Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Probleem rijden op LPG Vectra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2013 om 16:24 #17255762
Geachte allen,
Sinds 2 weken heb ik problemen met het rijden op LPG met mijn vectra GtS 1.8 uit 2006 met 175.000 op de teller.
Tijdens mijn route van en naar Oostenrijk gaf dit al enige problemen op de autobahn met de flinke heuvels.
Op de heenreis ondervond ik op die heuvels al het verminderen van power van de auto, en knipperde m’n gaslampje tussen groen en oranje(groen is op gas rijden, oranje op benzine) Echt de eerste keer dat ik dat zag.
Maar verder gereden op benzine en na een tussenstop 100km verder gas maar weer aangezet en geen problemen gehad tot aan de terugweg.
Na op de terugreis vanuit Oostenrijk net weer in Duitsland te zijn aanbeland lpg tank volgegooit… Met juiste gas soort!! begon de auto steeds vaker te stotteren. Leek wel of die liep te happen naar gas. Er was in ieder geval geen constante brandstof toevoer.
Nu inmiddels weer 2 weken in Nederland nog steeds het probleem van haperen bij het rijden op LPG. Boven de 3000 toeren lijkt dit wel mee te vallen, maar dus vooral met accelereren is dit zeer irritant.Wat is nu Wijsheid: Gasinstallatie en instellingen bij LPG specialist laten controleren of bij mijn eigen opel dealer???
Alvast dank voor al uw wijsheid,
Groet Mike
27 februari 2013 om 17:58 #18111760mgleenders, ik denk dat de dealer hem ook naar een gasboer brengt, als ik jou
was zou ik zelf op zoek gaan naar een goeie gasboer, dat scheelt je misschien weer
in de kosten.27 februari 2013 om 18:06 #18111761Of toch eerst naar de dealer gaan om de klepspeling te laten controleren.
Als de kleppen te strak staan kun je ook rare dingen krijgen zoals inhouden e.d.28 februari 2013 om 06:54 #18111762Heb je de 140 pk variant?? want de Z18XER en gas gaat niet echt samen.
Klep speling controleren.
Zit er al een aangepaste kop op de motor??28 februari 2013 om 07:20 #18111763Kan je de gasinstallatie ook uit de auto halen nog? :hmmz
Z18XER en gas is als vloeken in de kerk.
28 februari 2013 om 08:04 #18111764@arjontje wrote:
Heb je de 140 pk variant?? want de Z18XER en gas gaat niet echt samen.
Klep speling controleren.
Zit er al een aangepaste kop op de motor??dit dus, mits je een z18xeR hebt, zn voorganger de z18xe rijdt daarentegen wel goed op LPG
cilinderkop laten controlerenhoe lang / hoeveel km rij jij al met deze auto?
28 februari 2013 om 13:10 #18111765Alvast dank voor de reacties!!
ff wat antwoord op de vraagjes:
het is idd de 140 pk uitvoering
of het nou een z18xer óf de z18xe is…ik heb geen idee
Auto gekocht met 112.000 op de teller, in juli 2 jaar geleden.Voldoende info??
Groet Mike
28 februari 2013 om 13:14 #18111766De 140PK uitvoering is de Z18XER die HEEL SLECHT op gas kunnen i.v.m hogere verbrandings temperaturen waardoor de kleppen in branden in de cilinder kop( klep zitting)
Kleppen laten stellen als dat niet werkt, een aangepaste LPG kop erop maar ook die gaan voortijdig stuk je kan hem beter verkopen of gewoon weer op benzine gaan rijden met een nieuwe kop natuurlijk.
28 februari 2013 om 16:58 #18111767@mgleenders wrote:
Alvast dank voor de reacties!!
ff wat antwoord op de vraagjes:
het is idd de 140 pk uitvoering
of het nou een z18xer óf de z18xe is…ik heb geen idee(19-TF-PP)
Auto gekocht met 112.000 op de teller, in juli 2 jaar geleden.Voldoende info??
Groet Mike
Als je de 140 pk motor erin heb zitten is het altijd de z18xer. De 122pk versie heet de z18xe.
28 februari 2013 om 17:06 #18111768In 2006 was de Z18XE al niet meer leverbaar in de Vectra.
De Z18XER en LPG is idd een slechte combinatie.
Volgens mij zijn er nu wel koppen leverbaar (via Opel?) met geharde klepzittingen.
Dit was in het begin iig niet het geval.28 februari 2013 om 17:11 #18111769@mvolkerink wrote:
In 2006 was de Z18XE al niet meer leverbaar in de Vectra.
De Z18XER en LPG is idd een slechte combinatie.
Volgens mij zijn er nu wel koppen leverbaar (via Opel?) met geharde klepzittingen.
Dit was in het begin iig niet het geval.Klopt maar ook deze zogenaamde ”LPG” koppen gaan stuk ondanks de hardere klep zittingen.
6 maart 2013 om 12:03 #18111770Nou, net een telefoontje van een gasspecialist. Een kapotte injector…..?!?
En het mooie eraan, die zijn niet meer leverbaar. Erg vreemd mijn insziens maarja…
Hij had nog wel een aantal gebruikte liggen, dus maar hopen dat dit goedkomt!!MvG, Mike Leenders
6 maart 2013 om 16:20 #18111771Zit er op jouw LPG installatie niet zo’n valvecare systeem (extra vloeistof injecteren tijdens rijden op LPG)?
Zo niet dan zou ik daar over nadenken, want daarmee bescherm je klepslijtage.6 maart 2013 om 17:08 #18111772:thumbup Ook ik heb dat achter de rug met de 18 xer , bij 69000 km kop vernieuwd volgens papieren bij de auto , ik heb bij 155000 zelfde probleem gehad met een flaslub installatie erin , nieuwe kop erop en gelijk de gas installatie terug verkocht aan de gas boer die hem uit gebouwd had , ffe laten keuren bij de RDW , rij nu weer 30000 km op benzine :thumbup :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.