Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › probleem Signum 2004 Z22YH
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2016 om 14:34 #17276073
Dag heren.
Ik heb een probleem met mijn Signum 2.2 automaat uit 2004 en ik was eigenlijk overtuigd dat het de automaatbak was tot ik vandaag de auto heb uitgelezen.
Het probleem:
de auto schakelt met een lichte schok over naar de 2e versnelling (soms ook bij meedere versnellingen), bij de hogere versnellingen lijkt hij te slippen (toerental stijgt, daalt vervolgens om dan pas daadwerkelijk over te schakelen naar de volgende versnelling. Ook lijkt de auto soms in te houden (toerental lijkt wat te schommelen bij optrekken), dit is voornamelijk vanaf de 3e versnelling. Sinds kort schakelt de auto soms met een harde klap (2 sec. later gaat het lampje op het dashboard branden (auto met sleuteltje erin)) Deze harde klap is er alleen als je optrekt met half tot volgas (dus stevig optrekken).
Ik ga tevens het probleem voorleggen bij Autrans in Tilburg (transmissie specialist) maar na het uitlezen vandaag ben ik niet zeker waar het probleem in zit.De volgende foutcode is aanwezig:
P1191 – Fuel Pressure System Malfunction
(52) – PresentIk had dus transmissie foutcodes verwacht maar die zitten er geen in, deze echter wel. Ik heb ook weleens zitten lezen over de brandstofpomp maar kan die dergelijke problemen geven zodat het lijkt dat de automaat niet goed meer functioneert? Of misschien heb ik zoveel pech dat ik dadelijk een nieuwe brandstofpomp nodig heb + automaat revisie.
Alvast bedankt voor alle hulp!
PS: auto heeft iets meer dan 130 dkm gelopen en is dealer onderhouden.10 april 2016 om 15:09 #18315578AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zit logica in. Als de motor niet lekker loopt kan de automaat niet goed schakelen. Schommelend toerental en inhouden.
En dealer onderhouden zegt niet alles. Terwijl een dealer vol zou houden dat de olie in een automaat nooit vervangen hoeft te worden. Is het zeker raadzaam dat zeker wel te doen
10 april 2016 om 15:10 #18315579Brandstofpomp, en drukregelaar (als je hem nog kan krijgen)
10 april 2016 om 21:42 #18315580Dealer onderhouden was ook meer ter informatie, wil verder niks zeggen.
Ik heb de automaat preventief laten flushen toen ik de auto heb gekocht aangezien ik wist dat er problemen op zouden kunnen treden. Dus wellicht is er hoop dat het alleen het brandstof probleem is? Kan ik op de een of andere manier uitzoeken wat er precies aan de hand is? Ik heb OP-COM tot mijn beschikking.Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
10 april 2016 om 21:45 #18315581http://z22se.co.uk/threads/z22yh-p1191-fault-code.10742/” onclick=”window.open(this.href);return false;
misschien dat je hier meer wijsheid uit krijgt… just trying to help…
11 april 2016 om 06:09 #18315582Bart-GSi:
Een Z22SE is seker GEEN Z22YH!!!!zit nog al een verschil in een direct of inderect ingespoten benzine motor
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
11 april 2016 om 06:10 #18315583In de meeste gevallen is de Pomp de boosdoener.
Drukregelaar kan je bij de dwaler krijgen, als je aantoonbaar een bepaalde foutcode hebt.
Dit omdat deze drukregelaar te vaak onnodig vervangen word.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
11 april 2016 om 10:10 #18315584@wim-v6 wrote:
Bart-GSi:
Een Z22SE is seker GEEN Z22YH!!!!zit nog al een verschil in een direct of inderect ingespoten benzine motor
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Lees de titel van het onderwerp eens goed.. Gaat om een z22yh willem… :hmmz :hmmz
12 april 2016 om 20:01 #18315585Dankjewel jongens, ik ga eerst maar eens opzoek naar een bedrijfje die even zekerheid kan geven betreft het brandstof druk probleem. Ik heb het niet zo op de locale dealer hier.. Gaan we dat eerst oplossen en dan kan ik ook beter beoordelen of de automaatbak iets mankeert.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
13 april 2016 om 07:21 #18315586met de op-com kun je de gewenste druk en de actuele druk van de hogedrukpomp meten.
denk dat dat de boosdoener is, aangezien de regelaars bijna niet kapot gaan.13 april 2016 om 16:52 #18315587@bart-gsi wrote:
@wim-v6 wrote:
Bart-GSi:
Een Z22SE is seker GEEN Z22YH!!!!zit nog al een verschil in een direct of inderect ingespoten benzine motor
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Lees de titel van het onderwerp eens goed.. Gaat om een z22yh willem… :hmmz :hmmz
Te snel gelezen, ken gebeuren
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
13 april 2016 om 17:26 #18315588@wim-v6 wrote:
Te snel gelezen, ken gebeuren
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
had al zo`n vermoeden in de ochtend :P shit happens
13 april 2016 om 23:29 #18315589@SigNumberOne wrote:
met de op-com kun je de gewenste druk en de actuele druk van de hogedrukpomp meten.
