Probleem met stilvallen van auto. ==> opel astra h

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Probleem met stilvallen van auto. ==> opel astra h

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    FUBAR

Hallo

Heb een probleem met men astra h gtc 1.7 cdti.

Het probleem heeft zich vorige week zaterdag voor het eerst voorgedaan!

Moest ‘s morgens gaan werken om 5 uur en bij het starten merkte ik al dat de motor niet zo vlot aansloeg als hij de eerste 2 dagen deed. Heb hem nu bijna 2 weken.

Hij sloeg wel aan, maar zoals ik al zei, met veel moeite! Ik zet men lichten aan aangezien het nog donker was en terwijl dat ik de gordel wilde omdoen viel de auto ineens stil!!

Heb even moeten proberen erna voordat hij aansloeg!!

Heb dus onmiddelijk men vader gebeld met de vraag of hij kon langsgaan naar de winkel om een nieuwe batterij te kopen.
      Heb blijkbaar een lieve vader aangezien hij dit zonder aarzelen gedaan heeft! Haha :thumb

Zo gezegd zo gedaan, de oude batterij was volgens hun ook niet meer in goede staat.

Nu daarjuist toen ik bij mijn vriendin vertrok moest ik voor de 2 keer tot nu toe mijn lichten gebruiken om te rijden..

En weeral hetzelfde!!! Auto start, wanneer de lichten worden aangezet valt hij na een paar seconden uit!! Weeral startte de auto achteraf moeilijker!

Wat zou dit kunnen zijn? Heb de auto pas bij een dealer ingedaan en de computer van hen geeft geen enkel fout!..
      Zal ineens een paar zaken opnoemen die ik raar vindt. Het kan zijn dat dit normaal is, maar heb het ntog nooit meegemaakt bij een auto.

1) Wanneer de auto op rollentie staat te draaien schommelt het toerental op en af, niet superveel, maar teveel naar mijn zin, volgens de garage doet een astra h gtc dit!!

2) Hij doet dit enkel wanneer de auto langer dan 2 uur stilgestaan heeft. Wanneer er even mee gereden is blijft de auto gewoon draaien. Maar de toeren blijven wel schommelen.

3) Was even aan de kant gaan staan en had de grote lichten, mislichten en binnenverlichting aangezet, van toen af schommelde de toeren feller dan normaal en zag je gewoon dat de auto veel moeite moest doen om niet stil te vallen!

4) Dit kan normaal zijn, maar vermeld het even, wanneer ik de auto uitzet en de lampen branden nog,dan springen deze automatisch over op de kleine stadslichten , is dit normaal?

5) Dit punt kan ook normaal zijn, wanneer de dimlichten aanstaan en ik over schakel naar de stadslichten, duurt het ongeveer 1 seconde duurt voordat dit gebeurd, de auto reageert niet direct wanneer ik van dimlichten overschakel naar stadslichten .

Het is niet dat het een uur duurt voordat de auto overschakelt, maar het duurt veel langer dan normaal..

Voor geen misverstanden te hebben!
      Dimlichten= lichten die je gebruikt voor ’s avonds te rijden
      Stadslichten= lichten die opgezet worden wanneer je de lichtknop op de eerste stand zet

Zet het er maar even bij omdat ik zelf niet weet of ik de juiste benaming gebruik!

chieltjuh
      Deelnemer

punt 4 is volgens mij normaal..
        misschien problemen met de massa aansluiting(ik roep maar iets)

Wel heel raar dat er geen foutmelding voordoet..hebben ze niet gwn de foutmeldingen uitgelezen en gezegd dat er geen meldingen waren?

FUBAR

Neen, ze hebben alle fouten laten zien, ze hebben die gewist, er is een nieuwe batterij ingekomen. En 5 dagen later ben ik terug gegaan om hem terug te laten controleren.

Toen heb ik zelf gezien dat hij geen fout gaf.

wim-v6
          Deelnemer

Slechte massa kabels, vermoed ik..

of de dyanmo is slecht aan het worden..

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.