probleem starten

Forumindex Forums Modellen Kadett probleem starten

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256602
    spanishcalibra
      Lid sinds:
      28 March 2013

      goeiemiddag…heb een calibra c20ne van 91…sinds vorige week start deze niet meer…geen ontsteking en benzine pomp doen het niet…dus dacht krukassensor….maar gistren trokken we de auto naar mij thuis .en liet de koppeling los en starte gelijk terug…maar gewoon starten lukt niet…wat is het probleem alvast bedankt

      #18120829
      spanishcalibra
        Lid sinds:
        28 March 2013

        @spanishcalibra wrote:

        goeiemiddag…heb een calibra c20ne van 91…sinds vorige week start deze niet meer…geen ontsteking en benzine pomp doen het niet…dus dacht krukassensor….maar gistren trokken we de auto naar mij thuis .en liet de koppeling los en starte gelijk terug…maar gewoon starten lukt niet…wat is het probleem alvast bedankt

        IEMAND??

        #18120830
        GS2.6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 March 2011

          Sowieso het verkeerde rubriek.

          Laat de brandstofpomprelais eens nameten.

          #18120831
          spanishcalibra
            Lid sinds:
            28 March 2013

            @GS2.6 wrote:

            Sowieso het verkeerde rubriek.

            Laat de brandstofpomprelais eens nameten.

            weet ge toevalig waar die precies zitten…..mvg

            #18120832
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Jep, klinkt 100% als benzinepomp relais. Volg de rood/blauwe draad van de pomp terug en dan vind je hem….

              #18120833
              spanishcalibra
                Lid sinds:
                28 March 2013

                @Vinci wrote:

                Jep, klinkt 100% als benzinepomp relais. Volg de rood/blauwe draad van de pomp terug en dan vind je hem….

                bedankt voor de reactie…morgen eens doen :thumbup zit die normaal niet in zekering kast?…grtz

                #18120834
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Nee, vaak ergens onder de motorkap, bijv. aan de parafaan bak gehaakt.. Maar kan op allerlei plaatsen zitten hoor. Ik heb hem bij mij in de auto geplaatst onder de ECU, lekker hoog en droog…

                  #18120835
                  spanishcalibra
                    Lid sinds:
                    28 March 2013

                    @Vinci wrote:

                    Nee, vaak ergens onder de motorkap, bijv. aan de parafaan bak gehaakt.. Maar kan op allerlei plaatsen zitten hoor. Ik heb hem bij mij in de auto geplaatst onder de ECU, lekker hoog en droog…

                    beter…had een blokje onder de motor kap zitten met 1zwarte en vier rode draden.enkel is deze er nu uit…weet dat er 2kabels ervan op mn accu moesten…de vorige eigenaar had een zooitje kabels erin….grt

                    #18120836
                    spanishcalibra
                      Lid sinds:
                      28 March 2013

                      @Vinci wrote:

                      Nee, vaak ergens onder de motorkap, bijv. aan de parafaan bak gehaakt.. Maar kan op allerlei plaatsen zitten hoor. Ik heb hem bij mij in de auto geplaatst onder de ECU, lekker hoog en droog…

                      beter…had een blokje onder de motor kap zitten met 1zwarte en vier rode draden.enkel is deze er nu uit…weet dat er 2kabels ervan op mn accu moesten…de vorige eigenaar had een zooitje kabels erin….grt

                      #18120837
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Volgens autodata zit hij ergens als je onder de motorkap kijkt rechts achter de bobine aan de zijkant gemonteerd. Beetje ter hoogte van de veerkoepel.

                        #18120838
                        spanishcalibra
                          Lid sinds:
                          28 March 2013

                          als deze er niet meer zit …op wat moete de kabels van de relais dan komen? alvast bedankt…

                          #18120839
                          the aviator
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 May 2008

                            Brandstofpomprelais van een calibra bevindt zich aan de passagierskant bij de voeten onder het dashboard. Zeg maar als je in passagiersstoel zit, bij je rechtervoet aan de zijkant, daar zit zo’n kap, daarachter. Daar zit trouwens ook de ECU van de motor.

                            #18120840
                            spanishcalibra
                              Lid sinds:
                              28 March 2013

                              enkel de ecu zit daar..voor de rest niks…vinci had gelijk zit onder de motor kap…tnx vo de reacties….strax ffe andre relais en hopelijk tikken en weg……

                              #18120841
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Die relais sneuvelen bij de vloot, zijn echt gare rotdingen. Moet je eens een tijdje rijden en er aan voelen, ze worden echt pisheet. Heb bij mij een gescheiden relais gemaakt. Dat originele relais zijn er namelijk 2 in 1….

                                #18120842
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  Hier mijn relais:

                                  https://www.youtube.com/watch?v=0IOJ_W6gtzE” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  Deze ook voor menig Engelsman gemaakt tot grote tevredenheid… Hier is er tot dusver nog weinig animo voor…

                                  http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/488898-c20xe-fuel-problems.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  #18120843
                                  midnight black
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 December 2011

                                    @Vinci wrote:

                                    Hier mijn relais:

                                    https://www.youtube.com/watch?v=0IOJ_W6gtzE” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    Deze ook voor menig Engelsman gemaakt tot grote tevredenheid… Hier is er tot dusver nog weinig animo voor…

                                    http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/488898-c20xe-fuel-problems.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    Dat ziet er netjes uit met die controleledjes erbij!

