Probleempje corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa Probleempje corsa b

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    GSIRob

Beste mede forummers..

Ik heb nu al 2 dagen precies hetzelfde probleem, en ik hoopte eigenlijk dat het een bekend probleem was of iemamd er ervaring mee heeft.

Ik heb eergisteren savonds mijn achterlichten vervangen. Ik neem aan dat het probleem daar niet mee te maken heeft, want ik heb beide kabels tijdens het probleem losgegooid en deed het nog steeds niet….
      Nu was het beide dagen hetzelfde. Ik reed 15 minuten naar een hondenuitlaatplaats waar ik mijn hond uitliet. Bij het heenrijden zowel lage versnellingen als hoge gereden alsmede lage en hoge toeren. Een stuk over 100km weg en een gedeelte over 80km weg (dus al lekker warm). En toen reed ie helemaal prima zoals het hoort.
      Na het uitlaten van de hond, na zon 20 min, weer auto gestart en naar huis willen rijden. Na een 100 meter rijden viel die uit. Lampjes etc bleven allemaal nog branden, alleen de motor viel uit. Leek alsof hij geen benzine of lucht kreeg oid? Weinig of veel gas bij geven had geen effect. Auto langs de weg gezet en proberen te starten. Startmotor draait maar motor slaat niet aan. Na een paar minuten nogmaals geprobeerd en sloeg wel aan. Weer een paar meter gereden en sloeg weer af. Na ongeveer een half uur a drie kwartier auto weer gestart en deed het weer prima, niks stotterde oid.

Dit is nu al de tweede keer. Gisteren op dezelfde afstand precies hetzelfde meegemaakt…

Trouwens gisteravond na aanraden van mijn vaste monteur even de accu polen en aangesloten kabels/contactpunten gereinigd met fijn schuurpapier en de polen flink vastgedraaid.
      Vandaag precies hetzelfde dus geen resultaat.

Met googlen kom ik er niet echt uit, al zie ik wel vaker EGR klep voorbij komen.
      O ja, door wat licht stotteren een tijd terug met goed resultaat de bobine vervangen. Wel voor een nagenoeg nieuwe (korte tijd gebruikte). Wellicht is het de EGR of de bobine is weer defect??

GSIRob

Ow en uitlezen met paperclip methode, gaf alleen constante code 12. Dus neem aan dat er niks opgeslagen is, na gisteren de accu los te hebben gehad (foutcode reset toch?).

Bas Tussengas

Ik heb een soortgelijk probleem gehad (al was dat met een BMW) en daar bleek achteraf het brandstofpomprelais te haperen. Daar kan je eindeloos naar blijven zoeken, al zou je dat bij de Corsa misschien bij het uitlezen kunnen zien. Verder kan het een heleboel andere oorzaken hebben, maar dat laat ik over aan de mensen die er echt verstand van hebben.

wim-v6
          Deelnemer

Code 12, dat zou een knap oud model van de Corsa-B zijn.

In geval van een 8klepper een met hall gever of toerental elemant in de ontsteking.

Deze gaan vaak zat stuk en geven geen storing aan.

En dan vooral bij een warme motor.

Als deze toerental gever niet functioneerd diet hij ook echt niks.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

wim-v6
            Deelnemer

Ook brandstof relais wil wel eens haperen.

GSIRob

Ik heb het opgelost. Het is inderdaad de zo goed als nieuwe bobine die ik er een tijdje geleden in heb gezet. Heb de oude stotterende bobine er weer ingezet, en op het al bekende stotteren na, doet die het weer perfect!

Na een loze zoektocht onder de auto en in de auto, en na wat internet research kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk ook helemaal geen egr klep heb dus…

Andere met een vergelijkbaar probleem, kijk dus je bobine na! Ook al is het geen typisch bobine probleem op het eerste oog, en komt er geen melding binnen met het uitlezen….

@Wim
                v6
                Het is een corsa b gsi 1.6 16v de 109pk versie. Dus dat stukje klopt niet. Wel dat het een oude is, namelijk bouwjaar 1994. Gok een van de eerste b gsi ooit gemaakt, hij kwam zelfs standaard zonder gsi bodykit, wel met gsi onderstel en bekleding…

wim-v6
                Deelnemer

Nee zeker niet de eerste GSi’s ooit gemaakt.

In 1994 was het al weer het einde voor de C16XE.

De Meeste C16XE’s zijn in 1993 op kenteken gezet.

De Bobine bij deze gaat vrijwel nooit kapot.
                  Leek me niet het eerste punt om naar te kijken.

Maar er zal wel een nieuwe IMITATIE (verkeerde bezuiniging) of ouwe gebruikte op gegaan zijn.

Heb deze Bobines gebruikt in de Voorraad maar heb deze voorraad nog nooit hoeven aanspreken.

Als je dan bedenkt dat deze bobines op de volgende modellen en motortypen zit:

Corsa-A
                  1.6Si C16SE

Corsa-B Combo-B Tigra-A
                  1.2i X12SZ
                  1.4i X14SZ
                  1.4-16V X14XE
                  1.6-16V C16XE X16XE

Kadett-E
                  1.6Si C16SE

Astra-F
                  1.4-16V X14XE
                  1.6Si C16SE
                  1.6i X16SZ X16SZR
                  1.6-16V X16XEL

Astra-G:
                  1.6 X16SZR

Vectra-A
                  1.6i X16SZ

Vectra-B1:
                  1.6 X16SZR
                  1.6-16V X16XEL

Dat zijn toch de meest geleverde motoren.

GSIRob

Er is inderdaad een imitatie opgekomen. Een bremi, weet niet of dat je iets zegt?
                    Die was wel vrij nieuw, dus je zou zeggen dat die wel even meekon. Hij heeft denk ik zon 5000km gedraaid zonder problemen, daarna gaf die geen ontsteking meer bij warme motor.
                    De oude (die er nu inligt), stottert vaak en houd vaak in met lage toeren. Het is de originele die er inzat, van GM.
                    Maar je had het over oude gebruikte, maar originele nieuwe van GM zijn toch niet meer te krijgen?

bart-gsi
                    Deelnemer

Via http://www.fsrs-opelwebshop.nl kun je gewoon nog de meeste originele onderdelen bestelllen voor je corsa.. O.a. de bobine..

Alleen bij de c16xe heb je tegenwoordig voor je luchtmassameter een rond model inplaats van een vierkant blok.. Voor de rest hebben ze de meeste dingen nog

Heb jij een kunstof zwarte inlaat op je motor zitten of een grijze gietijzeren inlaat??
                      Kunstof is 109pk versie
                      Gietijzer is 106 pk versie

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.