probleem rem links achter.. hoog schuur geluid

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum probleem rem links achter.. hoog schuur geluid

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    roeltje34theone

Hallo,

heb momenteel veel gedoe met mijn linker achterrem. het gaat om een opel vectra uit 2006, 1,9 cdti diesel met 17 inch wielen. Ik ben overgestapt van mijn opel dealer na een paar hele slechte en dure ervaringen met reparaties, naar kwikfit.
      Probleem is als volgt
      rem klauw voelt lauw aan na lange ritten, hoog schurend geluid. Inmiddels is het volgende vervangen: remklauw, remtang, remschijf en rem blokken. ( ze hadden eerst universeel.. inmiddels zijn die ook door kwikfit vervangen naar de originele van opel)

Handrem is al uitgesloten als oorzaak, heb een aantal dagen rondgereden zonder handrem( losgekoppeld op links) maar probleem bleef.
      Ik heb nu een week de tijd om te kijken of het nu is opgelost voordat de rekening voor de onderdelen betaald moet worden. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Klauw voelt met de vervangende onderdelen nog heel lauw aan.. kan hm gewoon beet houden voor lange tijd, maar er is temperatuur verschil met de andere wielen..

grtz

Roel

Juhroen

Als het wiel van de grond is, en je draait hem met de hand. Gaat dit soepel? En is het geluid te horen tijdens het remmen?

roeltje34theone

los van de grond kan ik nu nog niet controleren.. wel is het zo dat bij remmen het geluid weg is.., dus bij inzet van de remmen verdwijnt schurend geluid.. en na los laten rem komt het geluid al heel snel weer terug

lukelaaf
          Deelnemer

Is mischien ergens de remleiding verstopt?
            Kun je hem bij ontluchten goed doorpompen?.
            Of zit de remkracht verdeler vast?

Klopper

Misschien even een remmentest uit laten voeren bij de kwikfit. Als de waardes erg verschillen bij de achterremmen, dan ga ik eerder aan de leidingen of remdrukverdeler denken. Heeft Kwikfit er ook nieuwe remolie in gedaan?

wim-v6
              Deelnemer

Handrem gedeelte zal wel niet lekker werken in de achterremklauwen, hierdoor lopen de blokken licht aan…

Willem

lukelaaf
                Deelnemer

Kemklauw was vervangen tog?

groothuis27
                  Deelnemer

weet niet of de originele velgen er op zitten , maar als die een verkeerde et-waarde hebben zou je remklauw aankunnen lopen in/ aan de velg .

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.