Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Probleem X16XEL [overleden]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 januari 2013 om 18:54 #17254891AnoniemLid sinds:
1 January 1970Startprobleem Ecotec X16XEL [hoop dat dit de code is]
voor kennis, blokkie heb 140.000 km, motor wilde niet starten,
voorheen eerst zware start, niet lopen, nadien niet meer starten,
aandrukken geen optie, motor zit ‘muurvast’. :shock:kop eraf gehaald, zuigers zijn aan het einde,
helaas geen foto’s, was niet bij sleutel project aanwezig,
maar het was niet best, jongen heb zn mooie wagen net een week,
300km mee gereden, kwam tussentijds s’avonds bij me,
blokkie mooi rustig lopen, en nu dit ineens :crydenk, nu maar meteen het forum in met de vraag:
zijn er andere of betere blok opties die ‘plug en play’ passen in een Astra G bj 1998bedankt alvast ;)
28 januari 2013 om 19:00 #18100933Terug gaan king:
Nog geen 300 km gereden is erg zuur dus zou zeker terug gaan met die auto…
28 januari 2013 om 19:06 #18100934Olienivo??
Willem
28 januari 2013 om 19:08 #18100935AnoniemLid sinds:
1 January 1970terug gaan geen optie, aangezien de auto van particulier kwam,
wel verhaal halen, dat wel , maar schiet je in het algemeen niets mee op,
nu vooruit kijken, naar de opties die NU open liggen,
heb hier en daar al gelezen dat deze [serie] blokkies geen sterke zuigers/veren hebben,
en dat olieverbruik bij deze types hoog kunnen uitvallengrtz
28 januari 2013 om 19:10 #18100936AnoniemLid sinds:
1 January 1970@wim-v6 wrote:
Olienivo??
WillemHoi Willem
bij deze boven het gemiddelde
zou kunnen zijn dat die voor de verkoop is bijgevuld :(28 januari 2013 om 19:11 #18100937kan voorkomen inderdaad…
Astra-G, dit betreft de 2e fase X16XEl welke is geleverd in de volgende auto’s
– Astra-G: 1998 t/m 2000
– Zafira-A: 1998 t/m 2000
– Vectra-B: 1998 t/m 2000Willem
28 januari 2013 om 19:13 #18100938we hebben hier een V6 gehad welke Exact 43km na aanschaf in elkaar peerde..
oliefilter helemaal samengeknepen, bleek het carter helemaal vol sludge te hangen, oliezeef dicht, oliefilter zo vertopt dat olie erdoorheen persen een hele opgave was.
deze motor liep werkelijk als een nieuwe toen we m kochten..
als we direct hadden ververst was dit waarschijnlijk niet eens gebeurt..
controleer dat ook eens..
Willem
28 januari 2013 om 19:17 #18100939AnoniemLid sinds:
1 January 1970bovenin waren idd een paar kanalen dichtgeslipt,
kwam waarschijnlijk niet genoeg olie meer naar ‘boven’ :???:zuigers waren al stuk bij openen kop
28 januari 2013 om 19:22 #18100940AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nu de opties, hetzelfde type blok, zo ja, waar op letten, ivm met de latere versies,
of toch andere type blok nemen ?? :hmmz28 januari 2013 om 20:33 #18100941Kijk in de uitlaat kanalen naar roetafzetting, doe dit ook bij de inlaat kanalen, met een beetje gezond verstand zie je zo of die motor een olieboot is ofniet..
Willem
28 januari 2013 om 20:39 #18100942AnoniemLid sinds:
1 January 1970thnx, willem :thumb
morgen gaan ze kijken, naar een gelijkwaardig blokkie,
zal ze deze boodschap meegevengrtz
28 januari 2013 om 21:00 #18100943zonde zeg.. op zich als je zo’n motor goed onderhoud gaan ze veel kilometers mee.. heb er van de week nog 1 gezien met 335.000 op de teller en die van mij heeft de 2 ton ook al bereikt..
gr. arjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.