Probleem motor stilgevallen !!!

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem motor stilgevallen !!!

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #18198177
    mayakeano
      Lid sinds:
      29 June 2013

      Hoi wim

      heb de delco afgedaan en ik kan de rotor niet met de hand ronddraaien en zit redelijk
      vast op het asje waar hij bevestigd op is .

      @Blue-Dragon wrote:

      Heb het vroeger wel is meegemaakt dat er dan een spietje was afgebroken, maar of dat ook met dit type blok zo in elkaar zit weet ik niet.

      Kijk is of de rotor met de hand heel erg soepel draait of dat die moeilijk draait.

      #18198178
      mayakeano
        Lid sinds:
        29 June 2013

        kan mijn hall element stuk zijn vermits is geen vonken krijg ??
        kan je deze vervangen of moet het compleet nieuw stuk zijn ??

        #18198179
        mayakeano
          Lid sinds:
          29 June 2013

          Vandaag nieuwe hall element gehaald straks erop zetten en hopelijk is dan het probleem ermee opgelost

          #18198180
          mayakeano
            Lid sinds:
            29 June 2013

            kan er iemand mij zeggen of je iets verkeerd kan doen als je die geplaatst hebt die hall element compleet als je de rotor en delcokap erop hebt gezet ?????

            #18198181
            mayakeano
              Lid sinds:
              29 June 2013

              @mayakeano wrote:

              kan er iemand mij zeggen of je iets verkeerd kan doen als je die geplaatst hebt die hall element compleet als je de rotor en delcokap erop hebt gezet ?????

              Iemand een idee of da kwaad kan verkeerd zeten ??

              #18198182
              mayakeano
                Lid sinds:
                29 June 2013

                weet iemand of je daar is kwaad mee kan doen aub
                wil weten waar de fout zit door zelf te zien op display dashbord waar de klok staat.
                dan kan ik het aflezen .

                Motormanagement – Multec (« Systeem veranderen)
                Foutcodes:

                Diagnosestekker
                Diagnosestekker.
                A = Massa
                B = Diagnose-pin
                Uitlezen
                -Verbind pin A aan pin B.
                – Schakel contact in.
                -Foutcode’s verschijnen op LED op dashboard.
                Reset
                -Maak de minpool van de accu gedurende 30 seconden los.
                Signaal
                -Cijfer 1: Lichtpulsen van 0,5 seconde met 0,5 seconde pauze.
                -Pauze 2,5 seconden licht-uit.
                – Cijfer 2: Lichtpulsen van 0,5 seconde met 0,5 seconde pauze.
                -Pauze 2,5 seconden licht-uit.
                -Cijfer 3: Lichtpulsen van 0,5 seconde met 0,5 seconde pauze.
                -Pauze 2,5 seconden licht-uit.
                -Cijfer 3 wordt alleen gebruikt voor turbo-motoren.
                -De 2/3 cijferige foutcodes worden 3 maal herhaald.
                Codes
                12 Start test en Einde van de test.
                13 Geen signaal lambdasonde.
                14 Koelvloeistof-temperatuursensor, laag signaal (kortsluiting)
                15 Koelvloeistof-temperatuursensor, hoog signaal (onderbroken)
                16 Pingelsensor 1 signaal incorrect.
                17 Pingelsensor 2 signaal incorrect.
                18 Storing pingelsensormodule.
                19 Fout toerentalsignaal.
                21 Gaskleppositiesensor, hoog signaal.
                22 Gaskleppositiesensor, laag signaal.
                23 Pingelsensor, buiten bereik.
                24 Voertuigsnelheidssensor, fout signaal.
                25 Injector 1
                26 Injector 2.
                27 Injector 3.
                28 Injector 4.
                29 Pomprelais, spanning te laag.
                31 Geen toerentalsignaal.
                32 Pomprelais, spanning te hoog.
                33 MAP-sensor, spanning te hoog.
                34 MAP-sensor, spanning te laag.
                35 Stationair toerentalregeling/gaskleppositiesensor.
                36 Octaanstekker.
                37 ‘Check engine’-lampje, kortsluiting.
                38 Arm uitlaatgas.
                39 Rijk uitlaatgas.
                41 Schakelaar eerste versnelling, kortsluiting.
                42 Ontstekingsmodule, geen ontstekingssignaal.
                44 Lambdasonde: arm mengsel.
                45 Lambdasonde: rijk mengsel.
                46 Olietemperatuursensor, spanning.
                47 Spanning olietemperatuursensor hoog.
                48 Lage accuspanning.
                49 Hoge accuspanning.
                51 Regeleenheid defect .
                52 ‘Check engine’-lampje, kortsluiting.
                53 Kortsluiting pomprelais-circuit.
                54 Kortsluiting pomprelais-circuit.
                55 Regeleenheid defect .
                56 Stationair toerental regelmotor.
                57 Stationair toerental regelmotor.
                58 Octaanstekker.
                61 Benzinedampafzuigsysteem.
                62 Benzinedampafzuigsysteem.
                64 Ontstekingsmodule, primaire spanning te laag.
                65 CO potentiometer spanning te laag.
                66 CO potentiometer spanning te hoog.
                67 Nullastschakelaar, spanning te laag.
                68 Nullastschakelaar, spanning te hoog.
                69 Luchttemperatuursensor, spanning te hoog.
                71 Luchttemperatuursensor, spanning te hoog.
                72 Vollastschakelaar, spanning te laag.
                73 Luchtmassameter/luchtstroommeter, spanning te laag.
                74 Luchtmassameter/luchthoeveelheidsmeter, spanning te hoog.
                81 Injector 1 spanning te laag.
                82 Injector 2 spanning te laag.
                83 Injector 3 spanning te laag.
                84 Injector 4 spanning te laag.
                87 Airconditioning magnetische-koppeling, spanning te laag.
                88 Airconditioning magnetische-koppeling, spanning te laag.
                93 Hall-sensor, spanning te laag.
                94 Hall-sensor, spanning te laag.
                113 Turbocompressor buiten bereik.
                114 Turbocompressor stationair buiten bereik.
                115 Turbocompressor-vollastschakelaar buiten bereik.
                116 Turbocompressor buiten bereik.
                117 Turbocompressorspanning te laag.
                118 Turbocompressorspanning te hoog

