Probleem met zekering?

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem met zekering?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251701
    QDance
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 August 2012

      Goedenavond
      Ik heb vandaag een nieuwe radio gekocht. deze heb ik keurig ingebouwd. hij werkt perfect. alleen als ik mijn sleutel uit t contact haal, verliest hij heel zijn geheugen.
      Na wat zoeken op internet kwam ik tegen dat hij dan geen constante stroom krijgt en hij dus iedere keer wordt los gekoppeld van je accu als je je sleutel verwijderd.
      Een tip van iemand was om de GELE en de RODE draad van de radio om te wisselen. Dit heb ik gedaan. even getest, en het werkte. het geheugen werd niet gewist.

      Nu een opvolgend groot probleem. na de radio weer uitgezet te hebben, en hem weer in zijn ”gleuf” geschoven te hebben, wat overigens erg stroef gaat omdat al die kabels erachter redelijk in de weg zitten. Weer even testen. en heel de radio deed het niet meer! mijn Parrot carkit deed het niet en teven mijn boordcomputer doet het niet! het lijkt wel alsof hier geen stroom meer opstaat? Ik heb de radio weer verwijderd, en alle kabels van de kabelboom erachter nagelopen. er zit niets los en niets is beschadigd!

      Wat kan dit zijn? en is het erg voor de motor dat je nu zonder het display/boordcomputer rijd?

      Wie o wie kan mijn helpen!
      alvast bedankt!

      #18060657
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Zekering door door sluiting, volgende keer bij inschuiven wat voorzichtiger te werk gaan en de draden wat beter begeleiden..

        Willem

        #18060658
        QDance
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 August 2012

          aha.. welke zekering moet ik hebben dan? is die nu doorgebrand, of er uit gesprongen (of hoe dat ook werkt)
          Hoe kan het dat hij door het schuiven kortsluiting krijgt. En is het schadelijk voor mijn motor dat de boordcomputer niet werkt ivm dat de motor misschien ontregelt wordt?

          #18060659
          Bluns
            Lid sinds:
            24 December 2005

            Nee, zonder boordcomputer rijden is geen probleem.
            Je zekering zal je zelf even moeten zoeken, deze zit in ieder geval links onder het dashboard.
            Achter op het bakje wat je moet verwijderen staan ook de symbolen van de zekeringen.

            #18060660
            QDance
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2012

              Ah toppie! dan ga ik dat morgen vroeg gelijk is even na kijken.
              Ik laat t even weten of dat het was. :thumb

              #18060661
              okkie-001
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 June 2009

                bij mijn is het zekering 21 en er moet dan 7.5A in

                michel

                #18060662
                derartz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 January 2011

                  als je niet genoeg ruimte hebt om je radio erin te schuiven, dan moet je het handschoevenkastje er even uitschroeven. je kunt dan achter de radio komen zeg maar. ik heb 6 rca kabels plus de rest van de kabels gewoon probleemloos erin gekregen.
                  zekering moet je even in het boekje op zoeken. dacht 15 ampere

                  #18060663
                  QDance
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 August 2012

                    Het probleem was inderdaad een zekering. Zekering nr 34 met 20 Ampere.
                    Even een setje bij een benzine station gehaald en het probleem is gelukkig opgelost.

                    Bedankt!

                    #18060664
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Graag effe je topictitel veranderen in iets informatiefs.
                      Alvast bedankt.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.