                                    #18120844
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      @midnight black wrote:

                                      @Vinci wrote:

                                      Hier mijn relais:

                                      https://www.youtube.com/watch?v=0IOJ_W6gtzE” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      Deze ook voor menig Engelsman gemaakt tot grote tevredenheid… Hier is er tot dusver nog weinig animo voor…

                                      http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/488898-c20xe-fuel-problems.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      Dat ziet er netjes uit met die controleledjes erbij!

                                      Dank je wel, dit was nog een van de eerste die ik gemaakt heb, latere versies heb ik gedaan met twee kleuren ledjes, en een connector om ook remote ledjes te kunnen plaatsen ergens in je dash bijv….

                                      #18120845
                                      spanishcalibra
                                        Lid sinds:
                                        28 March 2013

                                        hoeveel pinnen heeft de relais??

                                        #18120846
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          Zes, heb hem zo gemaakt dat hij in de zelfde voet past…

                                          #18120847
                                          spanishcalibra
                                            Lid sinds:
                                            28 March 2013

                                            3 grote en 3 kleine.klopt?dikke draden bij elkaar en de overige 3?….bobine groen bij groen en zwart bij zwart….dus maar 2 kabels op bobine? :wors

                                            #18120848
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              Dat klopt, een dikke draad is constante plus, dan komt er op contact uit een van de andere de plus voor een hele hoop dingen, sensoren, injectoren, lmm, ecu enz en de ecu schakelt dan het tweede contact om door massa te maken aks alles check is voor de pomp. Gewoon netjes aansluiten zoal het allemaal hoort en dan werkt het ook zoals het hoort… Doe je dat niet loop je kans dat bij een ongeluk je hele tank benzine over ne heen leeg wordt gepompt omdat het niet stopt met alle risico’s van dien…

                                              #18120849
                                              spanishcalibra
                                                Lid sinds:
                                                28 March 2013

                                                ken je toevalig de juiste kabel combinatie?bedankt dat je tijd in mijn kabelmystery steekt. :jerry

                                                #18120850
                                                Vinci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 August 2009

                                                  Ik weet precies hoe dat relais werkt ja, maar of de kleurtjes precies identiek zijn bij de C20NE weet ik niet…

                                                  Op dit plaatje:
                                                  http://www.ebay.co.uk/itm/RELAY-Injection-Fuel-pump-various-90s-Vauxhall-90378651-/110954316457″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                  is:
                                                  30 Dikke constante +, meestal blauw rood.
                                                  86 Dunne geschakelde + ook vaak blauw rood.
                                                  85 Permanente massa
                                                  87 is ECU, LMM, Injectoren, Stappenmotor en tweede relais spoel(!) +
                                                  85B Door ECU geschakelde massa
                                                  87B Is de geschakelde + voor de pomp, lambda en tankventilatieklep

                                                  Als je de auto op contact zet krijgt 86 spanning en dat bekrachtigt de spoel voor het eerste relais contact en zo komt er dan spanning van pin 30 op pin 87. Het schakel contact zit daar dan dus tussen.

                                                  Als pin 87 spanning heeft en dus de hele winkel aan onderdelen zoals hierboven staat spanning krijgen en vooral de ECU dan wordt pas ‘akkoord gegeven’ vanuit de ECU voor het massa maken van pen 85B om met het daadwerkelijk doorstarten de pomp aan te zetten. Pen 85B trekt dus het tweede relais contact naar massa, de spoel voor dit contact krijgt in het relais inwendig + van contact 87. (!)

                                                  Daarom is het op de juiste manier aansluiten zo belangrijk, als je maar één van deze functies of checks overbrugt dan loop je aan alle kanten het risico dat dingen bij de geringste storing ook als compleet rijtje stuk gaan. En het grote gevaar dat de pomp dus niet stopt als je een klappertje maakt.

                                                  Hier nog even het stroomkringschema:

                                                  Waarbij lijntje 30 bovenin een 30 ampere afgezekerde constante plus voorstelt, lijntje 15 een 15 ampere afgezekerde geschakelde + en onderin het massa lijntje. Daartussen zijn alle onderdelen voor het motormanagement getekend, met in het midden de grote lange plak die de ECU voorstelt. K68 is het benzinepomp relais. Alle draadkleuren en diktes staan er bij. Als er 1.5 in een lijntje staat is dat 1.5 kwadraat, 4 is 4 kwadraat… Zo onderscheid je makkelijk de diktes van de draden en als je iets moet herstellen weet je hoe dik je de nieuwe draad moet maken.

                                                  De draadkleuren zijn in Duits, dus WSSW is wit/zwart (weiss/schwarz) enz…

                                                  Succes! :thumb

                                                  #18120851
                                                  spanishcalibra
                                                    Lid sinds:
                                                    28 March 2013

                                                    danku…welke draden zorgen voor ontsteking van die relais….grtz

                                                    #18120852
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      Dat zal de + uit 87 zijn denk ik, pin 35 van de ECU. Als de ECU die + heeft dan zal deze de pulsen naar de ontstekingsmudule vrij geven, die module is een soort versterker en de uitgang daar van komt dan op de bobine die er daadwerkelijk hoogspanning van maakt voor de bougies. Die pulsen worden dan verder verdeeld onder de verdelerkap door de rotor….

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.