Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleempje met mn Astra GTC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2013 om 13:45 #17261160
Hallo jongens,
Onderweg naar huis ging ineens mijn servicelampje branden (enkel dit lampje) en ging mn astra over in de noodloop. Dusja al mijn vermogen was weg en auto was amper voorruit te branden. Dus ik gelijk naar mn monteur gereden, die heeft hem uitgelezen en gaf tie aan dat het gasklephuis vuil was. Deze schoongemaakt en astra baast weer als een beest. Maarja de volgende dag (gisteren) 7km gemaakt en naar school gegaan, terug van school opt station startte ik de auto en het lampje was weer terug. Dus ik in de noodloop terug naar huis gereden. Ik reed ongeveer gemiddeld 40kmh naar huis (7km lang). Wat mij opviel was dat de waaier van de radiateur als een gekke bleef doorwaaien (nog 3min na sluiten auto). Mn monteur is tot zaterdag weg dus ik ging even zelf kijken vandaag maar kon niets geks vinden, uitlezen kan zaterdag kan als mn monteur terug is. Weet miss iemand enig aanknopingspunt wat het vermoedelijk zou kunnen zijn? Nu heb ik vandaag de auto gestart en het lampje blijft ongeveer 3sec branden en gaat uit, auto rijdt weer normaal. Maar de waaier van de radiateur waait vanaf het begin af aan als een gekke, rij ik vervolgens 500m en zet hem uit blijft tie weer enige tijd waaier!?
10 oktober 2013 om 14:00 #18178735weet dat als je de airco sensor eraf haalt de fans ook wild gaan.
10 oktober 2013 om 14:11 #18178736geeft die voor de rest geen foutcodes dan?
10 oktober 2013 om 15:04 #18178737Nou dan zal ik zaterdag pas weten, wilde alleen vragen weten waar het miss aan kan liggen gezien mijn omstandigheden. Ik dacht miss aan een vervuilde lmm. Luchtfilter gecheckt en ziet er nog niet zo zeer aan vervanging toe uit. Hoop dat het niks ergs is gezien het feit dat ik een direct air van mtech wil halen einde vd maand. Iemand die ervaring met direct air? En welke moet ik straks halen voor betere prestaties en duurzaamheid (ik heb al een highflow aanzuig van eds)
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=670009&hid=1176&lhid=&lvid=&mid=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;
of
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=670010&hid=1176&lhid=&lvid=&mid=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;.
Dit even los van mijn probleem gezien.11 oktober 2013 om 00:09 #18178738Persoonlijk zou ik eerst even erachter zien te komen wat het probleem exact is voordat je verder gaat knutselen!
Mij lijkt overigens deze een betere oplossing:
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=670009&hid=1176&lhid=&lvid=&mid=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;De ander zuigt zijn lucht rechtstreeks aan vanuit de motorruimte en ik ben niet zo van dat soort open filters. Ziet de andere optie er een stuk beter en duurzamer uit!
11 oktober 2013 om 07:15 #18178739dat die koelfan in slaat is geen probleem, dat is een gevolg van het feit dat de auto in noodloop gaat..
op het moment dat een auto ( om welke dan redenen ook ) word de de auto in een modus gezet om de inzittenden op een veilige manier mobiel te houden en daarbij zichzelf ( de auto ) te beschermen,,, een van die dingen is dat de fan als een idioot gaat draaien ( zodat die iig zeker niet te warm word )
11 oktober 2013 om 07:21 #18178740Maar het lampje brandt maar 3 sec en gaat dan weer uit. Dus hij gaat tevens uit de noodloop, ondanks dit blijft de fan waaien en na een stukje gereden te hebben doorwaaien!? Dit is vanwege het feit dat er dan toch een storing is neem ik aan.
12 oktober 2013 om 18:13 #18178741Even een vraagje aan alle astra h bestuurders (of mensen die dit weten haha)
Even over dit filmpje. Als ik echt start dan gaan het service-lampje ook pas echt uit. Dus als ik de sleutel helemaal omdraai dan brand het service-lampje constant. Dit hoort toch niet ofwel? Zou erg blij zijn als jullie voor mij zouden willen kijken.[youtube:jg8y3wil]http://www.youtube.com/watch?v=VsvjRXjf0gU&feature=youtu.be[/youtube:jg8y3wil]
14 oktober 2013 om 18:17 #18178742Probleem opgelost, storing in het elektronisch gaspedaal. Stekkers schoongemaakt en alles is weer prima.
