probleem met relais ruitewissermotor Sintra

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) probleem met relais ruitewissermotor Sintra

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    groene sintra

Sinds enige tijd heb ik een merkwaardig probleem: na het wissen, en bij interval-stand, komen de ruitewissers tot halverwege de ruit.
      Heb al twee andere ruitewissermotoren van de sloop gemonteerd, maar deze lossen het probleem niet op.
      Ik vermoed dat het dus in het relais moet zitten. Alleen; waar zit dat? Hoop dat iemand mij kan vertellen waar ik dat relais zoeken moet, en evt. ook wat het onderdeelnummer is dat opel hiervoor hanteert?

Alvast bedankt!

Erik

wim-v6
      Deelnemer

1 wisser blijft in intervalstand altijd iets omhoog staan!!

Dat hoort zo

Willem

groene sintra

Dag Willem,

Bedankt voor je reactie! Het zit echter helaas iets anders: wat jij beschrijft is hoe ze horen te werken. Dat is bij mij niet het geval:
          Beide wissers blijven bij interval tussen twee wisbewegingen door precies halverwege op de ruit staan (erg irritant, want precies in het blikveld). Bij het beëindigen van de normale en de snelle wis-stand maken ze precies dezelfde beweging tot halverwege de ruit, alvorens ze ‘in de ruststand’ gaan.

Ik vermoed dat dit een probleem is in het relais wat de ruitewisssermotor aanstuurt. Maar weet niet waar ik dat relais zoeken moet.

Hoop dat je me verder kan helpen?

Groet!

Erik

soepkiepe
          Deelnemer

kan hem ook in je hendel zitten.

mijn ex corsa en astra hadden het ook, maar die gingen ook spontaan vanzelf aan en bleven overal waar ze zelf wouden maar steken.

wim-v6
            Deelnemer

Relais zou ik zo ook niet weten, ik heb mijn technische (digitale) handboeken hier ook niet bij de hand.

hoor je m niet tikken met de motor uit, hij kan overigens in de motorruimte zitten.

dit probleem kan ook veroorzaakt worden door de afslag sporen in de ruitenwissermotor.

en als het goed is is een wissermotor niet heel moeilijk te vinden aangezien deze als ik goed opgelet hebt, hetzelfde als die van de vrijwel gelijk pontiac en Chevrolet trans-sport.

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.