Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Probleem versnelling Opel Agila 2010 1.2 Edition
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 september 2012 om 16:14 #17252639
Hallo allen,
Wie kan mij adviseren over het volgende:
Sinds april 2011 ben ik bezitter van een Opel Agila 2010 1.2 Edition, met vandaag op de teller slechts 55.000km.Nu kreeg ik vorige week inééns problemen met schakelen: het begon met de koppeling die plotseling zwaarder voelde dan normaal. Opzich niks mis mee, ik kon er gewoon nog mee thuis komen. Een dag later werd het probleem groter: wanneer ik hem in zn R wilde zetten ging de versnelling kraken, tijdens het rijden kreeg ik mijn versnelling niet meer in de 1 (of met brute kracht) en met moeite in zn 2 en het toppunt was toen ik op de snelweg doorschakelde van 4 naar 5 en op het moment dat ik een vrachtwagen wilde inhalen, mn wagentje uit de 5 plots in zn vrij schoot en niks meer kon doen (kreeg m in geen versnelling meer!) :wtf
Iemand enig idee wat er defect kan zijn? Hoop natuurlijk niet dat de complete versnellingsbak vervangen hoeft te worden, want dat zou een duur grapje worden. Bovendien lijkt mij dit niet normaal voor een auto van net 2 jaar (bouwjaar 2010) met slechts 55.000km op de teller (gekocht met 29.000km – ik rijd er dus relatief niet veel mee)! Een versnellingsbak zou toch bij normaal gebruik gedurende de levensjaren van de auto mee moeten gaan, toch?! Uiteraard is de fabrieksgarantie net 3 maanden verlopen, maar mocht dit een hoge uitgave worden voor de reparatie, dan ga ik toch zeker vechten voor compensatie bij Opel Nederland… :swear
2 oktober 2012 om 13:04 #18072476Volgens de garage is de koppeling gebroken… Ze zeiden dat dit door slijtage komt…
Kan dit? Ik betwijfel t… CKer voor een auto met bouwjaar juni 2010 en 55.000km op de teller…
3 oktober 2012 om 20:29 #18072477Ik vind t knap vlot voor een koppeling..
Deze mag normaal niet breken..
is dit al zo’n nieuwe Agila???
zo ja zou je eens kunnen kijken of dit vaker voorkomt bij de Suzuki Splash
Willem
3 oktober 2012 om 21:08 #18072478Het is idd zo’n nieuwe type Agila…
Lijkt mij at dit niet normaal is gezien de leeftijd en kilometerstand van mn wagen. Anders hadden er meer mensen problemen moeten hebben en was t wel op dit forum wel terug te vinden…
Dunkt mij dat een fabrieksfout is, alleen gooit Opel en mn Opeldealer t nu op slijtage… Ik geloof dit eigenlijk niet alleen kan t niet hard maken…4 oktober 2012 om 21:31 #18072475Klote is dat he…
Lekkere service..al zouden ze maar met een Coulance regeling komen, van 50/50 of onderdelen voor jouw rekening en monteren hun rekeningof iets in die richting!!
Willem
17 november 2013 om 09:44 #18072479ik een agila 1.0 eco 2011 20.000 km: probleem met de koppeling ging zwaar en maakt geluid bij het intrappen ook bij niet lopende motor garage heeft koppeling en bedienings kabel vervangen in de garantie periode. 3000 km verder toch weer licht krakend en schurend geluid alleen hoorbaar bij stilstaan en de motor uit.Als je dan de koppeling intrap hoor je dat krakende geluid. Nu is de auto uit de garantie en de garage zegt niets te kunnen doen.Garage zeg dat de koppeling niet defect is.
17 november 2013 om 10:05 #18072480Die dingen hebben nog een koppelingskabel, Een krakend geluid ik zou zeggen dat het druklager is welke problemen geeft.
Druklager dat kapot gaat met als gevolg dat er delen tussen de drukgroep en de koppeling komen en daardoor is gebroken? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.