Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › probleem met motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2010 om 16:11 #17216343
beste…
ik heb een vraag.
ik heb laatst mijn corsa een beurt gegeven omdat hij heel veel hikte na speur werk bleek dat de bougies en de oliefilter aan vernieuwing toe waren maar het hikken is gedeeltelijk op gehouden nou was mijn vraag of iemand anders weet was dit is heb ik misschien verkeerde bougies er in gezet ofzo??????
ik heb een corsa uit ´94 een gsi 1.618 januari 2010 om 16:28 #17595701ook maar gelijk ff je bougie kabels en benzinefilter vervangen ;)
kan je miss een iets betere omschrijving geven van de situatie?
greetz corsageakking:
18 januari 2010 om 17:12 #17595702origineel gepost door corsageak
ook maar gelijk ff je bougie kabels en benzinefilter vervangen ;)kan je miss een iets betere omschrijving geven van de situatie?
greetz corsageakking:
benzine filter heb ik vandaag vervangen hij loopt een al iets beter maar niet zoals het moet zijn ik ga de bougie kabels ook eens nakijken dankje
grt jp
18 januari 2010 om 17:48 #17595703als het nog niet goed werkt dan, dan moet je ook gwn ff gasklep, stappenmotor enz. na kijken.
zelf ook een schokende / haperende motor gehad. bij mij dus indd benzinefilter nagenoeg verstopt en bougiekabels versleten alle 4 :D
suc6
corsageak
19 januari 2010 om 17:37 #17595704origineel gepost door corsageak
als het nog niet goed werkt dan, dan moet je ook gwn ff gasklep, stappenmotor enz. na kijken.zelf ook een schokende / haperende motor gehad. bij mij dus indd benzinefilter nagenoeg verstopt en bougiekabels versleten alle 4 :D
suc6
corsageak
maar ik de bougies kabels liggen er misschien iets langer dan een jaar in zouden die nu al kop kunne zijn :o
grt jp
19 januari 2010 om 18:21 #17595705als je je kabels niet vast zou legge zouden ze nu al kapot kunne zijn dan komen ze steeds tegen je kleppendeksel aan biijvoorbeeld of tegen iets anders wat warm is.. dan gaan ze lekken!!
19 januari 2010 om 21:32 #17595706Originally posted by corsageak
als je je kabels niet vast zou legge zouden ze nu al kapot kunne zijn dan komen ze steeds tegen je kleppendeksel aan biijvoorbeeld of tegen iets anders wat warm is.. dan gaan ze lekken!!er zit geen vloeistof in hoor..
19 januari 2010 om 22:26 #17595707stroom lekken Corsaboy, ja zelfs bougiekabels kunnen lekken.
ik ga toch voor de EGR.
Willem
20 januari 2010 om 13:33 #17595708ken ook de lambda of lmm zijn tenminste bij mij was het toen de lmm dat ie ging hikken
20 januari 2010 om 15:32 #17595709lmm zou indd ook kunnen zijn ja
20 januari 2010 om 17:00 #17595710ligt allemaal aan het motortype he:
C16XE: LMM + GEEN EGR
X16XE: MAP + EGR
Willem
20 januari 2010 om 17:55 #17595711das waar wat je zegt wim-v6 ja hij zegt dat het een 94’er is dus kan of de c16xe zijn of de x16xe mmmm
20 januari 2010 om 20:55 #17595712Originally posted by wim-v6
stroom lekken Corsaboy, ja zelfs bougiekabels kunnen lekken.ik ga toch voor de EGR.
Willem
lekstroom is idd een term wat bestaat.
maar dat is wel wat anders hoor..ff kleine omschrijving van lekstroom:
Lekstroom
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedieElk isolatiemateriaal onder spanning laat wel iets van elektrische stroom door, hoe gering ook: dat is de lekstroom.
De kwaliteit van een elektrisch isolatiemateriaal duiden we onder meer aan door de isolatieweerstand, die een maat is voor de lekstroom die we kunnen verwachten. Deze kan tot vele gigaohm gaan.
De lucht is een heel goede isolator, met een haast oneindige isolatieweerstand. Door vocht of vervuiling kan deze echter dalen, waardoor de lekstroom stijgt. Daarom wordt bijvoorbeeld bij hoogspanningsisolators de kruipweg door middel van cirkelvormige rillen aan de onderzijde doelbewust verlegd.
Lekstromen komen met name voor in condensators, batterijen, oplaadbare batterijen, loodaccu’s, transformators, isolators, halfgeleiders, kabels en dergelijke.
Bij een elektrisch apparaat dat op het lichtnet is aangesloten maar dat niet geaard is, zal de behuizing vaak enige spanning voeren. Dit is als een trilling voelbaar door met de hand zachtjes over een metalen onderdeel van het apparaat te strijken.
Als je bougie kabels het probleem zijn dan is dat niet lekken wat deze doen..
maar deze zijn dusdanig defect dat ze ‘doorslaan’..dat is compleet wat anders als lekstroom…
21 januari 2010 om 20:38 #17595713dat is de officiele benaming inderdaad..
maar lekker is een makkelijker uitleg term.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.