                #18198183
                mayakeano
                  Lid sinds:
                  29 June 2013

                  wie kan mij helpen

                  #18198184
                  mayakeano
                    Lid sinds:
                    29 June 2013

                    Motor loop nog steeds nie

                    4 nieuwe bougie + Kabels
                    rotor+ verdelerskap
                    All Element compleet
                    benzine krijgt hij ingespoten
                    naar krijg geen vonkt
                    het gaat om motor C14NZ Bouwjaar 1993
                    waar kan ik nog zoeken ????

                    Mvg Mayakeano

                    #18198185
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Begin bij de bobine zelf vonkt die zonder dat er wat aan hangt. Testen door bougie boegiekabel eraan te doen en dan iemand contact een paar keer om te laten draaien, dan moet die vonken. Startmotor hoeft niet eens.

                      #18198186
                      P. Rutser
                        Lid sinds:
                        2 July 2011

                        In de stroomverdeler zit een zwart blokje(module) met zes aansluitingen.
                        grn
                        gl
                        gl (dik)

                        roze
                        brn
                        vt

                        een proef lampje aan de +12v en de andere kant de module grn draad aan tikken dan moet de bobine vonken.
                        wel eerst even een bougie op de bobine zetten.

                        als de module anders is dan heb ik niets gezecht.

                        #18198187
                        mayakeano
                          Lid sinds:
                          29 June 2013

                          beste ,

                          kan er iemand mij zeggen wat de volgorde is van de bougiekabels naar verdelerskap heb een bosh een orangje
                          en waar begint nummer één op de verdelerskap aub

                          motor C14NZ

                          is het zo zoals ik denk

                          voor te beginnen met je toch aan de kant van de distributieriem beginnen met tellen nie?,

                          volgorde 1.3.4.2

                          naar welke plaats je bovenaan de verdelerskap links & rechts en welke onderaan links en rechts

                          motor draait niet zoals het hoord precies op 3 cilinders.

                          #18198188
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            C14NZ:

                            1: Draait de nokkenas wel als je start (Fysiek Controleren)
                            2: Spuit de motor in tijdens starten??
                            3: Vonken de Bougies tijdens starten??

                            op de Verdeel kap

                            3 – 1
                            – B –
                            4 – 2

                            als je tegen de kap aankijkt vanaf bestuurders zijde

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.