Probleem met remmen ABS?? Vectra B2 X16XEL Prl 2000 161000km

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Probleem met remmen ABS?? Vectra B2 X16XEL Prl 2000 161000km

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    AstraG711
    Deelnemer

Ik heb een vreemd probleempje met de Vectra;

Zodra ik wegrijdt treed meteen het ABS(?) in werking, zolang ik hier in de wijk 30km/u blijf rijden hoor ik continue dat mechanische geluid en is het rempunt hoog.
      Pas als ik de wijk uit ben en iets boven de 50km/u begin te rijden in z’n 4 verdwijnt dat mechanische geluid en remt de Vec weer helemaal normaal.
      Het vreemde is dat wanneer ik de motor afzet en daarna weer start het bovenstaande weer opnieuw optreed, dus weer dat mechanische geluid en getril in het rempedaal.
      Het euvel blijft dus afwezig als ik maar harder dan 50km/u heb gereden en de motor niet afzet.

Ik ben hier inmiddels mee naar de garage gegaan en heb de auto daar laten uitlezen (universeel apparaat dat wel) en hier waren geen fouten gevonden.
      Gezien er ook geen ABS of andere lampjes branden kan het volgens de garage geen kwaad en adviseert hier gewoon mee door te rijden tot het erger wordt, echter stoor ik me hier simpelweg aan omdat 1. remmen naar mijn mening correct moeten functioneren 2. het een irritant geluid is 3. m’n passagiers steeds weer vragen wat dat vreemde geluid is :hmmz

Ik heb hier op het forum al wel een aantal verhalen gelezen over het zogenaamde Kelsey Hayes systeem alleen komt geen enkel verhaal echt overeen met mijn euvel.
      Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
      Of zou het naast het ABS een andere sensor kunnen zijn die dit euvel veroorzaakt?

Alvast bedankt :wors

arjontje
      Deelnemer

Laat even naar je and sensoren kijken.
        Dit komt gedrag komt vaak voor als een sensor los zit of vuil is.

Of er is iets mis met de abs ring om je aandrijf as.

Het kan voor komen dat er dan geen fout melding komt.

AstraG711
        Deelnemer

Arjontje bedankt voor je bericht! :thumbup
          Ik zal vragen of m’n garage de sensoren en ABS ring wil gaan controleren..
          Heb zelf ook meer het idee dat het in een of andere sensor zit, want als het om een volledig defect ABS zou gaan dan zou het euvel toch continue aanwezig moeten zijn en het ABS lampje branden of zie ik dit verkeerd?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.