Forumindex › Forums › Modellen › Astra › probleem met sturen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2015 om 16:38 #17273687
Halllo allemaal. heb enige tijd terug al een keer een topic geopend hierover maar nu word het probleem met sturen wat serieuzer. Mijn astra g coupe stuur geregeld zwaar bochten die ik normaal met 1 hand kan doen moeten nu met 2 handen zelfde zo als met rondtondes klopt het dat deze type autos het stuurhuis en pomp 1 unit is en dus naar het stuurhuis gekeken moet worden? Hij stuurt nog niet als een ploeg maar dat wil ik voorkomen .reservoir zit vol
29 september 2015 om 16:42 #18297725Is je stuurbekrachtiging hydraulisch or electrisch?? Bij hydraulisch klinkt het voor mij als een bekrachtigingspomp aan de motor als je bekrachtiging aan en uit gaat
29 september 2015 om 16:52 #18297726Electrisch/ hydraulisch maar heb mij laten vertellen dat er een stuurhuis inzit met pomp?
29 september 2015 om 16:57 #18297727Pomp zit aan de motor om het hydraulisch gedeelte in werking te houden en de vloeistof rondgepomp wordt.. Als het schoepenwiel in de pomp niet meer goed werkt voel je en aan en uit gevoel in je stuur.. Ik gok op de pomp aan de motor
29 september 2015 om 17:08 #18297728Nog ff tussendoor.. Zit er voldoende vloeistof in het expansievat van de stuurbekrachtigingspomp??
29 september 2015 om 17:09 #18297729@bart-gsi wrote:
Nog ff tussendoor.. Zit er voldoende vloeistof in het expansievat van de stuurbekrachtigingspomp??
Ja die zit vol
29 september 2015 om 17:11 #18297730Ik gok dan op de pomp.. Maar eens kijken wat andere zullen zeggen…
29 september 2015 om 18:27 #18297731Apart is dat de bekrachtiging het wel doet als ie stil staat , kan toeval zijn natuurlijk
29 september 2015 om 19:11 #18297732Pomp zit niet aan de motor, is een los hydraulisch pomp die elektrisch wordt aangedreven.
Deze zit, als ik me niet vergis, idd bovenop het stuurhuis.Stuurset van trw zal je 990€ lichter maken (via winparts, https://www.winparts.nl/onderstel-aandrijving/stuurdelen/opel/astra-g-coupe-f07-bouwjaar-2000-03-2005-05/c853-588-14669/stuurset-jkr102-trw/p184993.html#specificaties” onclick=”window.open(this.href);return false;)
Als je rondshopt zal je wellicht een goedkopere kunnen vinden.
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
29 september 2015 om 19:23 #18297733@KRSA2000 wrote:
Pomp zit niet aan de motor, is een los hydraulisch pomp die elektrisch wordt aangedreven.
Deze zit, als ik me niet vergis, idd bovenop het stuurhuis.Stuurset van trw zal je 990€ lichter maken (via winparts, https://www.winparts.nl/onderstel-aandrijving/stuurdelen/opel/astra-g-coupe-f07-bouwjaar-2000-03-2005-05/c853-588-14669/stuurset-jkr102-trw/p184993.html#specificaties” onclick=”window.open(this.href);return false;)
Als je rondshopt zal je wellicht een goedkopere kunnen vinden.
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
duurgrapje en dan is winparts nog redelijk goedkoop
29 september 2015 om 19:25 #18297734Als alleen de pomp problemen geeft, ben je misschien ook geholpen met een tweedehandse of een v/d sloop.
Die zijn ook volop te krijgen…(Eerst ff controleren of de pomp idd de oorzaak is ;) )
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
29 september 2015 om 19:34 #18297735@KRSA2000 wrote:
Als alleen de pomp problemen geeft, ben je misschien ook geholpen met een tweedehandse of een v/d sloop.
Die zijn ook volop te krijgen…(Eerst ff controleren of de pomp idd de oorzaak is ;) )
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Tnx .zal het in dezer dagen eens na laten kijken het is dus niet 1unit? Stuursets zijn op de sloop ook volop te verkrijgen? Wat zijn de prijzen daar ongeveer
29 september 2015 om 19:53 #18297736Stuurhuis en pomp zijn losse units, maar worden wel vaker aan elkaar gemonteerd.
