Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem motor stilgevallen !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2013 om 19:23 #18198177
Hoi wim
heb de delco afgedaan en ik kan de rotor niet met de hand ronddraaien en zit redelijk
vast op het asje waar hij bevestigd op is .@Blue-Dragon wrote:
Heb het vroeger wel is meegemaakt dat er dan een spietje was afgebroken, maar of dat ook met dit type blok zo in elkaar zit weet ik niet.
Kijk is of de rotor met de hand heel erg soepel draait of dat die moeilijk draait.
16 december 2013 om 19:41 #1819817817 december 2013 om 11:48 #18198179Vandaag nieuwe hall element gehaald straks erop zetten en hopelijk is dan het probleem ermee opgelost
17 december 2013 om 14:08 #18198180kan er iemand mij zeggen of je iets verkeerd kan doen als je die geplaatst hebt die hall element compleet als je de rotor en delcokap erop hebt gezet ?????
17 december 2013 om 17:39 #18198181@mayakeano wrote:
kan er iemand mij zeggen of je iets verkeerd kan doen als je die geplaatst hebt die hall element compleet als je de rotor en delcokap erop hebt gezet ?????
Iemand een idee of da kwaad kan verkeerd zeten ??
17 december 2013 om 20:05 #18198182weet iemand of je daar is kwaad mee kan doen aub
wil weten waar de fout zit door zelf te zien op display dashbord waar de klok staat.
dan kan ik het aflezen .Motormanagement – Multec (« Systeem veranderen)
Foutcodes:Diagnosestekker
Diagnosestekker.
A = Massa
B = Diagnose-pin
Uitlezen
-Verbind pin A aan pin B.
– Schakel contact in.
-Foutcode’s verschijnen op LED op dashboard.
Reset
-Maak de minpool van de accu gedurende 30 seconden los.
Signaal
-Cijfer 1: Lichtpulsen van 0,5 seconde met 0,5 seconde pauze.
-Pauze 2,5 seconden licht-uit.
– Cijfer 2: Lichtpulsen van 0,5 seconde met 0,5 seconde pauze.
-Pauze 2,5 seconden licht-uit.
-Cijfer 3: Lichtpulsen van 0,5 seconde met 0,5 seconde pauze.
-Pauze 2,5 seconden licht-uit.
-Cijfer 3 wordt alleen gebruikt voor turbo-motoren.
-De 2/3 cijferige foutcodes worden 3 maal herhaald.
Codes
12 Start test en Einde van de test.
13 Geen signaal lambdasonde.
14 Koelvloeistof-temperatuursensor, laag signaal (kortsluiting)
15 Koelvloeistof-temperatuursensor, hoog signaal (onderbroken)
16 Pingelsensor 1 signaal incorrect.
17 Pingelsensor 2 signaal incorrect.
18 Storing pingelsensormodule.
19 Fout toerentalsignaal.
21 Gaskleppositiesensor, hoog signaal.
22 Gaskleppositiesensor, laag signaal.
23 Pingelsensor, buiten bereik.
24 Voertuigsnelheidssensor, fout signaal.
25 Injector 1
26 Injector 2.
27 Injector 3.
28 Injector 4.
29 Pomprelais, spanning te laag.
31 Geen toerentalsignaal.
32 Pomprelais, spanning te hoog.
33 MAP-sensor, spanning te hoog.
34 MAP-sensor, spanning te laag.
35 Stationair toerentalregeling/gaskleppositiesensor.
36 Octaanstekker.
37 ‘Check engine’-lampje, kortsluiting.
38 Arm uitlaatgas.
39 Rijk uitlaatgas.
41 Schakelaar eerste versnelling, kortsluiting.
42 Ontstekingsmodule, geen ontstekingssignaal.
44 Lambdasonde: arm mengsel.
45 Lambdasonde: rijk mengsel.
46 Olietemperatuursensor, spanning.
47 Spanning olietemperatuursensor hoog.
48 Lage accuspanning.
49 Hoge accuspanning.
51 Regeleenheid defect .
52 ‘Check engine’-lampje, kortsluiting.
53 Kortsluiting pomprelais-circuit.
54 Kortsluiting pomprelais-circuit.
55 Regeleenheid defect .
56 Stationair toerental regelmotor.
57 Stationair toerental regelmotor.
58 Octaanstekker.
61 Benzinedampafzuigsysteem.
62 Benzinedampafzuigsysteem.
64 Ontstekingsmodule, primaire spanning te laag.
65 CO potentiometer spanning te laag.
66 CO potentiometer spanning te hoog.
67 Nullastschakelaar, spanning te laag.
68 Nullastschakelaar, spanning te hoog.
69 Luchttemperatuursensor, spanning te hoog.
71 Luchttemperatuursensor, spanning te hoog.
72 Vollastschakelaar, spanning te laag.
73 Luchtmassameter/luchtstroommeter, spanning te laag.
74 Luchtmassameter/luchthoeveelheidsmeter, spanning te hoog.
81 Injector 1 spanning te laag.
82 Injector 2 spanning te laag.
83 Injector 3 spanning te laag.
84 Injector 4 spanning te laag.
87 Airconditioning magnetische-koppeling, spanning te laag.
88 Airconditioning magnetische-koppeling, spanning te laag.
93 Hall-sensor, spanning te laag.
94 Hall-sensor, spanning te laag.
113 Turbocompressor buiten bereik.
114 Turbocompressor stationair buiten bereik.
115 Turbocompressor-vollastschakelaar buiten bereik.
116 Turbocompressor buiten bereik.
117 Turbocompressorspanning te laag.
118 Turbocompressorspanning te hoog17 december 2013 om 21:03 #18198183wie kan mij helpen
17 december 2013 om 22:51 #18198184Motor loop nog steeds nie
4 nieuwe bougie + Kabels
rotor+ verdelerskap
All Element compleet
benzine krijgt hij ingespoten
naar krijg geen vonkt
het gaat om motor C14NZ Bouwjaar 1993
waar kan ik nog zoeken ????Mvg Mayakeano
18 december 2013 om 07:37 #18198185Begin bij de bobine zelf vonkt die zonder dat er wat aan hangt. Testen door bougie boegiekabel eraan te doen en dan iemand contact een paar keer om te laten draaien, dan moet die vonken. Startmotor hoeft niet eens.
18 december 2013 om 12:44 #18198186In de stroomverdeler zit een zwart blokje(module) met zes aansluitingen.
grn
gl
gl (dik)roze
brn
vteen proef lampje aan de +12v en de andere kant de module grn draad aan tikken dan moet de bobine vonken.
wel eerst even een bougie op de bobine zetten.als de module anders is dan heb ik niets gezecht.
18 december 2013 om 16:01 #18198187beste ,
kan er iemand mij zeggen wat de volgorde is van de bougiekabels naar verdelerskap heb een bosh een orangje
en waar begint nummer één op de verdelerskap aubmotor C14NZ
is het zo zoals ik denk
voor te beginnen met je toch aan de kant van de distributieriem beginnen met tellen nie?,
volgorde 1.3.4.2
naar welke plaats je bovenaan de verdelerskap links & rechts en welke onderaan links en rechts
motor draait niet zoals het hoord precies op 3 cilinders.
19 december 2013 om 21:46 #18198188C14NZ:
1: Draait de nokkenas wel als je start (Fysiek Controleren)
2: Spuit de motor in tijdens starten??
3: Vonken de Bougies tijdens starten??op de Verdeel kap
3 – 1
– B –
4 – 2als je tegen de kap aankijkt vanaf bestuurders zijde
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.