Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › probleem starten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2013 om 13:47 #17256602
goeiemiddag…heb een calibra c20ne van 91…sinds vorige week start deze niet meer…geen ontsteking en benzine pomp doen het niet…dus dacht krukassensor….maar gistren trokken we de auto naar mij thuis .en liet de koppeling los en starte gelijk terug…maar gewoon starten lukt niet…wat is het probleem alvast bedankt
29 maart 2013 om 12:38 #18120829@spanishcalibra wrote:
goeiemiddag…heb een calibra c20ne van 91…sinds vorige week start deze niet meer…geen ontsteking en benzine pomp doen het niet…dus dacht krukassensor….maar gistren trokken we de auto naar mij thuis .en liet de koppeling los en starte gelijk terug…maar gewoon starten lukt niet…wat is het probleem alvast bedankt
IEMAND??
29 maart 2013 om 14:37 #18120830Sowieso het verkeerde rubriek.
Laat de brandstofpomprelais eens nameten.
29 maart 2013 om 18:10 #18120831@GS2.6 wrote:
Sowieso het verkeerde rubriek.
Laat de brandstofpomprelais eens nameten.
weet ge toevalig waar die precies zitten…..mvg
29 maart 2013 om 18:50 #18120832Jep, klinkt 100% als benzinepomp relais. Volg de rood/blauwe draad van de pomp terug en dan vind je hem….
29 maart 2013 om 20:56 #18120833@Vinci wrote:
Jep, klinkt 100% als benzinepomp relais. Volg de rood/blauwe draad van de pomp terug en dan vind je hem….
bedankt voor de reactie…morgen eens doen :thumbup zit die normaal niet in zekering kast?…grtz
29 maart 2013 om 22:29 #18120834Nee, vaak ergens onder de motorkap, bijv. aan de parafaan bak gehaakt.. Maar kan op allerlei plaatsen zitten hoor. Ik heb hem bij mij in de auto geplaatst onder de ECU, lekker hoog en droog…
29 maart 2013 om 22:59 #18120835@Vinci wrote:
Nee, vaak ergens onder de motorkap, bijv. aan de parafaan bak gehaakt.. Maar kan op allerlei plaatsen zitten hoor. Ik heb hem bij mij in de auto geplaatst onder de ECU, lekker hoog en droog…
beter…had een blokje onder de motor kap zitten met 1zwarte en vier rode draden.enkel is deze er nu uit…weet dat er 2kabels ervan op mn accu moesten…de vorige eigenaar had een zooitje kabels erin….grt
29 maart 2013 om 22:59 #18120836@Vinci wrote:
Nee, vaak ergens onder de motorkap, bijv. aan de parafaan bak gehaakt.. Maar kan op allerlei plaatsen zitten hoor. Ik heb hem bij mij in de auto geplaatst onder de ECU, lekker hoog en droog…
beter…had een blokje onder de motor kap zitten met 1zwarte en vier rode draden.enkel is deze er nu uit…weet dat er 2kabels ervan op mn accu moesten…de vorige eigenaar had een zooitje kabels erin….grt
30 maart 2013 om 00:11 #18120837Volgens autodata zit hij ergens als je onder de motorkap kijkt rechts achter de bobine aan de zijkant gemonteerd. Beetje ter hoogte van de veerkoepel.
30 maart 2013 om 00:42 #18120838als deze er niet meer zit …op wat moete de kabels van de relais dan komen? alvast bedankt…
30 maart 2013 om 08:33 #18120839Brandstofpomprelais van een calibra bevindt zich aan de passagierskant bij de voeten onder het dashboard. Zeg maar als je in passagiersstoel zit, bij je rechtervoet aan de zijkant, daar zit zo’n kap, daarachter. Daar zit trouwens ook de ECU van de motor.
30 maart 2013 om 09:11 #18120840enkel de ecu zit daar..voor de rest niks…vinci had gelijk zit onder de motor kap…tnx vo de reacties….strax ffe andre relais en hopelijk tikken en weg……
30 maart 2013 om 09:43 #18120841Die relais sneuvelen bij de vloot, zijn echt gare rotdingen. Moet je eens een tijdje rijden en er aan voelen, ze worden echt pisheet. Heb bij mij een gescheiden relais gemaakt. Dat originele relais zijn er namelijk 2 in 1….
30 maart 2013 om 09:47 #18120842Hier mijn relais:
https://www.youtube.com/watch?v=0IOJ_W6gtzE” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze ook voor menig Engelsman gemaakt tot grote tevredenheid… Hier is er tot dusver nog weinig animo voor…
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/488898-c20xe-fuel-problems.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 maart 2013 om 09:56 #18120843@Vinci wrote:
Hier mijn relais:
https://www.youtube.com/watch?v=0IOJ_W6gtzE” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze ook voor menig Engelsman gemaakt tot grote tevredenheid… Hier is er tot dusver nog weinig animo voor…
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/488898-c20xe-fuel-problems.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat ziet er netjes uit met die controleledjes erbij!
