Probleempje met starten.

Forumindex Forums Modellen Tigra Probleempje met starten.

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Steefjuh

hallo,

ik heb een probleempje met mijn Tigra 1.6 uit ’98 met starten, heb al op google gezocht maar kan er niks op vinden.
      Misschien dat hier iemand me kan helpen.
      Mijn Tigra heeft soms de neiging om niet te starten.
      Als ik mijn sleutel in het contact omdraai heb ik wel gewoon mijn dashboard lampjes, radio en ramen werken wel gewoon.
      Maar zodra ik dus verder draai gebeurd er niks, werkelijk niks, geen klik, geen startend geluid.
      Dat heb ik wel een vaker gehad maar na 3 of 4 x proberen doet hij het wel weer.
      Alleen nu dus niet. Heb al op de zekeringen zachtjes geduwd, want misschien slecht contactje, maar helaas, niks.
      Is er iemand die mij hier een beetje mee kan helpen, want hij staat dus nu nog op een parkeerplaats bij de supermarkt en zou hem graag thuis willen hebben.

Alvast bedankt!

Patrick-Tigra

Misschien je bougie naar z’n grootje?

midnight black
        Deelnemer

Als de startmotor niks doet zou ik eerst denken aan: een defecte startmotor, een defect contactslot of een slechte massa aan accu of motorblok.

Anoniem

Kan de EGR niet een probleem zijn.. had ik 2 week terug op de snelweg.. als die niet goed is/stuk is wil de auto ook niet starten..

Blijven er ook lampjes branden in het instrumentarium (dashboard) ? (Normaal moeten alle lampjes uitgaan..)

Steefjuh

@ Geeviz: er blijft niks branden, als ik mn contact aanzet, gaat alles gewoon zoals het hoort te werken.

Haasje17
              Moderator

Als je de motor niet hoort rondgaan is het vrijwel altijd startmotor gerelateerd.
                Dus startmotor massa of contactslot.

Steefjuh

jup.. het was de startmotor…
                  gelukkig niks ingewikkelds..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.