Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › probleem ruitenwissers
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 februari 2021om 09:11 door pieke.
-
AuteurBerichten
-
18 december 2012 om 16:17 #17253722
Goedemiddag,
sinds een paar weken heb ik een probleem met de ruitenwissers van mijn opel signum 1.9 cdti 150 pk. De ruitenwissers doen het de eerste 20 a 30 seconden en blijven daarna halverwege steken op de ruit. De snelste stand geeft geen probleem, schakelt dan weer terug naar langzaam en blijft weer steken. De ruitenwissers komen niet terug in ruststand. Inmiddels is de ruitenwissermotor vervangen, lost het probleem niet op. Wordt de motor aangestuurd door een relais en zoja welke en waar zit die dan. Dat is nog het enigste wat ik kan bedenken. Het feit dat de ruitenwissers terugkomen van snelste stand naar langzaam betekent volgens mij dat de regendetector goed werkt. Stangen etc zijn ook goed, alles draait gewoon de eerste 20 a 30 seconden als je elke keer als je de ruitenwissers aanzet Heeft iemand een oplossing?21 december 2012 om 22:11 #18085653Misschien de schakelaar/hendel?
22 december 2012 om 09:08 #18085654Lang leven Can-Bus, Nee er zit Geen relais tussen, Relais zijn zooooowww 2001.. :jerry :jerry
Vermoedelijk de Hendel, of Stuurkolommodule, zijn er geen storingen (Codes) te vinden in het systeem??
Willem
23 december 2012 om 14:53 #18085655Bij de opel garage langs geweest, daar werd geen fout uitgelezen althans de fout wilde ze niet vertellen. Was volgens hun of de CIM module of de hendel of de UEC. Voor de UEC vragen ze 930 euro en dan weten nog niet of dat het is. Gaan ze de hendel en ook de CIM module vervangen dan gaat het naar de 1500 euro toe. Ja zo kan ik het ook, vanalles vervangen. Als je bv je printer het niet goed doet met je pc, vervang je toch niet de pc! Inmiddels heb ik een OPCOM module uit china besteld voor 22 euro zodat ik zelf de fouten kan zien.
Ik ben er ook achter gegoogeld dat als de regensensor niet binnen 20 seconden reageert naar de UEC, de UEC de ruitenwissers uitzet zelfs middenop de ruit. Dat verklaart nog niet waarom de hendel naar beneden geduwd ook ergens op de ruit stopt.
Al met al ben ik teleurgesteld in opel garages, zij weten niets van electronica en vervangen lukraak. Kosten zijn dan voor de klant.23 december 2012 om 19:05 #18085656Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn signum, ruitenwissers stopte er ineens mee en reageerde niet meer alleen de snelste stand kan ik gebruiken.
Ik kreeg ook het advies de motoren te vervangen maar dat heb ik dus gelukkig nog niet gedaan.24 december 2012 om 15:19 #18085657Mijn inziens werkt de motor als beide snelheden van de ruitenwissers het gewoon doen, gelukkig heb ik de oude motor nog, daar is niets mis mee. Vandaag hoorde ik het verhaal van iemand met dezelfde problemen met een Astra, hebben ze alles aan vervangen met een zeer gepeperde rekening. Bleek niets te helpen, uiteindelijk bleek het een losse aardedraad te zijn!
Overigens doet het waterpompje het ook niet meer!
Nu even geen tijd maar begin januari ga ik alle draden natrekken, en anders zet ik een losse schakelaar met relais op het dashbord ergens4 januari 2013 om 10:38 #18085658Probleem opgelost, continu stroomdraad was doorgebeten door een muis of iets dergelijks. Bij een oldtimer garage met allerlei merken legde ik het probleem voor en zij wisten gelijk dat er iets niet klopte met de continu stroomdraad die naar de ruitenwissermotor voert. Nagemeten en er bleek inderdaad geen stroom op te staan, draad gevolgt en jahoor doormidden. Bij twee opel garages wisten ze dit niet te vinden en wilden ze vanalles vervangen. Over incompetentie gesproken!
4 januari 2013 om 17:23 #18085659Goed dat je het gevonden hebt. Is het toevallig dat draadje dat links (als je voor de auto staat) onder het gaas/rooster zit?
15 februari 2021 om 05:53 #18409082Hallo. Ik heb nu een soort gelijke probleem alleen doet mijn interval het wel alleen parkeert mijn auto de ruitenwisser op de bovenste stand. Welke draad was het?
Vectra c 2007
15 februari 2021 om 09:11 #18409097Als je voor de auto staat links onder het rooster, zit een zwarte meervoudige kabel omwikkeld met tape. Lostrekken naar voren. Zie je daar vraatschade lint afwikkelen en dan zie je vanzelf welke kleur door gevreten is. Ik dacht dat wit of geel van kleur was. Succes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.