probleem met spanning

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie probleem met spanning

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    autogekske

hoi mensen
      zal me even voorstellen
      ben john van de langenberg
      28 jaar kom uit sint oedenrode
      heb sinds twee weken een opel astra g sport 1.8 16v uit 2002.

Nu heb ik van de week mijn audio ingebouwd,mar heb het bekende probleem met knipperende lichten.

install
      audio system twister f4-600
      audio system compo 90w rms spelen op kanaal 1+2 krijgen 150w rms

dan heb ik twee rockford punch woofers 200w rms per stuk spelen
      op kanaal 3+4 parallel gebrugd krijgen dus 595w rms op 1ohm

bekabeling is 25kwadraat

ik heb volgende punten al gedaan
      dynamo heb ik laten meten bij garage deze was nog in goede staat
      massa van accu naar chassis vervangen voor 25kwadraat
      alle massapunten goed opgeschuurd.
      delphi 72ah accu erin in plaats van standaard mg 55ah
      met multimeter gemeten netjes 14.4 volt als ik echt hard speel zakt hij naar 13.4 volt maar is echt heel kort

nu moet ik zeggen dat het wel echt lekker zuiver en strak speelt
      nou zou ik mischien de 55ah accu mischien achterin kunnen zetten.
      maar zou dit mijn probleem echt verhelpen,zoja zou iemand me dan uit willen leggen hoe.

als iemand betere ideeen heeft om mijn probleem te verhelpen
      hoor ik het graag.

alvast bedankt en hoop dat ik een beetje duidelijk heb uitgelegd

groeten john

Haasje17
      Moderator

Maak je gebruik van een condensator? Dit zou in iedergeval de pieken/dippen kunnen opvangen.
        Als je zoveel stroom trekt heeft het leggen van dikkere kabels vrijwel geen zin, heeft hier vrijweinig mee temaken.
        Wat je zou kunnen doen is kijken hoeveel ampere dynamo erin zit. Je trekt nu zon 700watt op 14.4 volt zou dit dus 48/49 amh voor enkel audio. Nu is dat dan enkel voor de versterkers /speakers, dus radio / lampen, stuurbekrachteging enz. niet meegerekend. Je heb een accu van 72 amh dus hiervan zou je dan 21 amh hebben voor de rest. Nu is het krap, maar mischien net wel haalbaar mits je dynamo ook minstens diezelfde laadcapaciteit heeft als de grote van je accu.
        Waarschijnlijk heb je een 70 ampere dynamo en dus kom je laadstroom tekort om je accu bij volle belasting vol te houden.
        Nu zou dat geen probleem zijn als jij deze niet zwaar zou belasten, maar in jou geval zou ik je adviseren om een 100 of 120 ampere dynamo te monteren. En kijken of het probleem nogsteeds blijft bestaan. Zoja nog een extra accu monteren in de kofferbak. Nu een tweede accu monteren heeft waarschijnlijk weinig nut omdat je dynamo deze toch niet voldoende capaciteit voor beide levert.

autogekske

oke is dit dan een bekend probleem met opel
          ik heb er nog geen condesator tussen zitten.nieuwe betere en zwaardere dynamo is zeker een optie alleen nu een niet heb net mijn geld aan de wagen en audio uit gegeven.
          moet eerst weer even wat sparen dan.nou moet ik zeggen dat het verder wel erg strak en goed klinkt het beinvloed niet echt de kwaliteit van het geluid gelukkig,het is alleen irritant geknipper
          als het verder geen kwaad kan speel ik zo nog een tijdje en laat ik de boel vervangen als ik weer wat gespaard heb.

toch bedankt voor de snelle reactie
          en zal regelmatig te vinden zijn op het forum fijn dat het er is
          kan zo een hoop dingen zelf oplossen met wat hulp

brinkie79
          Deelnemer

condensator ertussen en denk dat je probleem is opgelost

autogekske

niemand in de buurt van eindhoven die er een heeft liggen om even te kijken of dit werkt.
              vind het zonde van het geld er een te kopen en dat het dan niet werkt.
              groeten

brinkie79
              Deelnemer

koop je zo,n goedkope om te proberen,als het werkt kun je altijd nog een kwaliteitsding kopen.
                heb 2 jaar lang een goedkope gehad werkte prima

autogekske

ga ik zeker proberen het is het proberen waard
                  ik laat het weten als ik weer verder ben en problemen opgelost zijn

bedankt allemaal

Astraman
                  Deelnemer

Ik heb het kleine broertje van een goeie vriend ook aan de Astra gekregen, en die heeft een x16xel met een 55 ah en d’r ligt een beste install in en hij had hetzelfde probleem. Consensator ertussen en het was opgelost.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.