761
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Verdeelkap kan er maar op 1 manier op.

                  Willem

                  #17912762
                  bpr
                    Lid sinds:
                    24 July 2010

                    dan zal ik eens kijken voor andere kabels, maar waarom doet de motor het alleen als het koud is?

                    BPR

                    #17912763
                    Dr.Ed
                      Lid sinds:
                      9 October 2011

                      Als het koud/vochtig is kunnen je bougiekabels (door geleiding) doorslaan, waardoor je een vonk mist. Kun je testen in het donker, motortje laten lopen en met een plantensproeier water op de kabels spuiten. Gaat het dan knetteren of zie je vonkjes overspatten, dan zijn je kabels gaar. Soms helpt het inspuiten van de kabels met wd40 of een vochtverdrijver even….

                      Ed

                      #17912764
                      rinus747
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 May 2010

                        Als je een oscilloscoopje hebt, of kunt lenen van een elektronica hobbyist, dan kun je alles heel mooi checken.

                        Houd probes gewoon dicht bij de kabels/bougies (met aard klemmetjes op de motor), en kijk of alle pulsen op elkaar lijken. Een zwakke kabel of bougie haal je er zo tussen uit. Zelfs als de motor best nog wel aardig loopt!

                        #17912765
                        Dr.Ed
                          Lid sinds:
                          9 October 2011

                          @rinus747 wrote:

                          Als je een oscilloscoopje hebt, of kunt lenen van een elektronica hobbyist, dan kun je alles heel mooi checken.

                          Das ook een goeie! Heb al jaren een scoopje staan, maar doe er eigenlijk nix meer mee. Nu heb ik er weer een toepassing voor!

                          Ed

                          #17912766
                          bpr
                            Lid sinds:
                            24 July 2010

                            super bedankt voor jullie reacties/advies zal zeker eens gaan kijken dit weekend

                            dankje jullie wel

                            BPR

                            #17912767
                            bpr
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              nou gelukkig is het nu allemaal verleden tijd nu ik nieuwe kabels heb.

                              het bleek dus dat er 1 kabel toen ik die van de bougie af haalde dat ik de kabel in mijn hand had maar het metalen ding nog op de bougie zat…. was de metalen kabel binnenin gebroken was.

                              BPR

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.