Probleem Turbo druk te hoog en dan in noodloop.

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem Turbo druk te hoog en dan in noodloop.

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268076
    Astradieselboy
      Lid sinds:
      14 September 2014

      Hallo ik heb al vaker het zelfde probleem zien voorbij komen echter niet het juiste antwoorden gevonden.

      Regelmatig als ik net over 120 kilometer rijd gaat mijn Astra in de noodloop. Ik heb hem laten uitlezen en er kwam een code die stond voor turbodruk te hoog.
      Bij de Opel dealer hebben ze erna gekeken echter vonden niets, ze hebben wel de map sensor gereinigd. Echter was nog geen 10 kilometer verder en het lampje van het management brandde weer, en hij ging weer in de noodloop.

      Men gaf me het advies de turbo te reinigen door middel van turbo cleaner door de inlaat te spuiten. En ook eens in Duitsland met zware voet te rijden.
      Hier een beetje laaggevlogen met 190 km maar geen lampje.

      Dus was blij dacht dat dit de oplossing was, maar helaas.

      Dus heb ik de ERGklep los gehaald en helemaal schoongemaakt. Nou een week zonder problemen gereden ook over de 140 km heen.
      Regelmatig gaat het lampje weer aan zelfs als ik even door trek rond 80 kilometer gaat het lampje branden en de noodloop word geactiveerd. Nou dan gaan we langs de kant en even uitzetten en weer verder.

      Dus nu komt mijn vraag wat is het waar moet ik zoeken. Ik hoor al mensen spreken over vervanging van de turbo, maar auto is van eerste eigenaar geweest en heeft pas 149.000 km.

      Wat ook regelmatig voor komt na dit probleem is dat de cruise control en de claxon niet werken en na enkele kilometers rijden alles weer normaal werkt.
      Volgens de dealer is het zoeken naar de bekende spelt in de hooiberg. Maar vind het vreemd dat dit probleem aardig online te vinden is. Echter zonder de echte oplossing.

      Wat mij ook opvalt is dat de auto toen ik hem pas had rond de 2000 a 2500 kilometer ging regenereren (schoonmaken van de roetfilter) echter dit gebeurd nu nog maar amper.
      Hoelang gaat een roetfilter mee voor dat deze moet vervangen worden? Heeft de Opel ergens iets dat er een of ander spul in moet om dit te reinigen?

      Is er iemand die me hiermee kan helpen om er toch van af te komen.
      Alle tips zijn welkom.

      #18252802
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        eppc klep , of hoe dat ding ook heet

        #18252803
        b07
          Lid sinds:
          24 February 2009

          controleer de vacuümslangen van de soleniod , wastegate en turbo , als 1 van die slangen lek zijn dan blijft de wastegate dicht en, loopt de turbodruk op, dat gebeurd ook als de wastegate vast zit of, soleniod inwendig vuil is .

          de keren dat die gaat regenereren kan erg verschillen ,zover ik weet doet die dat als de roetfilter erg vuil is ,als je sportief rijd ,veel km maakt en, de motor altijd goed op temperatuur komt zal die veel minder vaak regenereren omdat die dan vanzelf al aardig schoon brand, rij je als een bejaarde dan zal die veel vaker dicht roeten en regenereren.

          wat vaak gedaan word is de roetfilter eruit halen, regenereren en egr klep uit programmeren.

          dat heeft als voordeel dat je hier geen storingen meer van krijgt , meer vermogen hebt , minder brandstof verbruik , minder kans op turbo en motor schade en, nooit meer een dure roetfilter hoeft te kopen

          #18252804
          Vannos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2010

            als er een vacuum lek is zou je juist minder turbo druk moeten draaien. omdat als er geen vacuum is blijft de wastegate open staan

            #18252805
            b07
              Lid sinds:
              24 February 2009

              er staat druk op die slangen en, door de druk word de wastegate open geduwt dus ,als de slang lekt is er geen of weinig druk die naar de wastegate gaat , wastegate blijft dan dicht turbodruk loopt op.

              dat is het zelfde principe als een bleedvalve ,hoe meer lucht je laat ontsnappen des de hoger de turbo druk.

              wastegate heeft niks met vacuum te maken ,die blijft dicht staan door de veer die er inzit en, gaat open door turbo overdruk .

              #18252806
              jacobnoorlander
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 March 2013

                Over welk type motor praten we precies? CDTI, DTH 1,3 1,7 2,0?? Als je goed geholpen wilt worden is het erg fijn dat je het type auto/motor vermeld.

                #18252807
                jacobnoorlander
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 March 2013

                  Het probleem herken ik wel uit een astra h 1,3 cdti na het vervangen van de motor kwam het probleem wat omschreven word naar boven. Bleek dat de solenoid van de boostcontroller niet goed werkte. Dit kan herkend worden middels opcom software oid onder het MAP signaal. Deze geeft dan een afwijkende druk aan. Maar het kan zoals al eerder genoemd is ook gewoon een lek zijn, er zit bij een cdti ook nog een lucht accumulator achterop de motor onder de inlaat (zwarte vierkante doos) Deze kan ook lek zijn of een slangetje los. De solenoid zit bij deze motoren aan de bestuurderskant aan het kleppendeksel (1 stekker en 2 slangetjes).

