Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2009 om 10:54 #17208887
ha heren techneuten:P
wie kan mij helpen met een electrisch probleempje wat ontstaan is door het verkeerd aansluiten van een spyball centrale deurvergrendelings kit.
het probleem is als volgt.
een collega van mij zou dat even gaan doen en heeft zelf de open en sluit draden opgezocht.
hier is ie de fout in gegaan.
nu heb ik geprobeerd het probleem op te zoeken, heb zelf het kitje goed aangesloten.
vervolgens doet de cv een paar vreemde dingen die ik niet kan plaatsen.Het gaat hier om een opel astra f sedan met een x16xe ecotech motor erin.
hij is uit 97en heeft eigenlijk alleen maar de comfort sluiting als extra optie.ik heb op internet het schema van een opel corsa b opgezocht. qua centrale deur vergrendeling heeft deze allemaal de zelfde kleurcodes.
>>>linkje opel corsa b electrisch schema<<<gaat om het laatste schema met de zentralverriegelung.
mijn collega had de openpuls op de bruin/witte draad aangesloten.
en de sluitpuls op een geel/rode draad.
deze laatste draad lijkt mij niet helemaal de goede.
en heb deze op de bruin/rode gezet.nu kan de centrale vergrendeling alleen werken als de motor loopt/contact aanstaat.
normaal hoort dit altijd te werken.
als hij de motor ook laat lopen de deur van het slot afhaalt en hij zet vervolgens de motor uit(contact uitdraaien) dan gaat de centrale vergrendeling ook op slot op misterieuze wijze.
hij heeft mijn hulp in geroepen om hem er mee te helpen maar ik kan echt niet uit dit probleem komen:oik hoop dat iemand hier voor mij even naar zou kunnen kijken:angel
er zal vast wat kapot zijn, ik heb geen flauw idee wat.
heb ook de kiekert nog niet gevonden, zit die op een andere plek als bij de inspuitcomputer aan de rechter kant bij het voetenpaneel?ik hoop dat ik uitgebreid genoeg ben geweest.
:vertagbij voorbaat dank,
Kevin Kortekaasking:
‘de tevreden opel corsa B GSI rijder’:jerry:thumbup
15 februari 2009 om 17:10 #17466806Zorg eerst eens dat je i.p.v. de geschakelde plus een constante plus (met een losse zekering) op de spyball kit zet, dan is waarschijnlijk het probleem van het sluiten ook opgelost.
15 februari 2009 om 20:08 #17466807spyball kit werkt naar behoren:thumbup
werkt als sleutel uit contact is…
dus dat wil zeggen dat deze een continu plus heeft van achter de radio vandaan(netjes gedaan, niks mis mee)
de open pulsen zijn massa geschakeld.dat zit echt 100% goed
15 februari 2009 om 20:34 #17466808origineel gepost door CorsaSport1400i
nu kan de centrale vergrendeling alleen werken als de motor loopt/contact aanstaat.
normaal hoort dit altijd te werken.Hieruit haalde ik dat ie geen constante spanning kreeg, but anyway is dus niet het probleem. Na het bestuderen van het schema kwam ik erachter dat je beide draden niet goed heb zitten. Je moet hebben Zwart/Geel (BKYE) en Zwart Rood (BKRD) beiden te vinden aan de linkerkant bij de bestuurder (achter het paneel links onder)
de kiekert hoef je niet te zoeken, je hebt alleen de open/sluit draden nodig.
De open en sluit puls zijn beide massa geschakeld :P
15 februari 2009 om 21:00 #17466809bruin/rood en bruin/wit zijn wel te gebruiken.
als je zeker wil weten of je de juiste hebt zou ik ze wel bij de kiekert vandaan halen.
weet je zeker dat je goed zit
15 februari 2009 om 21:28 #17466810die draden die ik heb aangesloten zijn ok,
maar kan het zijn… dat toen de draden nog verkeerd zaten(heeft 1 keer gewerkt zegt ie)
er iets kapot heeft kunnen gaan waardoor de auto afsluit na het uitzetten van het contact?
iets van een soort beveiliging of zo?waar is de kiekert te localiseren?
denk dat er sluiting is geweest, waardoor de kiekert kapot zou zijn.15 februari 2009 om 21:29 #17466811origineel gepost door 14XE
bruin/rood en bruin/wit zijn wel te gebruiken.als je zeker wil weten of je de juiste hebt zou ik ze wel bij de kiekert vandaan halen.
weet je zeker dat je goed zit
ik heb nu zeker weten de goede draden.
het werkt ook allemaal, maar dan alleen als de motor loopt.
als de motor niet loopt dan sluit de auto af en werkt de spybal kit wel, maar de kiekert niet meer, heb ik het idee van.
want verders zit er niet zulke gevoelige elevtronica in dat systeem dacht ik.15 februari 2009 om 21:31 #17466812de kiekert zit rechts in het zijpaneel in de rechter voetenruimte (in de holle ruimte van de carosserie zeg maar)
werkt het op de sleutel nog wel goed ????????????
