Probleem met Opel Omega V6 3.0 Automaat?

Forumindex Forums Modellen Omega Probleem met Opel Omega V6 3.0 Automaat?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    SlacKardx

Als ik vol gas optrek hoort hij normaal pas te schakelen bij 7000rpm, nu lijkt het wel alsof hij in zijn 3 op trekt en niet verder komt dan 2500rpm, zelfs niet als ik 120+kmpu rijdt vol gas.. Hij trekt veel langzamer op dan voordat ik het had. Ook staat er in de dashboard display “Automatisch schakelen bevestigen”. Wat kan ik hieraan doen? De sportstand werkt ook niet meer.. Ik denk dat ik gewoon iets verkeerds heb ingedrukt ofzo maar ik zou niet weten wat. Ik zie verder ook alle lampjes branden van de automaat (P, R, N, D, 1, 2, 3) terwijl alleen de D zou moeten branden volgens mij. De auto heeft 313901 kilometers. Ik zie geen dashboard lampjes branden.

Foto’s:

xr1
      Deelnemer

Klopt idd hij staat in de noodloop en dan blijft hij in zijn 3 staan,mss de bak uitlezen en resetten.Mag dat niet helpen dan is de bak wellicht overleden.
        Evt heb ik nog div ar35 tekoop.
        Gr Berry

SlacKardx

@xr1 wrote:

Klopt idd hij staat in de noodloop en dan blijft hij in zijn 3 staan,mss de bak uitlezen en resetten.Mag dat niet helpen dan is de bak wellicht overleden.
          Evt heb ik nog div ar35 tekoop.
          Gr Berry

Nou ik denk dat hij wel van 3 naar 6 kan anders zou hij wel wat hogere toeren hebben op een snelheid van 120kmpu..

xr1
          Deelnemer

Het is maar een 4 traps automaat dus 6 lijkt mij onwaarschijnlijk ;)

wim-v6
            Deelnemer

Als de Automaat in Storing staat, dient ook de Automaat Computer uitgelezen te worden.
              Dit kan ook enkel een storing in een der sensoren van de Automaatbak zijn, of een Vervuilde Selectorschakelaar op de Bak.

als de Automaat in storing staat rijdt de auto weg in 3e versnelling, je kan met de hand 1 en 2 inschakelen, zie instruktie boekje.
              4 word niet ingeschakeld.

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.