Forumindex › Forums › Modellen › Astra › probleem opel astra 1.7cdti help !!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2011 om 18:53 #17232665
hallo
heb hier een opel astra 2005 type h staan met het probleem als volgt
als auto koud is klappert er iets heel hard onder de motor kap als hij warm is is het probleem over
als iemand hier meer over weet graag reactie
waterpomp is vervangen reden was omdat ie lekte
voor vernieuwe maakte hij ook al deze herrie na reperatie
ook
multie riem vervangen en geleider rol en dat mocht ook niet batendynamo is vorig jaar vervangen omdat die gewoon kapot was ?
12 februari 2011 om 19:01 #17815960kan je ook je type astra [f,g,h,j,]vertellen, en bouwjaar ?
12 februari 2011 om 19:01 #17815961volgens mij hebben deze motoren een distributieketting???
Hier kan het klapperen wel vandaan komen.
Stel dat het dat is, laat het dan meteen na kijken, anders is een hoop motorschade het gevolg…..12 februari 2011 om 19:14 #17815962Née, deze hebben een riem.
Maar laat eens naar je multieriem spanrol kijken!
Als de veer in de spanner kapot of slap is gaat hij klapperen.anders zou ik het ook niet zo gauw weten
12 februari 2011 om 20:04 #17815963Toevallig onderlaatst ook een dergelijk probleem, alleen dan bij een Zafira B 1.7 CDTi. Na onderzoek bleek het inderdeed de spanrol van de multisnaar te zijn.
En deze motoren hebben inderdaad een distributieriem, geen ketting dus;)
12 februari 2011 om 21:29 #17815964hallo
het is inderdaad een astra h 2005
heb v snaar vervangen
gelijder rol ook al alleen spanrol nog niet
kan het geklapperd echt zo hard zijn als het de spanner is
maar als hij warm is is het over ??12 februari 2011 om 21:32 #17815965Mijn Astra h 1,7cdti heeft Nu bijna 190.000km gelopen
en ik laat bij de volgende beurt uit voorzorg de multiriemspanner en looprol vervangen.
12 februari 2011 om 21:35 #17815966deze astra heeft net 200.000km gelopen
bj 2005
type h
cdti 1.712 februari 2011 om 22:00 #17815967Ja want het materiaal van de spanner werkt ook
stel je voor als de spanner koud is dan heeft hij de speling zodat hij gaat klapperen
en als de motor warm kan de speling afnemen omdat het materiaal uitzet.
Het hoeft maar een klein beetje zijn maar het maakt net het verschil.Een nieuwe spanner kost bij de Opel dealer 163€ ex btw
succes ermee.
12 februari 2011 om 23:26 #17815968maar dan heb ikk nog een vraag over dynamo
als hij koud is doe ik een metalen pijp op de dynamo en dat hoor je het echt hard op de dynamo kan dat niet wat zijn of is het toch echt de spanner ?13 februari 2011 om 06:37 #17815969Dat is even lastig om precies te achterhalen waar het geluid vandaan komt
dit omdat het huis waar de multiriemspanner in zit praktisch aan de dynamo grenst.Was het een nieuwe dynamo of een gereviseerde?
Het kan namelijk ook nog zo zijn dat je vacuum pomp achterop dynamo kapot is.Gr
stefan13 februari 2011 om 08:24 #17815970sochtends is het altijd een herrie dus ga nu eerst even proberen om de spanner even te lossen en dan de auto starten kijken of het geluid weg is mischien dat hij dan even anders zit of iets dergelijks
13 februari 2011 om 08:56 #17815971ik verdenk ook dat het de dynamo is maar hoe kan ik dat uitsluiten ? :mad:
14 februari 2011 om 19:33 #17815972door de multiriem eraf te halen en dan de motor te laten lopen.
Haal je riem wel helemaal van de krukaspoelie af dan!!!15 februari 2011 om 14:15 #17815973Kijk dit zijn nog een nuttig tips waar je goed me kan uitzoeken.
Succes met het probleem op lossen.
15 februari 2011 om 18:02 #17815974helaas helaas
hier heb ik niks aan want weet wel dat het bij spanner of dynamo of waterpomp of gelijder rol weg komt maar als ikdie snaar er af haal dan draait er niks meer
16 februari 2011 om 19:13 #17815975en als je nu de riem eraf haalt, en dan met de hand de dynamo of de spanrol draait??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.