denk dat dat de boosdoener is, aangezien de regelaars bijna niet kapot gaan.Dat is fantastisch om te horen, dat betekend dat ik de diagnose mooi zelf kan doen. Is dat moeilijk of spreekt het voor zich? Ik ben nog redelijk nieuw met op-com.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
13 april 2016 om 23:39 #18315590wanneer je je auto gekoppeld hebt aan opcom kunje rechts in het scherm ( bij de engelse versie) op measuring blocks drukken.. dan als je motor stationair loopt kunt je alles na lopen van de laadspanning van de accu tot aan de brandstof druk
of je kunt naar de fout codes gaan van de motor en dan op bovenstaand drukken zodat je alleen motor specifiek hebt
dan krijg je als het goed is dit scherm
en dan moet je onder op het blokje next/volgende drukken tot je de brandstof druk tegen komt14 april 2016 om 05:14 #18315591Top! Dankjewel! Ik ga er zaterdag mee aan de gang. Is een brandstofpomp moeilijk te vervangen? Ik heb ergens gelezen dat het maar een half uurtje werk is maar is er een speciale methode of is het gewoon een kwestie van oude eraf en nieuwe erop?
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
14 april 2016 om 09:29 #18315592@Pollie wrote:
Top! Dankjewel! Ik ga er zaterdag mee aan de gang. Is een brandstofpomp moeilijk te vervangen? Ik heb ergens gelezen dat het maar een half uurtje werk is maar is er een speciale methode of is het gewoon een kwestie van oude eraf en nieuwe erop?
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
als je een beetje handig bent, met 20 minuten gepiept.
14 april 2016 om 10:16 #18315593Dat moet vast wel lukken denk ik, ik kwam al een how to tegen op een Engels forum.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
16 april 2016 om 12:11 #18315594Nou, ik denk dat ik een nieuwe pomp moet gaan bestellen..
Vandaag eerst even een brug geregeld om het brandstoffilter te vervangen, resultaat was merkbaar terwijl deze toch nog niet zo oud was.
Het kleine snukje wat de auto geeft bij de eerste keer overschakelen is verdwenen, mijn hoop dat de automaat gewoon goed is word weer groter! :D
Vervolgens na een stukje volgas meteen een stevige snuk en de storing komt weer omhoog, dat probleem is er dus nog steeds.
stap 2: op-com aansluiten en drukken uitlezen:
Het verhaal is denk ik vrij duidelijk, stationair is de druk ongeveer 5000kpa (gevraagd en actueel). Bij rustig rijden loopt de actuele druk netjes mee met de gevraagde druk dus dat is ook goed. verschillen zijn minimaal (paar tienden) maar dat lijkt me normaal.
Bij half gas merk je dat er duidelijk verschil komt, actuele druk gaat achter lopen (1000kpa minder dan gevraagd), en bij volgas kakt de actuele druk helemaal in (gevraagd: 10 a 11000 kpa / actueel: 2500 kpa)
Dus dat lijkt me duidelijke koek toch? Het is wel zaak snel de pomp te gaan vervangen want ik merk dat hij steeds slechter gaat lopen, vooral bij accelereren.
Maar nog 1 vraag, hopelijk is niet ook de regelaar stuk. De actuele druk is soms ook hoger dan de gevraagde druk maar misschien hoort dat zo.
Het is namelijk alleen zodra je na accelereren je gas loslaat, op dat moment schiet de actuele druk even omhoog. (hoger dan de gevraagde druk)Iedereen in ieders geval heel erg bedankt voor de hulp bij deze toch wel leuke en leerzame weg.. jammer dat het toch veel geld gaat kosten ;)
Enige tips nog waar ik de pomp het beste kan bestellen?
– de dealer
– van kouwen parts: 399,95
– fsrs-opel webshop: 449,-
Montage wil ik zelf gaan doen, dat lijkt wel een redelijke simpele ingreep.18 april 2016 om 09:27 #18315595simpel testje: stationair laten lopen, gas geven tot 4 a 4.500 toeren.
als de druk terugvalt is je pomp kapot.ik stuur je nog ff een PB
22 april 2016 om 16:07 #18315596Vandaag de gereviseerde pomp ontvangen uit Duitsland en hatseflats meteen erin dat ding!
Stelt echt niks voor, amper 15 minuutjes werk.
Starten lopen en gaan rijden met op-com eraan, alles is prima! geen storing meer en drukken blijven nu goed.
Probleem dus opgelost.. Helaas schakelt de automaat nog steeds niet 100% dus wellicht binnenkort toch een diagnose laten stellen bij autrans.
Iedereen bedankt voor de hulp!23 april 2016 om 05:57 #18315597Top :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.