Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem met remtrommels ( remschoenen )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 mei 2012 om 15:15 #17248658
Hallo allemaal
Vanmorgen effe mijn remtrommels der af gehaald moes er wel behoorlijk op slaan kwam heel zwarte stof uit met wat overige rotzooi nou ik beetje allemaal afgeborsteld en weer netjes terug gezet nou vam naar Rotterdam rijden trilt heel me auto zodra ik rem voel het ook behoorlijk in me rempendaal????
Had er eerst geen last van
Vind het best wel raar en link natuurlijk.
Wat zou ik verkeerd gedaan hebben of mis andere suggesties?
Ben ook niet het torx vergeten !!!
Ik hoop wat te horen , gaat om een Astra g 2002
Mvg mik83
18 mei 2012 om 19:20 #18019224Hoi Mik,
even op een remmentestbank zetten,dan kun je zien waar dit vandaan komt,dan even verder zoeken.als je niet goed slaat op een trommel kan hij krom gaan en trillen tot gevolg.als je nog vragen heb hoor ik graag van je.
groeten,Martin
18 mei 2012 om 19:47 #18019225remtrommels laten afdraaien heb dit probleem ook gehad
18 mei 2012 om 19:59 #18019226Remtrommels laten afdraaien ?????
18 mei 2012 om 20:07 #18019227Hoi Mik,
Hij bedoelt uitdraaien,is idd een optie! nadeel is dat ze dunner worden en dit probleem waarschijnlijk snel terug is.En tegenwoordig zijn trommels ook niet meer zo duur.maar eerst moet je vaststellen waar het zit en of dat het idd de trommels zijn. Wij hebben een remmentest bank op ons autobedrijf in Hardinxveld-Giessendam. ik zie dat je uit Nieuwegein komt, als je een keer langs rijd kunnen we hem gelijk op de remmentestbank zetten.Weten we gelijk waar we aan toe zijn.
ik hoor het graag van je,Martin
18 mei 2012 om 20:19 #18019228Inderdaad Trommel krom geslagen..
Vervangen is de mooiste optie..
Willem
18 mei 2012 om 20:58 #18019229ja vervangen is altijd t mooiste maar ik was voor 24 euro klaar
18 mei 2012 om 22:50 #18019230Nieuwe trommels zijn dan weer 50 euro…. Waar licht je grens?
19 mei 2012 om 07:41 #18019231Tis wel je veiligheid, al waren nieuwe trommel € 50,- duurder dan ging ik daar nog zelf niet mee lopen klooien.
19 mei 2012 om 15:21 #18019232ja weet het dat je het voor het geld niet hoeft te laten maar ze halen er geen cm materiaal vanaf hoor
en als t zo onveilig is dan doet een beetje bedrijf t echt niet
en dan nog heel eerlijk gezegd achter remt die trommels niet zo gigantisch hard en dan niet roepen van dus je hoeft er niet naar te kijken dat zeg ik ook niet maar is maar wat jezelf wilt als iets niet goed is is het altijd beter om nieuwe onderdelen erop te zetten maar wat is beter voor je portomenee. enige nadeel van uit laten draaien is dat ze iets dunner worden maar is niet zo dat er meteen gigantische kans is op scheuren van een trommel19 mei 2012 om 15:29 #18019233Ik heb vaker gelezen dat uitgedraaide trommels eerder weer kromtrekken. Dan is het prijsverschil in mijn ogen zo minimaal dat er gewoon nieuw spul op mag. Zelfde met het afdraaien van remschijven, nieuw kost ook geen kont dus waarom moeilijk doen?
19 mei 2012 om 15:44 #18019234ik noemde alleen maar een mogelijkheid, iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe die zn auto maakt.
en nieuw is altijd mooier daar geef ik iedereen gelijk in.
en wist niet dat de trommels zo goedkoop waren maar dan nog noemde ik alleen maar een optie.19 mei 2012 om 16:23 #18019235Ligt eraan waar je de spullen besteld natuurlijk. Ik haal alles via ebay of internetwinkels in duitsland of engeland. Gewoon goeie merken en soms goedkope verzendkosten na een beetje zoekwerk.
23 mei 2012 om 06:43 #18019236beste Mik83
als ik zo de dingen allemaal lees waar je mee bezig bent is dat best leuk ,maar wil je leren sleutelen kijk dan of iemand bij je mee kijkt.
nu dit met die trommels ook je moet niet zomaar overal op geen slaan om wat los te nemen voor de remmen is gewoon een truukje met een schroeven draaier auto steller terrug druken en de trommel is vrij . hij blijft op de zeg maar inslijt rand hangen.
en zo maak je meer stuk als je lief is ,nu was het voor al niet lekker gegaan ik denk stop nou met dat gekloot en ga naar Wim v6 of kom gewoon weer naar hier .
ik denk dat op den duur je dit meer kost .en ga jij zelf de distributie doen ??????
gezien je vraag naar onderdelen en advies neem goed spul om de hoek bij de normale onderdelen handel als het niet zou passen kan je het omruilen . sta je met via internet gekocht spul uit een land om ons heen heb je pech maar de boel is wel open /los sta je dan .dus je moet wel heel erg goed weten wat je waar weg haalt ook ik koop veel in duitsland meer wel recht streeks niet via e bay het is best leuk kopen hoor maar je moet zeker zijn wat je hebben moet.en met een klusje duurt dat zoeken te lang .dus de gewone leveratier met goede afspraken over prijs .
Bert
30 mei 2012 om 08:38 #18019237Bij Mik is het probleem nu helemaal opgelost .!!!!
ik heb gewoon alles nieuw gemonteerd afgesteld en remt weer als een blok .
ook na de voorrem operatie ???? dat weke gedoe is weg ja met een hoop lucht in het systeem is de pendaal druk ook niet echt hard te noemen .
dus nu is het als je aan het pendaal komt of je een anker uitgooit.
al met als als je hier niet echt kijk op hebt blijf er af zoek hulp !!!!!
wat is er nu gebeurd .
nieuwe waterpomp en koelvloeistof
nieuwe multie riem spanner (lager van loop wiel niet fris)
voor remmen uit elkaar gehaald aan de blokken zoekers geslepen tegen dat rotte piepen
klauwen mooi zwart gespoten gemonteerd en ontlucht .
achter rem trommels in de kliko gelazerd waren niet meer rond (lees verhaal slaan ) remvoeringen schoongemaakt stelmechaniek schoongemaakt 1 nieuw remcillinder (zweten)gemonteerd nieuwe zwart gespoten trommels gemonteerd remmen hand matig op het uiterste gesteld na dien hand rem gesteld .straks naar de test bank kijken naar remverschil ik ga er van uit GEEN .
al met al lekker bezig geweest voor Mik maar dan heeft hij ook wat .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.