probleem Signum 2004 Z22YH

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum probleem Signum 2004 Z22YH

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276073
    Pollie
      Lid sinds:
      27 August 2015

      Dag heren.

      Ik heb een probleem met mijn Signum 2.2 automaat uit 2004 en ik was eigenlijk overtuigd dat het de automaatbak was tot ik vandaag de auto heb uitgelezen.

      Het probleem:
      de auto schakelt met een lichte schok over naar de 2e versnelling (soms ook bij meedere versnellingen), bij de hogere versnellingen lijkt hij te slippen (toerental stijgt, daalt vervolgens om dan pas daadwerkelijk over te schakelen naar de volgende versnelling. Ook lijkt de auto soms in te houden (toerental lijkt wat te schommelen bij optrekken), dit is voornamelijk vanaf de 3e versnelling. Sinds kort schakelt de auto soms met een harde klap (2 sec. later gaat het lampje op het dashboard branden (auto met sleuteltje erin)) Deze harde klap is er alleen als je optrekt met half tot volgas (dus stevig optrekken).
      Ik ga tevens het probleem voorleggen bij Autrans in Tilburg (transmissie specialist) maar na het uitlezen vandaag ben ik niet zeker waar het probleem in zit.

      De volgende foutcode is aanwezig:
      P1191 – Fuel Pressure System Malfunction
      (52) – Present

      Ik had dus transmissie foutcodes verwacht maar die zitten er geen in, deze echter wel. Ik heb ook weleens zitten lezen over de brandstofpomp maar kan die dergelijke problemen geven zodat het lijkt dat de automaat niet goed meer functioneert? Of misschien heb ik zoveel pech dat ik dadelijk een nieuwe brandstofpomp nodig heb + automaat revisie.

      Alvast bedankt voor alle hulp!
      PS: auto heeft iets meer dan 130 dkm gelopen en is dealer onderhouden.

      #18315578
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Zit logica in. Als de motor niet lekker loopt kan de automaat niet goed schakelen. Schommelend toerental en inhouden.

        En dealer onderhouden zegt niet alles. Terwijl een dealer vol zou houden dat de olie in een automaat nooit vervangen hoeft te worden. Is het zeker raadzaam dat zeker wel te doen

        #18315579
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Brandstofpomp, en drukregelaar (als je hem nog kan krijgen)

          #18315580
          Pollie
            Lid sinds:
            27 August 2015

            Dealer onderhouden was ook meer ter informatie, wil verder niks zeggen.
            Ik heb de automaat preventief laten flushen toen ik de auto heb gekocht aangezien ik wist dat er problemen op zouden kunnen treden. Dus wellicht is er hoop dat het alleen het brandstof probleem is? Kan ik op de een of andere manier uitzoeken wat er precies aan de hand is? Ik heb OP-COM tot mijn beschikking.

            Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

            #18315581
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              http://z22se.co.uk/threads/z22yh-p1191-fault-code.10742/” onclick=”window.open(this.href);return false;

              misschien dat je hier meer wijsheid uit krijgt… just trying to help…

              #18315582
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Bart-GSi:
                Een Z22SE is seker GEEN Z22YH!!!!

                zit nog al een verschil in een direct of inderect ingespoten benzine motor

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18315583
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  In de meeste gevallen is de Pomp de boosdoener.

                  Drukregelaar kan je bij de dwaler krijgen, als je aantoonbaar een bepaalde foutcode hebt.

                  Dit omdat deze drukregelaar te vaak onnodig vervangen word.

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18315584
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    @wim-v6 wrote:

                    Bart-GSi:
                    Een Z22SE is seker GEEN Z22YH!!!!

                    zit nog al een verschil in een direct of inderect ingespoten benzine motor

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                    Lees de titel van het onderwerp eens goed.. Gaat om een z22yh willem… :hmmz :hmmz

                    #18315585
                    Pollie
                      Lid sinds:
                      27 August 2015

                      Dankjewel jongens, ik ga eerst maar eens opzoek naar een bedrijfje die even zekerheid kan geven betreft het brandstof druk probleem. Ik heb het niet zo op de locale dealer hier.. Gaan we dat eerst oplossen en dan kan ik ook beter beoordelen of de automaatbak iets mankeert.

                      Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                      #18315586
                      SigNumberOne
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 May 2011

                        met de op-com kun je de gewenste druk en de actuele druk van de hogedrukpomp meten.
                        denk dat dat de boosdoener is, aangezien de regelaars bijna niet kapot gaan.

                        #18315587
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          @bart-gsi wrote:

                          @wim-v6 wrote:

                          Bart-GSi:
                          Een Z22SE is seker GEEN Z22YH!!!!

                          zit nog al een verschil in een direct of inderect ingespoten benzine motor

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          Lees de titel van het onderwerp eens goed.. Gaat om een z22yh willem… :hmmz :hmmz

                          Te snel gelezen, ken gebeuren

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          #18315588
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            @wim-v6 wrote:

                            Te snel gelezen, ken gebeuren

                            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                            had al zo`n vermoeden in de ochtend :P shit happens

                            #18315589
                            Pollie
                              Lid sinds:
                              27 August 2015

                              @SigNumberOne wrote:

                              met de op-com kun je de gewenste druk en de actuele druk van de hogedrukpomp meten.
                              denk dat dat de boosdoener is, aangezien de regelaars bijna niet kapot gaan.

