Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Probleem Zafira A 1999 loopt op 3 pitten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2011 om 21:04 #17231581
Beste Forumleden,
Mijn eerste bericht op een/dit forum, dus vergeef me als ik iets fout doe. :D
Ik heb sinds een aantal dagen last dat mijn Zafira op 3 pitten loopt, het motormanagement lampje brand ook.
Hiervoor ben ik naar een garagebedrijf geweest en deze lasen code P0351 uit, dus concludeerde ze dat er een nieuwe bobine in moest. De volgende dag wilde ik de auto ophalen maar kon hem niet meenemen omdat het probleem niet in de bobine. Het probleem bleek in de stekker van de motormanagement te zitten, deze zou ergens kortgesloten zitten.
Hier had ik mijn twijfels over daar de stekker helemaal in ingepot/ingegoten is en er geen verkleuring te zien is. Hierna heb ik een bekende wegenwacht service naar dit probleem laten kijken en deze concludeerde dat, de bougies goed waren, de bobine goed was, dat de kabelboom goed was (heeft hij doorgemeten) en dat het probleem is dat er een cilinder geen onstekingssignaal krijgt.
Als ik de conclusie trek dat het waarschijnlijk in de ECU zit ben ik dan te snel, Zoja wat zou ik nog kunnen controleren? Zoniet dan zou ik hem op kunnen sturen naar een bedrijfje in Almelo, heeft iemand daar ervaring mee en weet iemand een dealer/garage die contacten heeft met dit bedrijf?Zafira 1999 1.8
X18XE1
Kijk reikhalsend uit naar jullie commentaren. :?:21 juli 2011 om 17:21 #17803931Allereerst welkom hier…..
Het probleem dat een Zafira A op
3 potten loopt wil wel eens vaker voor komen.Ben er zelf verder niet echt in thuis heb het wel met mn Zafira B meegemaakt
maar dat lag aan de bougies. Het waren Longlife bougies goed voor
120dkm maar bij 102dkm waren ze al overledenIk kan je alleen de tip geven kijk even verder in deze rubriek
(Signum, Meriva, Agila, Zafira, Frontera, Vivaro, Sintra) van het forum
als ik me niet vergis is er pas nog een topic hierover voorbij gekomen.
Heb er zelf ooit ook 1 geplaatst maar dat is van een Zafira Bsucces ermee gr GRSBK
22 juli 2011 om 08:40 #17803932Beste GRSBK bedankt voor je reaktie.
Ik heb het forum al een aantal keren doorgespit en kom, inderdaad dezelfde soort klacht(en) tegen. Ik kan me niet voorstellen dat een aantal zaken mijn klacht zouden kunnen oplossen, gezien de zaken die al zijn gecontroleerd (ben natuurlijk niet zo ervaring als de meeste van jullie hier op het forum).
Zo hebben we de bougies verwisseld en steeds dezelfde cilinder vonkte niet, dit hebben we ook met een led lampje getest en er komt gewoon geen signaal op pole 5. De kabelboom is doorgemeten en is oke.
Enige wat ik nog kan proberen is om de contact klemmen schoon te maken met nagellak remover.
Anders verdenk ik toch echt de ECU en moet ik hem opsturen naar een bedrijfje in Almelo, heeft iemand ervaring en weet iemand een dealer/garage die werkt met dit bedrijf in mijn regio Delft?Wederom bedankt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.