Probleem versnelling signum 3.2.automaat

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Probleem versnelling signum 3.2.automaat

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Jeroen77

Ik heb een signum 3.2 die gister opeens problemen heeft met de versnelling. Bij het wegrijden bij een stoplicht schakelde hij naar de 2de versnelling en opeens pakt hij geen enkele versnelling meer. Toerental vliegt vervolgens omhoog als je gas geeft maar de auto komt niet vooruit, lijkt wel of hij in z’n vrij staat. Vervolgens even de sleutel uit contact gehaald en weer gestart. Hij pakt dan de eerste en 2de versnelling en na 150 meter weer hetzelfde probleem, alsof de auto tijdens het rijden in de vrijstand vliegt. Als je hem op handmatig schakelen zet geeft hij aan dat hij in de 5 staat. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

wsly
      Deelnemer

Zo horen lijkt het net hetzelfde probleem die ik ook twee jaar geleden heb gehad. Mijn signum 3.2 gaf dan ook een motor melding. Vervolgens schakelt de automaat naar een noodloop. Ik heb toen de auto een aantal weken bij de dealer gehad en zij hebben dit probleem niet kunnen oplossen. De auto is toen tig keer uitgelezen met de computer en alle meldingen gereset. Dit heeft toen een week geholpen. Uiteindelijk had de opel dealer nog een laatste voorstel en dat was om de computer te vervangen. Dit heb ik toen niet gedaan. Dat werd me een te duur grapje. Ik heb em toen verkocht.

Ik hoop dat dit niet bij jou het geval is. Of dat je wel een passende oplossing vind.

Anoniem

Eerst uitlezen :thumb

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.