Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Probleempje boord computer ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2015 om 18:51 #17272067
Hallo op deze zonnige dag.
Vanmorgen zoals elkedag de Calibra mee naar t werk .
Viel me ineens op dat ik geen gegevens meer kreeg op t schermpje.
Het digitale klokje beneden het display doet het nog gewoon.
Ik neem aan dat er dus gewoon spanning voorhanden is.
Later viel me op dat de lampjes in het dashboard van de controle ( systeem controle ? ) die een aantal seconden duurt het ook niet meer deden !
De lampjes met OA het motormanagement doen het wel en de auto loopt ook naar behoren.Wie helpt me op weg ?
Toch een zekering ?
Contacten die ik kan controleren ?
Etc.
Het is een Cali. uit 93 met DIS . C2.0XE 16v.Bedankt vast voor de hulp.
:thumb
13 juni 2015 om 21:17 #1828553560 views en een pm aan wimv6 en niemand ………. :cry
13 juni 2015 om 22:15 #18285536Ik had nog niet naar mijn berichten gekeken.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
13 juni 2015 om 22:17 #18285537Ik vermi
Oed dat je toch evrn je zekeringen moet nakijken.De gegevens verzameling van de BC en Check Control gaan bijde over dezefde zekering.
Klokje en lampje van de achtergrond hebben bijde een andere zekering.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
14 juni 2015 om 12:43 #18285538Ik heb net een overzicht gevonden van het zekeringen park. Het zou zekering 22 moeten zijn ?
Een paar weken terug is de koppeling vervangen.
Dik 2 weken gereden en ineens uitval.
Verder niets gebeurd aan de auto,Willem bedankt. Ik ga doormeten.
14 juni 2015 om 15:17 #18285539Hoi Patrick,
Sorry voor de late reactie :agent. Je geeft aan dat 2 weken geleden je koppeling is vervangen, op zekering 22 zit ook je achteruitrijverlichting aangesloten dmv schakelaar die op de versnellingsbak is gemonteerd. Mocht deze schakelaar kortsluiting geven, dan knalt de zekering eruit en werkt je BC ook niet meer. Het is mij eens overkomen. De sluiting kan ook zitten inwendig in de schakelaar. Het is maar een duw in de juiste richting aangezien je versnellingsbak 2 weken geleden is gedemonteerd voor je koppeling :thumb. TIP: Mocht je zekering er constant uit vliegen, haal dan eens de stekker van de achteruitrijschakelaar los en kijk dan eens of het goed gaat.
Gr. Reda (mede-Deventenaar)
14 juni 2015 om 20:43 #18285540Het was idd. zekering 22 .
Moest er dmv. meten achter komen.
Aan de zekering was niets te zien.Hij doet t weer. ( voorlopig )
Heb je de Calibra nog Reda ?
14 juni 2015 om 23:10 #1828554115 juni 2015 om 19:15 #18285542Ik denk idd. dat je gelijk hebt wat betreft de achteruit schakelaar. Heen gereden ( vooruit natuurlijk ) niets aan de hand.
Bij het achteruit inparkeren…wat wij mannen doen was het weer gebeurd.Waar zit de schakelaar ?
Thanks !
15 juni 2015 om 20:22 #18285543Als je kijkt tussen de motor en accu, dan kun je hem al vaak zien:
Een oude foto van Wim-V6
En hierbij het oude topic:
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=157433″ onclick=”window.open(this.href);return false;
15 juni 2015 om 20:54 #18285544Bedankt kerel !
16 juni 2015 om 15:42 #18285534Gisteravond de zekering vervangen en vanmorgen het stekkertje losgehaald van de achteruitrijschakelaar.
En idd. vandaag bleef de zekering er in.
Dus interne sluiting in de schakelaar !
Nieuwe gehaald bij de A technische en veel te dure klunzen van de Brezan en het was nog de goeie ook.
Maar ze zitten zo dicht in de buurt….
Demontage en montage ca. 5 minuten en de boel is weer in orde.Ik had de schakelaar nooit als schuldige aangewezen.
Zo zie je maar weer.Wim en Reda bedankt voor de reacties.
:thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.