Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › probleem Motor X16XEL & X16XE combi *Opgelost
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2014 om 21:42 #17264035
Hallo
ik ben een tijdje terug bezig geweest met een motor ombouw
hadden een X16xel Met een dermate hoog olie verbruik dat hij eruit ging.
vervolgens een X16xe op de kop getikt, olie lekkages verholpen
maar nu !deze astra heeft geen sleutelherkenning/transponder
vervolgens hebben we computer van x16xe wel mee gekregen maar niet gebruikt ivm die transponder
dus de oude computer van de X16XEL wordt nu gebruikt.
nu loopt de motor loopt bokkerig stationair je voelt t door de wagen heen – zodra je een beetje gas geef loopt hij super enz vervolgens heeft de motor onder de 1500 toeren totaal geen vermogenwat zou ik nu kunnen doen ??
heb al lopen overwegen om die X16XE computer erin te hangen en die transponder op een of andere manier toch aan te sluiten (geen idee hoe) of een Ecu van een C16xe aanschaffen
tenminste ik denk dat het aan de computer ligt:wors Info altijd welkom
11 februari 2014 om 21:53 #18217102De computer mag dit niet veroorzaken.
De motor moet gewoon goed draaien op de x16xel computer.
Storing zal in de stationarregeling of egr zitten denk ik zo
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
11 februari 2014 om 22:08 #18217103-ik had begrepen dat de software wel anders is tussen de XE & XEL(logisch uiteraard) inlaat traject is anders berekend maar dit zou volgens jou niks uit mogen maken in dit geval.
dus die ECU zou dat niet dus niet kunnen veroorzaken, zeker gewoon een kwestie schoonmaken van de stappenmotor(stationair…) en de EGR evt gelijk afdoppen ??16 februari 2014 om 10:26 #18217104nope, heb ze al vaker uitgewisseld, maakt zelfs niks uit in vermogen..
Software is gelijk, dit ivm Corrigerend vermogen van de Computer….
Willem
16 februari 2014 om 10:36 #18217105C16xe computer kan er niet op
stekkers passen niet van de ecu
en een c16xe werkt met luchtmassameter x16xe(l) niet16 februari 2014 om 10:43 #18217106inderdaad, als je een C16XE Computer erop wil zal je draadboom en bepaalde sensoren moeten overzetten, incl luchtbuis achter de motor, Klopsensor etc etc.
Willem
16 februari 2014 om 11:58 #18217107okee dan
dan gaat ik eerst wel proberen om die sensoren/actuatoren schoon te maken16 februari 2014 om 12:11 #18217108kopakking lek of vacuem lek.
16 februari 2014 om 12:53 #18217109Vacuüm en koppakking heb ik al uitgesloten
Sent from my RM-846_eu_euro2_357 using Tapatalk
16 februari 2014 om 12:59 #18217110Wat voor luchtfilter gebruik je?
16 februari 2014 om 15:07 #18217111Heb je perongelijk de nokkenassen verkeertom erin zitten?
16 februari 2014 om 19:51 #18217112ik gebruik de originele filter (restrictie pijpjes weggehaald :thumb )
en de nokkenassen heb ik niet losgehad heb het blok zo gekocht en erin gehangen (vorige week nieuwe keering en d-riem eropgeklapt – maar daarvoor was het al (Riem stond wel op klappen canvas was hier en daar goed zichtbaar :shock: ))16 februari 2014 om 19:56 #18217113Zijn ze bij de vorige eigenaar los geweest misschien?
Stond je distributie dan niet misschien een tand verkeerd?
Of sluiten een aantal kleppen niet goed?Compressie gemeten?
16 februari 2014 om 21:07 #18217114distributie stond goed
en niet goed sluitende kleppen daar geloof ik nog niet zo in want een tikkeltje gas en hij loopt vlekkeloosmaar hoe of hoe ik zal dingen moeten gaan uitsluiten
ik hou het zeker in gedachten4 mei 2014 om 20:01 #18217115 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.