Tevens inspectie op 30.000 gezet, grote beurt heeft tie ook gehad.14 oktober 2013 om 19:38 #18178743@Arnoldinho14 wrote:
Probleem opgelost, storing in het elektronisch gaspedaal. Stekkers schoongemaakt en alles is weer prima.
Tevens inspectie op 30.000 gezet, grote beurt heeft tie ook gehad.die inspectie op 30000 gezet.
Met opcom of tech2?14 oktober 2013 om 20:06 #18178744Dit kan gewoon zonder opcom of tech2. Daarvoor moet je bepaalde dingen verrichten.
Het volgende moet je doen:
– Sleutel in contact met het contact nog uit,
– De terugstelknop van de dagteller ingedrukt houden,
– Rem intrappen,
– Auto op contact zetten (knop ingedrukt houden en rem ingetrapt houden)
– Na 10 seconden verschijnt : —-Zo werkt het bij de astra h z20lel.
14 oktober 2013 om 20:18 #18178745Bij mijn astra h brand dat lampje de laatste tijd ook regelmatig en hij gaat dan ook in noodloop erg irritant is dat als je midden op de snelweg zit en dan ineens dat dat lampje aan gaat en in noodloop gaat dan kan ik niet harder als 110 km per uur.
Meestal is dit bij mij bij vochtig weer.
Als ik dan een stuk gereden heb van ongeveer 15 km en ik zet de auto uit en ik start hem opnieuw dan is het lampje uit en dan loopt de auto weer gewoon goed.
Ik zit er aan te denken weer een astra f te gaan kopen,iedere keer dat gedoe met die nieuwere auto’s dat ze in noodloop gaan en iedere keer gezeik met die computer daar had ik vroeger met mijn oude astra’s die ik gehad heb nooit geen last van gehad.14 oktober 2013 om 20:57 #18178746Noodloop is inderdaad tamelijk irritant. Miss even snel langsrijden bij een garage als je probleem opkomt, kunnen meerdere dingen zijn namelijk. Of brandt het lampje altijd voordat je de auto start zoals in het filmpje. Gelukkig heb ik een monteur waar ik iedere keer langs kan komen en veel dingen gratis worden gedaan. Mijn astra h zou ik never never nooit inruilen.
15 oktober 2013 om 17:29 #18178747@Arnoldinho14 wrote:
Dit kan gewoon zonder opcom of tech2. Daarvoor moet je bepaalde dingen verrichten.
Het volgende moet je doen:
– Sleutel in contact met het contact nog uit,
– De terugstelknop van de dagteller ingedrukt houden,
– Rem intrappen,
– Auto op contact zetten (knop ingedrukt houden en rem ingetrapt houden)
– Na 10 seconden verschijnt : —-Zo werkt het bij de astra h z20lel.
je hebt hem gewoon weer gereset, maar niet aangepast van de waarde. bij mij staat die op 50d km.
15 oktober 2013 om 17:44 #18178748hoe bedoel je niet aangepast naar waarde? Grote beurt heeft tie gehad. Er zijn zelfs een hoop dingen de afgelopen kilometers vervangen, dingen die zelfs een grote beurt te boven gaan.
16 oktober 2013 om 14:24 #18178749Dat wat jij hebt gedaan is interval reset, bij mij gaf die ook precies 30000km aan na een reset. Zolang jij je beurten uitvoert is er niks aan de hand. Wat dat servicelampje betreft, soms gaat die uit bij contact aan en soms blijft die branden en gaat het pas weg wanneer je de auto start, dit heb ik laatst ook opgemerkt. Dit komt waarschijnlijk doordat er een foutcode in zit die niet meer aanwezig is. Dus de code zat er in maar bestaat niet meer, bijv. de storing in het elektronisch gaspedaal die je had, die was aanwezig, je hebt de stekkers schoongemaakt en alles functioneert nu naar behoren dus is de code niet meer aanwezig maar de foutcode zit er nog in, klaar om gewist te worden, als je een niet meer aanwezige foutcode wist, dan gaat dat lampje dus ook uit. Moet je maar eens proberen.
