probleem versterker??of radio??

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie probleem versterker??of radio??

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    CorsaSport1400i

signaal uit de tulp is goed, kan gewoon muziek afspelen als ik me andere sub er op aansluit.

maar als ik dan de gain van de versterker omhoog draai richting de stand waar ie altijd in staat, dan krijg ik een soort brom die niet meer weggaat totdat ik de gain weer lager zet.

er komt gewoon geluid uit de subwoofer, als ik maar onder die grens blijf.

het lijkt me dan dat de versterker kaduuk is… ‘alweer:cry’

maar miss hebben jullie een ander idee.

het gaat hier om een JBL gto 700.1 met daaraan een JBL gto 1204 BR

bij voorbaat dank!

Powercorsa

check je massa eens goed, het kan worden veroorzaakt door een aardlus.
        Heb je al je massa’s op een punt aangesloten?
        Het liefst met de gordelbout.

Heb je ook geprobeerd met een kabel buiten de auto langs?
        Draaide je motor ook, of was deze uit
        Indien je je motor ook gestart was, probeer het eens met de motor uit.

CorsaSport1400i

origineel gepost door Powercorsa
          check je massa eens goed, het kan worden veroorzaakt door een aardlus.
          Heb je al je massa’s op een punt aangesloten?
          Het liefst met de gordelbout.

Heb je ook geprobeerd met een kabel buiten de auto langs?
          Draaide je motor ook, of was deze uit
          Indien je je motor ook gestart was, probeer het eens met de motor uit.

massa’s zijn ok. heb een ohmse waarde van 0.001
          en die zitten idd op de gordel bout waar ik een deel van kaalgeslepen heb en in de vaseline heb gezet.

kabel buiten de auto langs geprobeerd, maakt geen verschil.

motor was uit, maar ook met de motor aan maakt dit ook weer geen verschil.

Powercorsa

waar zit dit ohmse waarde tussen?
            Tussen de minpool van de accu naar de aansluiting op de versterker?
            De kabel zelf meten heeft weinig zin, omdat deze toch wel goed zal zijn.

Wat is de spanning op de plus en min zodra je de gain te hoog hebt staan?

Heb je de mogelijkheid om een MP3 speler eens voor aan te sluiten op je kabel?
            Of eventueel gelijk op de versterkers, dan kan je je radio uitsluiten.
            Mogelijk kan je even een andere versterker lenen, om deze eventueel ook uit te sluiten.

Eventueel wil ik je ook wel een handje helpen :thumbup

CorsaSport1400i

waar zit dit ohmse waarde tussen?
              Tussen de minpool van de accu naar de aansluiting op de versterker?
              De kabel zelf meten heeft weinig zin, omdat deze toch wel goed zal zijn.

Wat is de spanning op de plus en min zodra je de gain te hoog hebt staan?

Heb je de mogelijkheid om een MP3 speler eens voor aan te sluiten op je kabel?
              Of eventueel gelijk op de versterkers, dan kan je je radio uitsluiten.
              Mogelijk kan je even een andere versterker lenen, om deze eventueel ook uit te sluiten.

Eventueel wil ik je ook wel een handje helpen :thumbup

die ohmse waarde zit tussen me aansluiting op me versterker tot een stukje van me frame.
              toevallig bij het kofferbakslot pennetje gemeten.

ik heb er al een mp3 speler aangehad, alleen nog niet aangedruft om deze wat harder te zetten.
              ga ik morgen even doen.

hmm tja als ik een ander versterkertje erbij had zou idd zo uit te sluiten zijn waar het in zit;)

ik ga morgen wel eerst even op het werk vragen of iemand nog een versterker heeft liggen in een hoekje.
              scheelt jou ook weer tijd en moeite;)

greetz!

Powercorsa

Zolang het maar niet vervormt kan het geen kwaad :thumbup

Maar vreemd, dit is al veel minder de waarde van je meetsnoeren, of heb je zo’n luxe meter die dit eruit kalibreert?

No problem, scheelt jou ook weer een ritje uit ;)

CorsaSport1400i

Zolang het maar niet vervormt kan het geen kwaad :thumbup

Maar vreemd, dit is al veel minder de waarde van je meetsnoeren, of heb je zo’n luxe meter die dit eruit kalibreert?

No problem, scheelt jou ook weer een ritje uit ;)

ik heb best wel een luxe meter:vertag

vanmiddag maar eens proberen met een paar lange verlengkabels naar een andere auto:P

Powercorsa

Heb je dan een kalibratie mogelijkheid op je meter zitten?
                    Ik heb ook een best luxe meter liggen, maar dat zit er nou net nog niet op. (nieuw prijs 2001 229,- gulden :o )

CorsaSport1400i

hij is van de zaak, zit een knoppie op dat ie nult op het moment dat jij em indrukt

zo ook met het ampere meten.

prima dingetje.

heb vandaag geen versterker kunnen vinden ff gouw.. pff bedenk me net dat het weer allemaal lang gaat duren als het opgestuurd wordt naar jbl.

vorige keer waren ze zelfs het hele gebeuren kwijt:O:hmmz
                      de subkist en de versterker…
                      mocht mooi ruim 200 euro betalen want de reparatie viel niet binnen de garantie…:wtf

ik twijfel heel erg aan jbl, of heb ik gewoon de pech dat het altijd niet mee zit?:angel

niemand kan me vertellen wat ik aaan de hand heb zonder dat ik het uitprobeer met die andere versterker?

greetz!