                              Dat is fantastisch om te horen, dat betekend dat ik de diagnose mooi zelf kan doen. Is dat moeilijk of spreekt het voor zich? Ik ben nog redelijk nieuw met op-com.

                              Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                              #18315590
                              bart-gsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 July 2012

                                wanneer je je auto gekoppeld hebt aan opcom kunje rechts in het scherm ( bij de engelse versie) op measuring blocks drukken.. dan als je motor stationair loopt kunt je alles na lopen van de laadspanning van de accu tot aan de brandstof druk

                                of je kunt naar de fout codes gaan van de motor en dan op bovenstaand drukken zodat je alleen motor specifiek hebt

                                dan krijg je als het goed is dit scherm

                                en dan moet je onder op het blokje next/volgende drukken tot je de brandstof druk tegen komt

                                #18315591
                                Pollie
                                  Lid sinds:
                                  27 August 2015

                                  Top! Dankjewel! Ik ga er zaterdag mee aan de gang. Is een brandstofpomp moeilijk te vervangen? Ik heb ergens gelezen dat het maar een half uurtje werk is maar is er een speciale methode of is het gewoon een kwestie van oude eraf en nieuwe erop?

                                  Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                  #18315592
                                  SigNumberOne
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 May 2011

                                    @Pollie wrote:

                                    Top! Dankjewel! Ik ga er zaterdag mee aan de gang. Is een brandstofpomp moeilijk te vervangen? Ik heb ergens gelezen dat het maar een half uurtje werk is maar is er een speciale methode of is het gewoon een kwestie van oude eraf en nieuwe erop?

                                    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                    als je een beetje handig bent, met 20 minuten gepiept.

                                    #18315593
                                    Pollie
                                      Lid sinds:
                                      27 August 2015

                                      Dat moet vast wel lukken denk ik, ik kwam al een how to tegen op een Engels forum.

                                      Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                      #18315594
                                      Pollie
                                        Lid sinds:
                                        27 August 2015

                                        Nou, ik denk dat ik een nieuwe pomp moet gaan bestellen..

                                        Vandaag eerst even een brug geregeld om het brandstoffilter te vervangen, resultaat was merkbaar terwijl deze toch nog niet zo oud was.
                                        Het kleine snukje wat de auto geeft bij de eerste keer overschakelen is verdwenen, mijn hoop dat de automaat gewoon goed is word weer groter! :D
                                        Vervolgens na een stukje volgas meteen een stevige snuk en de storing komt weer omhoog, dat probleem is er dus nog steeds.
                                        stap 2: op-com aansluiten en drukken uitlezen:
                                        Het verhaal is denk ik vrij duidelijk, stationair is de druk ongeveer 5000kpa (gevraagd en actueel). Bij rustig rijden loopt de actuele druk netjes mee met de gevraagde druk dus dat is ook goed. verschillen zijn minimaal (paar tienden) maar dat lijkt me normaal.
                                        Bij half gas merk je dat er duidelijk verschil komt, actuele druk gaat achter lopen (1000kpa minder dan gevraagd), en bij volgas kakt de actuele druk helemaal in (gevraagd: 10 a 11000 kpa / actueel: 2500 kpa)
                                        Dus dat lijkt me duidelijke koek toch? Het is wel zaak snel de pomp te gaan vervangen want ik merk dat hij steeds slechter gaat lopen, vooral bij accelereren.
                                        Maar nog 1 vraag, hopelijk is niet ook de regelaar stuk. De actuele druk is soms ook hoger dan de gevraagde druk maar misschien hoort dat zo.
                                        Het is namelijk alleen zodra je na accelereren je gas loslaat, op dat moment schiet de actuele druk even omhoog. (hoger dan de gevraagde druk)

                                        Iedereen in ieders geval heel erg bedankt voor de hulp bij deze toch wel leuke en leerzame weg.. jammer dat het toch veel geld gaat kosten ;)
                                        Enige tips nog waar ik de pomp het beste kan bestellen?
                                        – de dealer
                                        – van kouwen parts: 399,95
                                        – fsrs-opel webshop: 449,-
                                        Montage wil ik zelf gaan doen, dat lijkt wel een redelijke simpele ingreep.

                                        #18315595
                                        SigNumberOne
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 May 2011

                                          simpel testje: stationair laten lopen, gas geven tot 4 a 4.500 toeren.
                                          als de druk terugvalt is je pomp kapot.

                                          ik stuur je nog ff een PB

                                          #18315596
                                          Pollie
                                            Lid sinds:
                                            27 August 2015

                                            Vandaag de gereviseerde pomp ontvangen uit Duitsland en hatseflats meteen erin dat ding!
                                            Stelt echt niks voor, amper 15 minuutjes werk.
                                            Starten lopen en gaan rijden met op-com eraan, alles is prima! geen storing meer en drukken blijven nu goed.
                                            Probleem dus opgelost.. Helaas schakelt de automaat nog steeds niet 100% dus wellicht binnenkort toch een diagnose laten stellen bij autrans.
                                            Iedereen bedankt voor de hulp!

                                            #18315597
                                            SigNumberOne
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 May 2011

                                              Top :thumb

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.