Hey iedereen,
Ik heb een irritant fenomeen dat soms komt opduiken wanneer ik mijn auto start. Wanneer het opduikt dan heeft de motor veel moeite met accelereren en produceert een kloppend geluid en gevoel doorheen de wagen. In hogere toeren is dit fenomeen veel minder. Na enige tijd brandt het check engine lampje. Enkele km’s later is het fenomeen verdwenen. Bij volgende koude en warme start verdwijnt het fenomeen voor enkele dagen. Daarna komt het weer eens voor. Er is niet echt een patroon in te vinden.
Het gaat hier om een opel tigra twintop 1.8 van 2006 met Prins VSI lpg systeem. Het probleem doet zich voor wanneer de auto nog op benzine rijdt voor het omschakelt naar lpg. Ben met het probleem naar de garage geweest en ze hebben toen de bougies vervangen maar het fenomeen herhaalde zich snel erna. Vervolgens mee terug geweest en werd er mij verteld dat het door de resten van de verbrande lpg zou kunnen komen. Ze hebben me de raad gegeven enkele keren alleen op benzine te rijden. Nu wel al 2 jaar komt het natuurlijk nog voor maar vroeg me toch af of misschien iemand iets weet hoe ik dit probleem kan vermijden zonder het nut van men lpg installatie te verwaarlozen.
Alvast bedankt