probleem originele xenon op b2

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum probleem originele xenon op b2

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    jorisverbaeten

Hallo,
      Op mijn b2 cdx heb ik de originele xenon koplampen staan, Nu komt het voor dat je eventjes de recherkoplamp ziet flitsen ( bij werkende verlichting ) Kort daarop geeft de check control “hoogteregeling koplamp” aan waarna hij de lamp uitschakeld en dan aangeeft “dimlicht”. Ik begrijp dat deze zelfregelerende lichten uitschakelen als ze zouden verblinden. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft, of die weet hoe die hoogteregeling precies werkt? dan kan ik gericht op zoek gaan naar het probleem. Bij de dealer gaan ze wss gewoon heel de sturing vervangen, en dan ben ik zeer veel zuurverdiende centjes kwijt.
      Alvast bedankt

fast cow
      Deelnemer

willem!!!

sw_reijnders
        Deelnemer

kan hoogte regeling zijn . . . kan ook een defecte ballast zijn wat ik eerder vermoed.

arjontje
          Deelnemer

Helaas staan die twee dingen los van elkaar.
            als je dimlicht hoogte niet goed is, en ook die melding geeft dan doen de lampen het nog gewoon wel.
            Waarschijnlijk een probleem met 1 van de sensoren.

Ten tweede is denk ik jou ballast of je lamp overleden.
            Ik denk eerder je ballast. Ik had het zelfde met mijn xenon.
            Lampen aan zetten en 1 minuut later ging de lamp weer uit.
            daarna weer aan en uit en dan deed hij het even weer.

jorisverbaeten

Kan je die balasten vervangen, zijn ze bereikbaar?
              Ik dacht ook aan mss vuil of roest ed op geleiders, want als ik ergens vertrek op een helling, waarbij ze zeer veel moeten aanpassen, dan geeft hij veel minder problemen.
              Alvast bedankt voor de reacties.

wim-v6
              Deelnemer

Ballast zit aan een kant achter de lamp en aan de ander eronder dacht ik zo.

voor een lamp moet zowiezo de koplamp eruit en dus de voorbumper los.

Lampjes kan je wel vervangen met de lamp op zijn plaats.

en ja hoogte regeling staat los van de lamp zelf, maar kan wel in storing gaan door een kapotte lamp / ballast.

Hoogteregeling kan je uitlezen.

Willem

jorisverbaeten

Dan lijkt het mij het makkelijkst om eerst even de lampjes te wisselen, of is dat te eenvoudig?

vectra a 1.8 cdx

ik denk dat de lampen duurder zijn dan de balasten ik weet niet wat voor lampen jij er in heb zitten
                    maar van philips de d2s kost 115euro d2d 125euro en een balast dacht ik 80euro weet ik niet zekker maar dat dacht ik wel ik denk dat je balast kapot is en het kan ook nog zo zijn dat er h7 lampen in zitten en dan zit er een rale tussen voor je groot licht die zorgt er voor als je je groot licht aan zet gaan je xenon uit die kan ook kapot zijn ik zou dat eerst even na kijken
                    :hmmz
                    gr paul

RonaldH

bij de opel zijn ze duur

ik heb ze via ebay,heb je er 2 voor 60 euro,zijn dezelfde lampen trouwens

CommoCruiser
                      Deelnemer

origineel gepost door vectra a 1.8 cdx
                        ik denk dat de lampen duurder zijn dan de balasten ik weet niet wat voor lampen jij er in heb zitten
                        maar van philips de d2s kost 115euro d2d 125euro en een balast dacht ik 80euro weet ik niet zekker maar dat dacht ik wel ik denk dat je balast kapot is en het kan ook nog zo zijn dat er h7 lampen in zitten en dan zit er een rale tussen voor je groot licht die zorgt er voor als je je groot licht aan zet gaan je xenon uit die kan ook kapot zijn ik zou dat eerst even na kijken
                        :hmmz
                        gr paul

Volgens mij blijft mijn xenon branden als ik het grootlicht aanzet. Net even gecontroleerd, klopt !
                        Heb deze storing zelf 1x gehad, rechter koplamp ging duidelijk feller branden en toen uit. Lampen uit- en weer aangedaan, alles weer ok.
                        Ik denk zelf ook aan een foutje in de ballast, dat deze uitschakelt door een te hoge spanning.

vectra a 1.8 cdx

wat je kan probberen wissel de balast eens om dan weet je of het je balast is weet je als je lamp kapot is dan is hij ook echt kapot lijkt mijn ik denk inderdaat dat je balast kapot is ik werk zelf bij een automatriaalen zaak en naast ons rb cartuning en daar heb ik het ook al een paarkeer gezien dat die balasten kapotgaan ik heb er zelf ook xenon in zitten ik heb er nog geen last van gehad en ik heb het er nu bijna twee jaar in zitten
                          maar wij makken het vakker mee dat de balasten kapot gaan

CommoCruiser
                          Deelnemer

Ja kan inderdaad de ballasten van links en rechts wisselen om te kijken of de ander dan niet aangaat…..

jorisverbaeten

Ok, Bedankt al voor het meedenken, ik ben al heel wat wijzer geworden, ik ga een van dezen de balasten eens verwisselen, het is me idd. wel opgevallen dat de linkerkoplamp heftiger schijnt. en ze valt ook uit na even te flitsen.
                              Weet er iemand welk type van balast het is, dan kan ik ev. tweedehands op zoek gaan, want de nieuwprijzen schommelen rond de 250 euro heb ik me laten vertellen.
                              Btw. moet de bumper eraf om bij de balasten te komen, want ik zie ze niet zitten van boven af?

sjouke
                              Deelnemer

bij de bestuurders kant zit ie onder de lamp

en aan de bijrijders kant zit ie naast de luchtfilterbak :thumbup

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.