30 maart 2013 om 10:08 #18120844@midnight black wrote:
@Vinci wrote:
Hier mijn relais:
https://www.youtube.com/watch?v=0IOJ_W6gtzE” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze ook voor menig Engelsman gemaakt tot grote tevredenheid… Hier is er tot dusver nog weinig animo voor…
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/488898-c20xe-fuel-problems.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat ziet er netjes uit met die controleledjes erbij!
Dank je wel, dit was nog een van de eerste die ik gemaakt heb, latere versies heb ik gedaan met twee kleuren ledjes, en een connector om ook remote ledjes te kunnen plaatsen ergens in je dash bijv….
30 maart 2013 om 14:20 #18120845hoeveel pinnen heeft de relais??
30 maart 2013 om 16:10 #18120846Zes, heb hem zo gemaakt dat hij in de zelfde voet past…
30 maart 2013 om 17:22 #181208473 grote en 3 kleine.klopt?dikke draden bij elkaar en de overige 3?….bobine groen bij groen en zwart bij zwart….dus maar 2 kabels op bobine? :wors
30 maart 2013 om 17:43 #18120848Dat klopt, een dikke draad is constante plus, dan komt er op contact uit een van de andere de plus voor een hele hoop dingen, sensoren, injectoren, lmm, ecu enz en de ecu schakelt dan het tweede contact om door massa te maken aks alles check is voor de pomp. Gewoon netjes aansluiten zoal het allemaal hoort en dan werkt het ook zoals het hoort… Doe je dat niet loop je kans dat bij een ongeluk je hele tank benzine over ne heen leeg wordt gepompt omdat het niet stopt met alle risico’s van dien…
30 maart 2013 om 18:43 #18120849ken je toevalig de juiste kabel combinatie?bedankt dat je tijd in mijn kabelmystery steekt. :jerry
30 maart 2013 om 19:20 #18120850Ik weet precies hoe dat relais werkt ja, maar of de kleurtjes precies identiek zijn bij de C20NE weet ik niet…
Op dit plaatje:
http://www.ebay.co.uk/itm/RELAY-Injection-Fuel-pump-various-90s-Vauxhall-90378651-/110954316457″ onclick=”window.open(this.href);return false;is:
30 Dikke constante +, meestal blauw rood.
86 Dunne geschakelde + ook vaak blauw rood.
85 Permanente massa
87 is ECU, LMM, Injectoren, Stappenmotor en tweede relais spoel(!) +
85B Door ECU geschakelde massa
87B Is de geschakelde + voor de pomp, lambda en tankventilatieklepAls je de auto op contact zet krijgt 86 spanning en dat bekrachtigt de spoel voor het eerste relais contact en zo komt er dan spanning van pin 30 op pin 87. Het schakel contact zit daar dan dus tussen.
Als pin 87 spanning heeft en dus de hele winkel aan onderdelen zoals hierboven staat spanning krijgen en vooral de ECU dan wordt pas ‘akkoord gegeven’ vanuit de ECU voor het massa maken van pen 85B om met het daadwerkelijk doorstarten de pomp aan te zetten. Pen 85B trekt dus het tweede relais contact naar massa, de spoel voor dit contact krijgt in het relais inwendig + van contact 87. (!)
Daarom is het op de juiste manier aansluiten zo belangrijk, als je maar één van deze functies of checks overbrugt dan loop je aan alle kanten het risico dat dingen bij de geringste storing ook als compleet rijtje stuk gaan. En het grote gevaar dat de pomp dus niet stopt als je een klappertje maakt.
Hier nog even het stroomkringschema:
Waarbij lijntje 30 bovenin een 30 ampere afgezekerde constante plus voorstelt, lijntje 15 een 15 ampere afgezekerde geschakelde + en onderin het massa lijntje. Daartussen zijn alle onderdelen voor het motormanagement getekend, met in het midden de grote lange plak die de ECU voorstelt. K68 is het benzinepomp relais. Alle draadkleuren en diktes staan er bij. Als er 1.5 in een lijntje staat is dat 1.5 kwadraat, 4 is 4 kwadraat… Zo onderscheid je makkelijk de diktes van de draden en als je iets moet herstellen weet je hoe dik je de nieuwe draad moet maken.
De draadkleuren zijn in Duits, dus WSSW is wit/zwart (weiss/schwarz) enz…
Succes! :thumb
31 maart 2013 om 16:02 #18120851danku…welke draden zorgen voor ontsteking van die relais….grtz
31 maart 2013 om 16:10 #18120852Dat zal de + uit 87 zijn denk ik, pin 35 van de ECU. Als de ECU die + heeft dan zal deze de pulsen naar de ontstekingsmudule vrij geven, die module is een soort versterker en de uitgang daar van komt dan op de bobine die er daadwerkelijk hoogspanning van maakt voor de bougies. Die pulsen worden dan verder verdeeld onder de verdelerkap door de rotor….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.