Powercorsa

Eentje met calibratie dus ;)

Wat was de laatste keer dan kapot, zetten ze altijd op het factuur/reparatieopdracht.

JBL levert wel betrouwbare producten, ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad. (behalve de spullen die ik echt zelf gesloopt heb, achja daar leer je ook weer van :P )
                        Zelf heb ik een GTO7001 als versterker op de GTO1204BR zitten en dit levert geen problemen.
                        De versterker staat zelfs bijna helemaal open :o .

CorsaSport1400i

bij mij stond ie op ruim 3/4

2e op min
                          3e op net ff verder als het aangegeven stipje
                          4e op net ff meer als de helft

hij speelde echt lekker!
                          en superzuiver.

is het goed als ik je even toevoeg op msn ofzo…:vertag
                          zou graag op je aanbod in willen gaan als ik ff zou mogen testen bij jou aangezien je bijna de zelfde setup heb.:D

alvast bedankt!

Powercorsa

je hoeft alleen nog toestemming te geven :thumbup geen probleem.
                            Alleen bij mij ligt alles eruit i.v.m. correct inbouw voor SQ

sander1988
                            Deelnemer

klopt, maar het is even een test of het een sluiting is.
                              Daarna als het geen problemen geeft even een andere radio proberen.

De Pioneer radio’s hebben helaas niet zo’n kwaliteit meer als vroeger, het line-out circuit wil nog al vaak kapot gaan.
                              Dit kan dus tot gevolg hebben de problemen die jij ondervindt.

En waarom gaat zoiets kapot, gewoon door ondeskundig gebruik. De kwaliteit ligt het zeker niet aan, alleen pioneer is voor zover ik weet het enige merk dat de uitgangen zekert.
                              Als mensen de rca kabels eruit trekken, als de radio aan staat gaat/kan de zekering(intern) doorbranden.
                              Als mensen gewoon handelen naar wat er in de beschrijving van je hu staat is er niks aan de hand.
                              Er staat vaak in: Werk spanningsloos als je apparaten aansluit.

CorsaSport1400i

origineel gepost door sander1988

klopt, maar het is even een test of het een sluiting is.
                                Daarna als het geen problemen geeft even een andere radio proberen.

De Pioneer radio’s hebben helaas niet zo’n kwaliteit meer als vroeger, het line-out circuit wil nog al vaak kapot gaan.
                                Dit kan dus tot gevolg hebben de problemen die jij ondervindt.

En waarom gaat zoiets kapot, gewoon door ondeskundig gebruik. De kwaliteit ligt het zeker niet aan, alleen pioneer is voor zover ik weet het enige merk dat de uitgangen zekert.
                                Als mensen de rca kabels eruit trekken, als de radio aan staat gaat/kan de zekering(intern) doorbranden.
                                Als mensen gewoon handelen naar wat er in de beschrijving van je hu staat is er niks aan de hand.

geef ik je wel gelijk in maar als het volume(dus uitgangs niveau) niet heel hoog staat… als in nog geen kwart van de volle vermogen, dan zal er niks gebeuren.
                                en pioneer is kwaliteit!
                                niks mis mee, heb het radiotje nu bijna 3 jaar
                                werkt prima!

sander1988
                                Deelnemer

Om terug te komen op je vraag, heb je de mp3 speler al aangesloten op rca kabel?
                                  Zo kun je namelijk kijken of de rca kabel storing op pakt. Als je de gain hoger zet is het logisch als je storing hebt dat het erger word.

Powercorsa

Maakt niets uit, heb er zelf 3 gehad die in een keer het probleem vertoonde.
                                    Mijn dealer wil zelf voorlopig niets meer met Pioneer doen, omdat ze gewoon te vaak uitvallen/kapot zijn in een te korte periode.

Het gaat meestal om een te laag RCA niveau, dus de radio geeft nog wel signaal af maar op zo’n laag niveau dat je hem nog amper hoort.
                                    Natuurlijk zullen er wel een aantal tussen zitten die door gebruikersschade worden veroorzaakt, maar dan is mijn vraag aan jou: Waarom repareert Pioneer dit dan gratis voor de klant? zelfs in sommige gevallen wordt zelfs een 2 weken oude radio zo omgewisseld voor een nieuwe (zelf meegemaakt)

CorsaSport1400i

Om terug te komen op je vraag, heb je de mp3 speler al aangesloten op rca kabel?
                                      Zo kun je namelijk kijken of de rca kabel storing op pakt. Als je de gain hoger zet is het logisch als je storing hebt dat het erger word.

ja me telfoon aangesloten via een rca kabel
                                      komt gewoon geluid uit tot ik weer te ver ga en de brom weer krijg.
                                      dus is de versterker die kapot is.
                                      en als de brom er is wordt ie niet erger ofzo, gaat alleen weer weg als ie de gain minder zet

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.