Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem: Welke voor veren voor Astra F GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 februari 2011 om 19:44 #17233151
Geachte allemaal,
Tijdens de apk keuring werd er geconstateerd dat er een ring van mijn spiraalveer voor was afgebroken. De originel veren kosten maarliefst 400 euro. Dus ben ik opzoek gegaan naar imitatie veren aangezien deze de helft goedkoper zijn. Nu had ik via de brezam imitatie veren besteld. Tijdens het monteren kwam we er achter dat deze veren (merk: Spidan) te lang waren. Ook zijn deze veren lang niet zo stug als de orginele. Vervolgens hebben ze bij de brezam andere veren besteld. (merk: HQ) Deze paste ook niet omdat je bovenkant van de veer, dus t deel wat over te schotel valt te smal was. Daarna hebben ze bij de brezam weer andere veren besteld maar ook deze passen niet. De bovenkant van de orginele is wat ovaal terwijl de imitatie veren allemaal rond zijn.
Ik ben nu momenteel een beetje eind raad, maar ik kan met niet voorstellen dat ik de eerst Astra GSI rijder ben die andere veren onder zijn auto moet leggen.
Dus ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen met een oplossing. Ik wil alleen voor andere veren dus geen complete verlagingssets of iets dergelijks. Qua hoogte en stugheid wil ik vergelijkbare veren als de orginele.
Mijn auto is dus een Astra F GSI C20XE van 1994. Mochten jullie nog meer willen weten dan hoor ik het wel. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Bedankt alvast!
Groeten Remco
21 februari 2011 om 19:57 #17821741de veren kun je maar op een manier erop zetten, ik weet niet of je daar op gelet hebt?
staat een pijltje met ‘top’ op.Heb het zelf nog nooit mee gemaakt dat veren niet passen (of ze moeten al te lang zijn zoals je zegt)
Kun je nergens een setje gebruikte uit halen?22 februari 2011 om 19:00 #17821742Ik ben niet zo kapot van gebruikte veren. Wie weet hoe lang die dingen het nog uit houden en dan heb ik volgend jaar met de apk weer hetzelfde probleem. Mijn voorkeur gaat dus gewoon uit naar nieuwe veren.
En de veren zijn op de juiste manier gemonteert. Alleen de laatste omwenteling van de orginele veren loopt wat ovaal en bij de meeste imitatie veren is deze gewoon rond.
Wie kan mij helpen….
22 februari 2011 om 19:26 #17821743Ik zeg: Eibach Pro-kit -30mm
De Astra GSI zakt hiermee 1cm (is fabrieksaf al 2cm verlaagd), de rijeigenschappen worden sterk verbeterd al moet je bij drempels er zacht over heen omdat ze iets stugger zijn, niet qua hoogte.
Originele schokbrekers kan je blijven gebruiken. Ik heb ze er onder gezet toen bleek dat ook bij mij beide voorveren waren gebroken. Set koste iets van 135 euro.
Bij mij zijn wel de veerpootrubbers aardig weg. heb je nieuwe of goede dan zal de voorkant nog een c of 1-2 hoger staan. Ik heb GEEN problemen bij drempels omdat de auto iet veel lager ligt dan standaard.
Voor met originele veren:
Met de Eibach:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.