15 februari 2009 om 21:32 #17466813origineel gepost door CorsaSport1400i
origineel gepost door 14XE
bruin/rood en bruin/wit zijn wel te gebruiken.als je zeker wil weten of je de juiste hebt zou ik ze wel bij de kiekert vandaan halen.
weet je zeker dat je goed zit
ik heb nu zeker weten de goede draden.
het werkt ook allemaal, maar dan alleen als de motor loopt.
als de motor niet loopt dan sluit de auto af en werkt de spybal kit wel, maar de kiekert niet meer.dan zit het toch verkeerd
15 februari 2009 om 21:38 #17466814origineel gepost door 14XE
de kiekert zit rechts in het zijpaneel in de rechter voetenruimte (in de holle ruimte van de carosserie zeg maar)werkt het op de sleutel nog wel goed ????????????
datr is het juist
zodra het contact eraf is
werkt het ook met de sleutel niet meer goed
15 februari 2009 om 21:50 #17466815Als je denkt dat ie in de beveiliging staat dan even de min pool loshalen, dan gaat de kiekert uit de beveiliging.
De draden, sluit ze eens andersom aan, heb je lock/unlock per ongeluk niet omgedraaid?
Bij mijn alarm worden de deuren ook geopend als ze dicht zitten ( EDIT: na het uitzetten van de motor dan :jerry) .Of haal een van de draden eens los en kijk of het dan wel goed werkt, zo niet eens de andere los.
Volgens mij heb ik bij m’n pa’s astra de zwart/rood en zwart/geel gebruikt om de deuren te openen en sluiten.
Kan het morgen wel even nakijken voor je als je wilt?15 februari 2009 om 21:57 #17466816als je dat zou willen doen graag!
maar er kan echt niks kapot zijn dan door dat er een massapuls van een halve seconde op de geel/rode heeft gestaan?
groetjes kevin
15 februari 2009 om 21:58 #17466817BTW als de kiekert kapot is dan werkt je CV meestal helemaal niet meer.
Je kan dit checken door beide draden los te halen en dan de CV te testen. (eventueel even je minpool los halen zoals hierboven beschreven)
Als dan je CV normaal werkt dan hoef je niet bang te zijn dan de kiekert defect is.15 februari 2009 om 22:09 #17466818ok ik probeer het ff uit te leggen
ik heb idd de minpool er ook een kwartier afgehad.
maar als ik de sleutel uit het contact heb dan werkt de orginele cv van de auto niet meer.
als ik de sleutel in het contact doe en op contact zet(lampjes aan) dan werkt ie weer wel.maakt niet uit of ik de stekker van de spyball kit er in heb zitten
aan de zekering ligt het ook niet.. dat is de eerste zekering links bovenin van een 20 ampere waarde
16 februari 2009 om 11:53 #17466819Bij m’n pa’s auto heb ik de bruin/rood en bruin/wit gebruikt. (de Zwart/rood en Zwart/geel zijn de stuurdraden van de motor :mad:)
Dit werkt zonder problemen.Waarschijnlijk heb je een kapotte kiekert, je zou deze aan de bijrijders kant moeten kunnen vinden.
16 februari 2009 om 20:54 #17466820heeft iemand nog een kiekert liggen voor mij om dit alleen te testen?
mvg Kevin
16 februari 2009 om 21:28 #17466821heeft die handige hulp van je niet aan de voeding van de kiekert zitten klooien????????
16 februari 2009 om 22:04 #17466822meet de zekering 20A is door met een meter, zover ik in de vraagbaak kan zien is deze de enige zekering tussen de accu en de kiekert.
Check gelijk eens wat 14XE zegt, is er iets met de bekabeling aangepast?
16 februari 2009 om 22:49 #17466823wat jullie zeggen kan heel goed!!!!:hmmz
heb dat ooit eens meegemaakt met een 48 volt heftruck.. zekering zag er heel uit. deed het alleen als de batterij net geladen was.
dat de overgangs weerstand te groot is, en alleen goed werkt als er een net wat hogere spanning op komt.zeg maar dat ie bij 14.1 volt wel doorgeeft, en bij bv 12.6 niet.
ik ga morgen eens even kijken omdat het idd nog een oude zekering is.
17 februari 2009 om 18:23 #17466824zekering was ok, heb er een nieuwe in gezet.
ik ga zaterdag kijken naar een gebruikte cv unit op een sloperij…. van welke opels zijn deze het zelfde, kan ik die van de corsa B nemen?(neem aan van wel aangezien ik het schema er van kan gebruiken:P)
17 februari 2009 om 20:15 #17466825Dat zou je even aan willem v6 moeten vragen, dat is echt zijn afdeling :P
Heb je de kiekert al gevonden?
17 februari 2009 om 20:21 #17466826kiekert nog niet gevonden:P
haha kan niet moeilijk zijn toch?
ik ga wim v6 ff contacten!
laat het nog weten.
17 februari 2009 om 20:28 #17466827achter die isolatie,in je carosserie,klein zwart kastje
bij een astra F zit er nog een rail met relais voor dacht ik.
volgs die draden bruin/rood en bruin/wit anders,dan kom je er ook
17 februari 2009 om 20:29 #17466828quote van Willem:
A stijl rechts
net als bij de corsa-B en de Vectra-A
bij de vectra-A en astra-F ligt hij verstopt achter de motorcomputer:P
17 februari 2009 om 20:45 #17466829wow over snel antwoorden gesproken:angel:wub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.