Huidige prijzen weet ik helaas niet precies, maar ik zou verwachten dat een pomp tussen de €50-€100 zou moeten opleveren en een stuurhuis idem dito.Als je beide afneemt zullen ze wel wat aan de prijs kunnen doen…
29 september 2015 om 20:04 #18297737ik ben ook ff aan het meezoeken.. wat voor motor heb je?? aangezien ik meerdere types stuurinrichtingen vind op een c corsa
29 september 2015 om 20:08 #18297738@KRSA2000 wrote:
Stuurhuis en pomp zijn losse units, maar worden wel vaker aan elkaar gemonteerd.
Huidige prijzen weet ik helaas niet precies, maar ik zou verwachten dat een pomp tussen de €50-€100 zou moeten opleveren en een stuurhuis idem dito.Als je beide afneemt zullen ze wel wat aan de prijs kunnen doen…
Ok dat valt enorm mee .dan zijn het evt alleen de man uren die de prijs opdrijven is toch wel een paar uurtjes werk? Aangezien het 1 en ander gekantelt moet worden om er bij te kunnen?
29 september 2015 om 20:11 #18297739laatst nog een stuurpomp vervangen van een G coupe
klusje stelt niet veel voor op een brug op straat word het iets lastiger
pomp idd +- 100 op de sloopkijk wel dat je de goede haalt want er zijn meerdere types in mijn geval stond er groot op het reservoeir ( net een afgezaagde olie fles) TRW
maar eerst uitzoeken of het aan je pomp ligt aangezien je bekrachtiging volledig electrisch gevoed is kan een slechte accu of dynamo ook de oorzaak zijn
29 september 2015 om 20:12 #18297740@bart-gsi wrote:
ik ben ook ff aan het meezoeken.. wat voor motor heb je?? aangezien ik meerdere types stuurinrichtingen vind op een c corsa
2.2 motor
29 september 2015 om 20:14 #182977412.2 in een c corsa??
29 september 2015 om 20:16 #18297742Gaat om een Astra Bart :shock:
29 september 2015 om 20:19 #18297743lol.. wordt eens tijd dat ik naar bed ga.. gaat niet goed komen.. zit er heel de tijd al naast te lezen… whaha oops
29 september 2015 om 20:22 #18297744dat maakte het zoeken een heel stuk makkelijker…
http://www.mijnautoonderdelen.nl/opel/astra/76066/76069/servo-pomp” onclick=”window.open(this.href);return false; variërend tussen de 450 en 750 euro
http://www.mijnautoonderdelen.nl/opel/astra/76066/76069/stuurhuis” onclick=”window.open(this.href);return false; en hier vanaf 350 euro…
29 september 2015 om 20:25 #18297745@cali wrote:
laatst nog een stuurpomp vervangen van een G coupe
klusje stelt niet veel voor op een brug op straat word het iets lastiger
pomp idd +- 100 op de sloopkijk wel dat je de goede haalt want er zijn meerdere types in mijn geval stond er groot op het reservoeir ( net een afgezaagde olie fles) TRW
maar eerst uitzoeken of het aan je pomp ligt aangezien je bekrachtiging volledig electrisch gevoed is kan een slechte accu of dynamo ook de oorzaak zijn
Dynamo is vorige jaar vervangen is 1 uit revisie van bosch. heb accu al laten meten laatst gaf 14 aan.maar dat kan dus wisselen?
.monteur waar ik het aan vroeg begon er al mee dat het aardig wat man uren kost om dit te klaren, en dat het rond 1000 euro kost.maar dat kan dus mee vallen. Tnx voor de advies allemaal een beetje voorkennis kan je een hoop kosten besparen, ik kijk het even aan en laat het onderzoeken29 september 2015 om 20:29 #18297746@bart-gsi wrote:
lol.. wordt eens tijd dat ik naar bed ga.. gaat niet goed komen.. zit er heel de tijd al naast te lezen… whaha oops
ik las zelf over corsa heen :D ben ook niet echt scherp meer
29 september 2015 om 20:36 #18297747@M82 wrote:
@bart-gsi wrote:
lol.. wordt eens tijd dat ik naar bed ga.. gaat niet goed komen.. zit er heel de tijd al naast te lezen… whaha oops
ik las zelf over corsa heen :D ben ook niet echt scherp meer
ik haalde 2 topics door elkaar…
er staat er ook eentje die schakelproblemen heeft.. en die is van een corsa c…29 september 2015 om 20:39 #18297748zelf inclusief het uitgebreid poetsen van allerlei dingen ( tis toch je eigen auto he king: ) een uurtje of 3 4 bezig geweest
maar zou als ik het nu weer zou moeten met gemak in 3 kunnen mis wel 2
neem aan dat ze dat bij de gemiddelde garage ook wel redden -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.