Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › probleem wiellager kadett D
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2015 om 16:27 #17270435
Hallo,
Ik heb pas geleden een blauwe kadett D 1.3s automaat uit 1983 gekocht en ik wil het wiellager rechtsachter vervangen.
Maar ik kom een ring tegen met uitwendige schroefdraad die in de naaf is gedraaid die niet los wil. Deze ring zit ook niet bij het nieuwe wiellager :shock: . En ik kan hem nergens los vinden.
Zit er een andere as onder of is dit standaard? Waar kan ik hem kopen? De oude gaat ws kapot.
De buitendiameter van de ring is ca. 43,3 mm, binnendiameter ca. 41 mm. De ring zal ongeveer 10 mm diep zijn.
Alle suggesties zijn welkom :???:Groetjes, Deedee (nieuw hier…)
6 februari 2015 om 22:06 #18272339Welkom op het opel forum, stel je ook even voor, ik snap de vraag niet helemaal, je kunt er beter even een foto van maken , en als je toch al bezig bent met foto’s , maak dan ook meteen foto’s van de hele auto, daar zijn we ook wel benieuwd naar
7 februari 2015 om 10:34 #18272340Hee,
Zo gauw ik tijd heb zal ik me netjes voorstellen :D
Hoe kan ik hier een foto neerzetten?Gr
7 februari 2015 om 13:44 #18272341Zo`n Kadett-D heeft een gewone moer ( geen kroonmoer ) waar een blikken kapje ala een kroonmoer overheen valt.
Zo kun je de zaak borgen met een splitpen.
Efkes nadfenken…………….en WALLA je ziet het. :thumbHet is wel niet waar topicstarter het over heeft, maar bovenstaande geld wel voor een Kadett-D.
Topicstarter is in de war met een andere auto??????:jerry
7 februari 2015 om 17:30 #18272342Ik weet hoe het er normaal uitziet, maar het lijkt hier anders te zijn.
Ik haal het wiel eraf, vetdop eraf, splitpen eruit, moer eraf, (het blikken kapje zit er niet op) maar dan komt het niet los. Er zit een ring in de naaf gedraaid die er eerst uit moet? aan de andere zijde precies zo.
Ik zal zsm een foto maken, mss zit er een andere opel as onder?8 februari 2015 om 11:21 #18272343Probleem opgelost! Het zit wel op de originele manier :thumb
Een vorige eigenaar had op de ‘ring’ in de naaf getikt en door de beschadiging leek het net een wiellagermoer zoals bij een 2CV.
Ik kan hem dus op de normale manier vervangen.
Bedankt voor jullie reacties.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.