Probleem met vectra gts

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Probleem met vectra gts

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221174
    Turan-GTS
      Lid sinds:
      8 March 2010

      Beste

      auto gegevens:
      vectra gts automaat 2.2 diesel 2003

      Van utrecht vertrokken richting duitsland, voor dat ik bij stuttgart was, is er op de snelweg de power van me auto gedaald. ik kon niet boven de 2000 toeren komen, de display gaf een moersleutel icoontje. En de temperatuur kwam langzamer hand boven de 90 graden uit. Wat normaal gespreken op snelweg rond de 80 is.

      Nou moeizaam met hulp van tiptronic schakelen naar de dichtbijzijnde parkeerplek gereden.

      ANWB gebeld, anderhalf uur later kwam ADAC. Hij start de auto, en niks aan de hand en niks kunnen vinden. Auto was heel normaal. Hij zei wel dat het in een beveiligins mode is gelopen. Vandaar die moer sleutel icoontje etc.

      Dus ik 80 km verder doorgereden naar me bestemming, volgende dag laten uitlezen. Niks bijzonders te zien.

      En paar dagen later van stuttgart naar keulen, vandaar weer terug naar utrecht. Helemaal niks aan de hand. AUto rijdt fijn.

      Enig idee wat het kan zijn dat ik niet boven de 2000 toeren kon komen op snelweg? Poweruitval zomaar?

      #17671314
      jaimey
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2006

        Noodloop….
        kan 1000den dingen zijn

        #17671315
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          inderdaad noodloop.

          hoe lang heb je stil gestaan voordat de ADAC er was?
          waar die 2.2 diesels nogal eens last van hebben is dat de turbo slangen scheuren/lekken.
          Wellicht een mogelijkheid dat als de motor goed warm wordt, dat het gaatje dan open gaat staan.

          Ga eerst maar eens de auto uitlezen met Tech2 of Opcom.
          Als er lampjes gaan branden, slaat de auto altijd de foutcode op en weet je wat er aan de hand is.

          #17671316
          mero1
            Lid sinds:
            23 February 2012

            Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een vectra c 2.0 turbo op benzine , bij mij ook het lampje van het nood-programma geen turbo meer dus geen vermogen wat ka het zijn.Bij koude start ook veel getik van relais of andere vacuum klepjes.
            Wie kan mij helpen ?

            #17671317
            Opelkees
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 September 2007

              effe uit laten lezen als er een lampje brandt geeft een hoop duidelijkheid

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.