probleem met remmen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum probleem met remmen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    roeltje34theone

Hallo,

al maanden heb ik een probleem met mijn remmen. Links achter blijft maar piepen. Ik weet dat Kwik fit niet altijd de beste keus is , maar mijn opel dealer is gewoon veel te duur. en ik heb levenslang garantie op de remblokken ( vervangen ze dus gratis als ze versleten zijn). Nu hebben ze om zaken uit te sluiten de remklauw links achter vervangen en hij piept/schuurt nog steeds.
      Links achter en rechts voor zijn heet (als je beetje water er over giet sist het). Rechts achter voelt helemaal koud aan en links voor is lauw.
      Kwik fit is er dus al maanden mee bezig, kost vooralsnog niets behalve dus die andere remklauw. Er is ook al eens een andere remslang in gekomen , dacht rechtsachter.
      Heeft iemand een idee waar het nu wel aan zou kunnen liggen? suggesties meer dan welkom

grt Roel

sjoerdie
      Deelnemer

Al eens op de remmenbank gehad om te zien wat het daadwerkelijke remverschil is?

johanhummer9
        Deelnemer

Indd

“Om dingen uit te sluiten hebben ze de remklauw vv” LOLOL @ kwikfit

roeltje34theone

op de rembank heeft ie al eens gestaan.. begreep daaruit dat het 70- 30 is.. 70% voor 30 % van de remkracht achter en dat dat normaal is voor mijn vectra
            is trouwens een 1.9 cdti uit 2006 .. heerlijk voor de lange afstand

Famempeters

ik denk dat het wijs is om tog gewoon is te beginnen de klauwen er af te controleren of er druk op de remklauw komt dus de remslangen niet verstopt zitten of de kauwen niet zwaar gaan of blijven hangen ook de schuifstukken waar de klauw op hangt/drager goed gangbaar is en gesmeerd dan zou als je aan de remschijven geen prijken hebt zitten die nare inloop randen met goede blokken geen probleem moeten hebben.
              ook achter kijken als je de handrem lost dat de blokken ook echt lossen en niet tegen de schijf blijven zitten zodat het wiel zwaar loopt .

je zou moeten denken dat ook de kwak fit kneusjes dit moeten kunnen vinden en of oplossen. tuurlijk ik los het zo op nieuwe klauwen schijven en blokken rondom klaar ?????????

dus er is nog wat werk aan de winkel .

Famempeters

oh hier nog een wat te denken van misschien een echt merk remblokken en geen low budget blokken maar gewoon fris ATE er in ???????? en ik wil je ook garantie op achter blokken geven gaan heel erg lang mee .dus bij onderhoud valt dat geeneens op .

Lemmens
                Deelnemer

Zijn de remklauwen ook al eens grondig schoongemaakt bij het vervangen van de blokken? Even controleren of de zuigers goed teruggaan en er geen randje is ontstaan is zo gepiept en scheelt een hoop gedoe, vóóraf. En zit er iets van vet op de blokjes (aan de buitenkant wel te verstaan)? Als de ene schijf namelijk warmer wordt dan de ander, is er overduidelijk iets niet in orde: dan blijft er dus iets hangen waardoor je remmen continu aanlopen, de boel warm wordt, de blokken verglazen en je schijf op den duur krom trekt. Water erover gieten zodat het sist maakt het alleen maar erger… Grote kans dat je alle schijven èn blokken ook nog eens aan het vervangen komt…

Sowieso is het vervangen van remdelen aan één kant nooit een goed idee, dat doe je per as in z’n geheel. Klauwen, slangen dus per as. Wat je nu kan doen is controleren of alle zuigers in de klauwen netjes teruggaan. Stuk voor stuk alles nalopen om uit te sluiten dat er een probleem in de klauw zit. Als dat goed is en je schijven niet kromgetrokken zijn door de hitte, kun je de blokken nog even nakijken op verglazing. Met wat geluk zijn je schijven (nog) niet krom en heb je alleen wat nieuwe blokken nodig (rondom wel te verstaan). Goedkoop wordt op deze manier in ieder geval echt duurkoop… :???:

arjontje
                  Deelnemer

Er is dus een probleem links achter en rechts voor.
                    Laat dit systeem nou aan mekaar gekoppeld zijn.

Laat je hoofd rem cilinder controleren.

wim-v6
                    Deelnemer

Vectra-A B of C??

A – B: Handrem blijft hangen.
                      C klauw gaar

Dolf24VRotax-1
                      Deelnemer

Goedkoop is duurkoop, zoek een vakman, gaat wel over veilig rijden voor jezelf maar vooral ook anderen !!

Als t eens GOED MIS gaat had je er graag die paar tientjes voor over gehad en kost het vaak veel meer

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.