Probleem Vectra B 2.5 V6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Probleem Vectra B 2.5 V6

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Hans V6

Hallo beste opel kenners/liefhebbers,

ik heb een probleem, sinds vanochtend maakt mijn secundaire luchtpomp (of ook wel het stofzuigertje genoemd) veel lawaai.
      nou zorgt de secundaire luchtpomp ervoor dat de katalysator sneller wordt opgewarmd, dus sneller op bedrijfstemperatuur is.
      nou is mijn vraag of de stekker hiervan er zo vanaf gehaald kan worden zodat hij niet meer aangesloten is, zonder dat ik motorstoringen krijg, het gaat om een Vectra B 2,5 V6 automaat.
      ik hoor graag even van jullie.

mvgr. Hans

teungts
      Deelnemer

heb je hem er nog niet afgehaald dan. je kunt het eerst proberen je ziet vanzelf of het mm lampje brand ;)

rooiepeet

ik heb hem ook los gehaald omdat de combiklep lek is en ik die van het vacuum systeem heb losgehaals door het slangetje af te doppen die naar de combiklep loopt.
          omdat de klep dan niet meer werkt heb ik de stekker van de pomp losgehaald omdat die dan ook niet aan hoeft.

in jouw geval is misschien alleen de stekker los al voldoende, maar ik krijg iig geen motorstoringen.

svdk20
          Deelnemer

heb hem bij mij weer aangesloten mijn combikleppen waren ook kapot/lek.

maar antwoord op ts zijn vraag:
            ja je kan hem gewoon loskoppelen heeft geen invloed op het motormangement

wim-v6
            Deelnemer

Als vacuum bediening niet meer werkt heeft het zelfs geen nut om deze pomp te laten draaien, stekker op de vacuum actuator wel laten zitten.

Willem

rooiepeet

@svdk20 wrote:

heb hem bij mij weer aangesloten mijn combikleppen waren ook kapot/lek.

even tussendoor, kan je die makkelijk vervangen of is er moeilijk bij te komen?
                als ik dan is van die kleppen tegen kom kan ik het ook vervangen en werkend krijgen zoals het hoort.

Hans V6

Hallo allemaal,

ff een poosje niet online kunnen zijn, maar in iedergeval bedankt voor jullie reacties
                  teun ;), wim en rooie peet.

maar jullie spreken over combikleppen (lek, kapot) en dergelijke, hoe kan ik zien of deze bij mij nog goed zijn.
                  en @ wim,
                  hoe kom ik er achter of de vacuumbediening werkt, en waar zit de vacuum actuator.

mijn pompje (rechts naast de accu) draait alleen even bij het starten zoals ik al zei en gaat na een poosje uit alleen maakt hij veel lawaai,

ik zie graag wat gedetaileerde antwoorden van jullie verschijnen, eventueel met foto’s: (combikleppen, vacuumbediening vacuum actuator en dergelijke).

Mvgr, Hans

wim-v6
                  Deelnemer

als je het verticaal geplaatste klepje rechts op het inlaat onder de ramkleppen het slangetje los trekt wanneer de secondarie luchtpomp draait, moet het geluid van de pomp veranderen (net als een stofzuiger waarvan je de slacht dichthoud.

willem

rooiepeet

nou het klopt natuurlijk dat deze pomp alleen even een tijdje draait na het starten, maar echt herrie maken niet, iig belangrijkste is dat ie werkt.
                      zoals ik het een keer van wim heb begrepen wordt er door die pomp lucht in het uitlaat(spruitstuk) geblazen, maar tussen de pomp en het spruitstuk zit een klep (combiklep) die wordt via vacuum geopend. zo heb ik het iig begrepen correct me if i’m wrong.

bij mij was het geval dat tijdens koude motor ik het geluid had van een lekke uitlaat, dus op momenten dat ik het gas los liet (bij schakelen etc.) hoor de ik ploppen uit de uitlaat wat dus lekte via dat secundaire luchtsysteem.
                      wat nu precies bij mij het probleem is weet ik niet maar ik heb de combiklep van het vacuum systeem los gehaald. toen die dicht stond en wordt nu niet meer geopend.
                      en omdat de klep niet meer open gaat heb ik de stekker van de pompgehaald omdat die dan ook niet hoeft te draaien.
                      het geplop is nu over uit me uitlaat, het enige nadeel is dat we kat. niet wordt verwarmt op die manier.

ik hoop dat je wat aan deze info hebt misschien kan wim dit bevestigen of aanvullen.

wim-v6
                      Deelnemer

is opzich geen nadeel Peet.

ja voor onze Greenpeace figuranten…

rooiepeet

nee oke maar mijn verhaal klopt wel?

wim-v6
                          Deelnemer

Dat de kat er langer over doet om warm te worden, Ja.

tenzij je m koud goed op zijn staart trapt natuurlijk, maar dat mag niet de bedoeling zijn.

Verder lijdt de kat er niet onder hoor.

Willem

rooiepeet

kat is er toch ook tussenuit bij mij schiet me ineens te binnen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.