16 oktober 2013 om 14:41 #18178750@iquick wrote:
Dat wat jij hebt gedaan is interval reset, bij mij gaf die ook precies 30000km aan na een reset. Zolang jij je beurten uitvoert is er niks aan de hand. Wat dat servicelampje betreft, soms gaat die uit bij contact aan en soms blijft die branden en gaat het pas weg wanneer je de auto start, dit heb ik laatst ook opgemerkt. Dit komt waarschijnlijk doordat er een foutcode in zit die niet meer aanwezig is. Dus de code zat er in maar bestaat niet meer, bijv. de storing in het elektronisch gaspedaal die je had, die was aanwezig, je hebt de stekkers schoongemaakt en alles functioneert nu naar behoren dus is de code niet meer aanwezig maar de foutcode zit er nog in, klaar om gewist te worden, als je een niet meer aanwezige foutcode wist, dan gaat dat lampje dus ook uit. Moet je maar eens proberen.
Nou de eerste keer brandde het contant, toen was het het gasklephuis. Daarna was hij helemaal weg, maar na een dag kwam hij weer terug en brandde constant tijdens een paar kilometer waarna die weer enkel bij contact aan brandde. Dat was dus die foutcode van het gaspedaal die was verdwenen maar nog niks was gereset. Daarna hebben we hem uitgelezen en zagen we de foutcode, ondanks dat tie weg was toch maar even stekker schoongemaakt en alles is weer super! :D
1 februari 2014 om 21:12 #18178751@dutsel wrote:
Bij mijn astra h brand dat lampje de laatste tijd ook regelmatig en hij gaat dan ook in noodloop erg irritant is dat als je midden op de snelweg zit en dan ineens dat dat lampje aan gaat en in noodloop gaat dan kan ik niet harder als 110 km per uur.
Meestal is dit bij mij bij vochtig weer.
Als ik dan een stuk gereden heb van ongeveer 15 km en ik zet de auto uit en ik start hem opnieuw dan is het lampje uit en dan loopt de auto weer gewoon goed.
Ik zit er aan te denken weer een astra f te gaan kopen,iedere keer dat gedoe met die nieuwere auto’s dat ze in noodloop gaan en iedere keer gezeik met die computer daar had ik vroeger met mijn oude astra’s die ik gehad heb nooit geen last van gehad.Vandaag naar de garage geweest en heb de auto laten uitlezen de storing die hij heeft is sensor 1 en 2 van het electronisch gaspedaal.
Word volgende week naar gekeken in de garage en dan word ie ook meteen gekeurd.
Hopelijk ben ik dan eindelijk van het gedoe af met die electrische storingen.2 februari 2014 om 10:28 #18178752Dat gedoe van je gaspedaal komt door je uec! Haal de bovenkant van je zekeringskastje open, haal die eruit en blaas alles met een normale föhn droog. Onder het zekeringskastje zit namelijk de uec. Vervolgens spuit alle contacten met contactreiniger in en blaas weer alles droog. Daarna alles terug monteren en dat was hem! Een hoop gedoe aan storingen en gedoe, maar het is een zeer simpele oplossing en een bus contactreiniger kost je een tientje. Dit zou ik zeker doen voordat de graag ernaar gaat kijken en je gaat afrekenen. Bij mij heeft het geholpen. Als dat hem niet is dat gwn een ander gaspedaal erin doen. Maar de kans dat het je uec is, is heeeeel groot. Bij mij heeft een ander gespedaal niet geholpen, de sensoren zitten daaraan vast en kunnen niet apart worden gewisseld. Ik had nog steeds die storingen. Het reinigen van de uec heeft wel geholpen! Welk pedaal ik ook erin had, de storingen bleven uit.
2 februari 2014 om 13:43 #18178753oke alvast bedankt
2 februari 2014 om 14:13 #18178754AnoniemLid sinds:
1 January 1970http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/how-to-remove-and-clean-uec-on-astra-h-zafira-b.371985/” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.