Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › probleempje na vervangen verdeelkap en rotor en bougies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2011 om 04:25 #17240879
ik heb een paar dagen terug de verdeelkap en rotor vervangen omdat de oude een rare afzetting had op de pinnetjes waar de bougie kabels op vast zitten eveneens als de bougies
maar nu met koud weer als ik de auto net gestart heb dan loopt hij heel slecht en ook onregelmatig en volgens mij ook op 3 cilinders en uit de uitlaat komt ook een benzine lucht, als ik de straat uitrij en moet stoppen voor het verkeerslicht dan zakt het toerental drastisch naar benden dat hij bijna afslaat, maar als ik een stukje gereden heb is alles weg en loopt het weer als een zonnetje… rara wat kan het zijn????
heb alles al een keer losgehaalt en weer opnieuw vast gezet en op de plek gedaan maar het blijft…
hoop dat iemand me iets kan vertellen of me in de goede richting kan sturen wat het is??BPR
22 oktober 2011 om 22:47 #17912756Geen id over wat voor corsa het wij hier hebben…Maar denk aan de vacuumvervroeging of de temperatuursensor die defect/verkeerd aangesloten is..Maar is een gokje…..Bougie’s en kabels ook vervangen?
Ed
23 oktober 2011 om 10:52 #17912757misschien een domme vraag maar heb je alles wel weer juist aangesloten? En zoja, controleer eens of alle 4 bougies wel vonken. Klinkt mij alsof er 1 cilinder niet mee doet.
24 oktober 2011 om 09:48 #17912758gaat trouwens om een corsa b c14nz en heb na mijn weten alles goed aangesloten, (had de kabels 1 voor 1 losgehaald en meteen op de nieuwe verdeelkap vast gemaakt) want hij doet het alleen als ik de auto net gestart heb en na een kleine 5 minuten is het weg en loopt hij weer als een zonnetje en heb alleen de bougies, verdeelkap en rotor vervangen de kabels zagen er nog goed uit
en had een week voordat ik deze onderdelen had vervangen de vacuumslag die van de inlaat naar het filterhuis loopt vervangen want die was gewoon weg en heb die ook getest en die werkt want tijdens lopende moter bij het filter los gehaald en meteen ging die klep die in het huis zit open staan en toen de slang weer terug vastgezet ging die ook meteen weer dicht want dat was het eerste waar ik aan dacht.
maar heb hier op het forum wel eens iets gelezen over contactspray, zou dat iets kunnen helpen?
BPR
24 oktober 2011 om 11:02 #17912759Vervang de bougiekabels maar eens.
willem
24 oktober 2011 om 15:36 #17912760die verdeel kap ed heb je dat afgetekend? zodat alles weer juist er op zit?
24 oktober 2011 om 15:37 #17912761Verdeelkap kan er maar op 1 manier op.
Willem
25 oktober 2011 om 09:46 #17912762dan zal ik eens kijken voor andere kabels, maar waarom doet de motor het alleen als het koud is?
BPR
25 oktober 2011 om 10:53 #17912763Als het koud/vochtig is kunnen je bougiekabels (door geleiding) doorslaan, waardoor je een vonk mist. Kun je testen in het donker, motortje laten lopen en met een plantensproeier water op de kabels spuiten. Gaat het dan knetteren of zie je vonkjes overspatten, dan zijn je kabels gaar. Soms helpt het inspuiten van de kabels met wd40 of een vochtverdrijver even….
Ed
25 oktober 2011 om 12:59 #17912764Als je een oscilloscoopje hebt, of kunt lenen van een elektronica hobbyist, dan kun je alles heel mooi checken.
Houd probes gewoon dicht bij de kabels/bougies (met aard klemmetjes op de motor), en kijk of alle pulsen op elkaar lijken. Een zwakke kabel of bougie haal je er zo tussen uit. Zelfs als de motor best nog wel aardig loopt!
25 oktober 2011 om 14:57 #17912765@rinus747 wrote:
Als je een oscilloscoopje hebt, of kunt lenen van een elektronica hobbyist, dan kun je alles heel mooi checken.
Das ook een goeie! Heb al jaren een scoopje staan, maar doe er eigenlijk nix meer mee. Nu heb ik er weer een toepassing voor!
Ed
25 oktober 2011 om 21:56 #17912766super bedankt voor jullie reacties/advies zal zeker eens gaan kijken dit weekend
dankje jullie wel
BPR
5 november 2011 om 09:37 #17912767nou gelukkig is het nu allemaal verleden tijd nu ik nieuwe kabels heb.
het bleek dus dat er 1 kabel toen ik die van de bougie af haalde dat ik de kabel in mijn hand had maar het metalen ding nog op de bougie zat…. was de metalen kabel binnenin gebroken was.
BPR
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.