Forumindex › Forums › Techniek › Cih › probleem starten manta 3.0
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2009 om 23:18 #17213777
hallo iedereen , eerst me even voorstellen men naam is johan en ben afkomstig van uit belgie provincie antwerpen en ben bezig met een manta project 3.0 c30le !
nu heb ik het volgende probleem aan de hand , ik krijg men manta niet aan de praat , ontsteking heeft hij en hij krijgt benzine want de bougies worden nat, timing motor is goed en de onsteking staat juist , maar ik heb wel geen inlaatslang tussen gasklep en lmm zitten is deze noodzakelijk of zou hij zo ook moeten starten, soms doet hij wel wat moeite om aan te slaan maar dat is dan ook alles , en ik ruik dan veel benzine alsof hij verzuipt
3 november 2009 om 23:45 #17545110hallo johan welkom op het forum
die slang moet er eerst wel tussen ander gaat die nooit
goed lopen, de luchtmassa meter bepaald de luchttoevoer
voor de goede verhouding van zuurstof en brandstof.groet johan ook manta 3.0 :D
3 november 2009 om 23:51 #17545111aah dus de motor moet de klep in de lmm meter openzuigen geloof ik he om signaal te krijgen en ik heb trouwens nog 1 vraagje welke draad en kleur van het relais moet naar de pomp
mvg johan
4 november 2009 om 00:00 #17545112welke kleur dat is weet ik zogauw niet zal ik morgen eerst moeten
nazien..4 november 2009 om 22:15 #17545113dank u wel
6 november 2009 om 21:32 #17545114Meestal de blauw rode draad richting benzine pomp
8 november 2009 om 19:17 #17545115na vandaag heel de dag proberen manta nog niet aan de praat te krijgen en bougies worden altijd nat heeft er iemand info hoe de ontsteking 100procent moet staan want op remmenreiniger wilt hij ook niet lopen, tijdstip kleppen en krukas staat juist dus kogel in vliegwiel gelijk met pijltje in kijk gat en het puntje op de nokkenas tandwiel naar het streepje op het plaatje eronder
8 november 2009 om 22:38 #17545116Heb je de ontstekingsvolgorde goed staan? 1-5-3-6-2-4 dus, is mij weleens gebeurd dat de boel 180 graden verkeerd stond en dan doet hij ook niks.
Weet je zeker dat er vonk is, en dan het liefst een sterke blauwe vonk?
Inlaatslang moet er wél tussen zitten……..
het kan zijn dat de koelvloeistoftemperatuursensor defect is, en dan wordt er zo veel benzine ingespoten dat de motor volledig verzuipt in de brandstof.9 november 2009 om 22:51 #17545117ja de vonk ben ik niet zeker van dat hij wel sterk genoeg is. de ontstekingsvolgorde is goed . temperatuursensor moet ik nog eens nazien blok is trug gespoten geweest mss slechte contacten ofzo motor heeft wel een jaar stilgelegen, blijven zoeken en proberen , het zal waarschijnlijk weeral iets heel simpel zijn .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.