probleem met remmen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum probleem met remmen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265681
    roeltje34theone
      Lid sinds:
      17 November 2012

      Hallo,

      al maanden heb ik een probleem met mijn remmen. Links achter blijft maar piepen. Ik weet dat Kwik fit niet altijd de beste keus is , maar mijn opel dealer is gewoon veel te duur. en ik heb levenslang garantie op de remblokken ( vervangen ze dus gratis als ze versleten zijn). Nu hebben ze om zaken uit te sluiten de remklauw links achter vervangen en hij piept/schuurt nog steeds.
      Links achter en rechts voor zijn heet (als je beetje water er over giet sist het). Rechts achter voelt helemaal koud aan en links voor is lauw.
      Kwik fit is er dus al maanden mee bezig, kost vooralsnog niets behalve dus die andere remklauw. Er is ook al eens een andere remslang in gekomen , dacht rechtsachter.
      Heeft iemand een idee waar het nu wel aan zou kunnen liggen? suggesties meer dan welkom

      grt Roel

      #18232210
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        Al eens op de remmenbank gehad om te zien wat het daadwerkelijke remverschil is?

        #18232211
        johanhummer9
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2011

          Indd

          “Om dingen uit te sluiten hebben ze de remklauw vv” LOLOL @ kwikfit

          #18232212
          roeltje34theone
            Lid sinds:
            17 November 2012

            op de rembank heeft ie al eens gestaan.. begreep daaruit dat het 70- 30 is.. 70% voor 30 % van de remkracht achter en dat dat normaal is voor mijn vectra
            is trouwens een 1.9 cdti uit 2006 .. heerlijk voor de lange afstand

            #18232213
            Famempeters
              Lid sinds:
              8 March 2008

              ik denk dat het wijs is om tog gewoon is te beginnen de klauwen er af te controleren of er druk op de remklauw komt dus de remslangen niet verstopt zitten of de kauwen niet zwaar gaan of blijven hangen ook de schuifstukken waar de klauw op hangt/drager goed gangbaar is en gesmeerd dan zou als je aan de remschijven geen prijken hebt zitten die nare inloop randen met goede blokken geen probleem moeten hebben.
              ook achter kijken als je de handrem lost dat de blokken ook echt lossen en niet tegen de schijf blijven zitten zodat het wiel zwaar loopt .

              je zou moeten denken dat ook de kwak fit kneusjes dit moeten kunnen vinden en of oplossen. tuurlijk ik los het zo op nieuwe klauwen schijven en blokken rondom klaar ?????????

              dus er is nog wat werk aan de winkel .

              #18232214
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                oh hier nog een wat te denken van misschien een echt merk remblokken en geen low budget blokken maar gewoon fris ATE er in ???????? en ik wil je ook garantie op achter blokken geven gaan heel erg lang mee .dus bij onderhoud valt dat geeneens op .

                #18232215
                Lemmens
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2005

                  Zijn de remklauwen ook al eens grondig schoongemaakt bij het vervangen van de blokken? Even controleren of de zuigers goed teruggaan en er geen randje is ontstaan is zo gepiept en scheelt een hoop gedoe, vóóraf. En zit er iets van vet op de blokjes (aan de buitenkant wel te verstaan)? Als de ene schijf namelijk warmer wordt dan de ander, is er overduidelijk iets niet in orde: dan blijft er dus iets hangen waardoor je remmen continu aanlopen, de boel warm wordt, de blokken verglazen en je schijf op den duur krom trekt. Water erover gieten zodat het sist maakt het alleen maar erger… Grote kans dat je alle schijven èn blokken ook nog eens aan het vervangen komt…

                  Sowieso is het vervangen van remdelen aan één kant nooit een goed idee, dat doe je per as in z’n geheel. Klauwen, slangen dus per as. Wat je nu kan doen is controleren of alle zuigers in de klauwen netjes teruggaan. Stuk voor stuk alles nalopen om uit te sluiten dat er een probleem in de klauw zit. Als dat goed is en je schijven niet kromgetrokken zijn door de hitte, kun je de blokken nog even nakijken op verglazing. Met wat geluk zijn je schijven (nog) niet krom en heb je alleen wat nieuwe blokken nodig (rondom wel te verstaan). Goedkoop wordt op deze manier in ieder geval echt duurkoop… :???:

                  #18232216
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    Er is dus een probleem links achter en rechts voor.
                    Laat dit systeem nou aan mekaar gekoppeld zijn.

                    Laat je hoofd rem cilinder controleren.

                    #18232217
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Vectra-A B of C??

                      A – B: Handrem blijft hangen.
                      C klauw gaar

                      #18380751
                      Dolf24VRotax-1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 October 2019

                        Goedkoop is duurkoop, zoek een vakman, gaat wel over veilig rijden voor jezelf maar vooral ook anderen !!

                        Als t eens GOED MIS gaat had je er graag die paar tientjes voor over gehad en kost het vaak veel meer

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.