                  #18252808
                  Astradieselboy
                    Lid sinds:
                    14 September 2014

                    Nou was inderdaad vergeten te vertellen het gaat hier om een Opel Astra Station 1.7 cdti uit sept. 2008.

                    #18252809
                    wQuist
                      Lid sinds:
                      2 August 2014

                      Goedemiddag,

                      Een aantal weken terug had ik precies hetzelfde probleem.

                      Het probleem met de noodloop kwam vooral voor wanneer ik in een continue snelheid ging rijden, in cruise control duurde het dus niet lang; zo’n 3 min en hij liep in de noodloop.
                      Na controle bij Opel kwamen zij met het probleem: “Een continue spanning op de turbo-wastegate” en rade mij aan om de gehele auto door te lopen waar deze spanning/kortsluiting vandaan komt (lekker veel manuren dus).
                      Echter komt de continue spanning door de noodloop, die zorgt dan dat de turbo geen druk kan opbouwen en dus de motor beschermt.. lekker slim van de Opel-dealer dus :wtf :thumbdown

                      Heb hem toen meteen weggehaald daar en naar een “autodiagnose” zaak gebracht, zij hebben de magneet-klep vervangen, en wel ja.. het probleem is verholpen!
                      Zie link als je nieuwsgierig bent hoe deze werkt: http://forum.coupe-fiat.nl/viewtopic.php?id=541″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Ik hoop dat je wat aan deze info hebt, succes!

                      Groetjes,
                      Wesley

                      #18252810
                      jacobnoorlander
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 March 2013

                        Zoals Wesley al zegt, naar een onafhankelijke diagnose zaak gaan en daar de boel goed uit laten lezen. Werkt vaak het beste. Oja, bij sommige modellen kan de magneetklep ook achter de voorbumper zitten aan de bijrijderskant onderaan.

                        #18252811
                        Astradieselboy
                          Lid sinds:
                          14 September 2014

                          Hallo hier zijn we weer. Nou gisteren op snelweg 5 keer in noodloop.

                          Vandaag naar twee diagnose bedrijven in de buurt gebeld en het probleem uitgelegd daar ik hem al ergens heb laten uitlezen en wist dat het dus om te hoge turbodruk ging vonden ze het niet nodig om hem nogmaals uit te lezen.
                          Het advies was om de slangen en de magneet-klep te reinigen daar dit ook wel eens zou kunnen helpen alvorens te vervangen.

                          Ook vertelde deze me dat het op de ouderwetse manier zoeken word en eventueel de turbo geheel schoon te maken.

                          Tja en dat gaat dus wat kosten.

                          Nou ga vandaag een bus rem reiniger halen zodat ik morgenvroeg deze eens ga schoonmaken.
                          Alleen weet ik niet of hier veel te reinigen valt.

                          En volgens mij ziet het toch zo ongeveer uit:

                          Deze is niet van de Opel maar als voorbeeld bedoeld.

                          En deze zit aan de achterzijde op de blok bijrijderskant en het slangetje loopt naar de wastegate acuator.

                          #18252812
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            ff abonnementje op je topic genomen. Dit zijn interessante dingen, hou ons vooral op de hoogte!

                            Ga je de boel nog reinigen met die turbo cleaner spray waar je het over had trouwens?

                            #18252813
                            Astradieselboy
                              Lid sinds:
                              14 September 2014

                              Nou even een update.

                              Ben vandaag bij een Elektro Diagnose service geweest en nog eens laten uitlezen. De code was nog steeds P0234, echter zag hij dat deze storing door 3 verschillende dingen veroorzaakt kon worden.
                              2 sensoren en naar de stelling van de schoepen of iets dergelijks.

                              Hij zou contact opnemen met turbo specialisten of ze iets meer wisten. Dus even afwachten heb 27 november een vervolg afspraak.
                              Hij zelf heeft het vermoeden dat de schoepen vervuilt zijn en dit de oorzaak zou zijn.
                              Maar hij wil zich eerst zelf informeren alvorens te gaan sleutelen en mij op onnodige kosten te jagen.

                              Dus wachten we even af.
                              Kan je wel vertellen dat ik steeds vaker langs de kant sta om te resetten want op een stuk van 50 kilometer snelweg mag ik tegenwoordig 2 keer stoppen.

                              Maar hou jullie op de hoogte.

                              #18252814
                              b07
                                Lid sinds:
                                24 February 2009

                                hier had iemand het zelfde probleem als jou, oorzaak was 2 slangen van het laaddrukklepje zaten verkeerd om.
                                misschien is dit bij jou ook het geval.

                                http://www.amtgarageforum.nl/opel/astra/foutcode-p0234-5a-33214.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.