Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem met MOD?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2013 om 13:02 #17257166
Hey allemaal..
Ik had een vraagje ik ben bezig met het installeren van een zelfdimmende spiegel.
Nou is mijn vraag licht die kabel die op de spiegel aangesloten al standaard voorbereid of moet ik die bestellen ?
en heeft iemand eventueel een part nummer want in de EPC van opel kan ik die kabel niet duidelijk terug vinden ?Mvg,
Redshock
18 april 2013 om 13:08 #18127876Ik kan je niet helpen met je probleem.
Maar pas je topic titel even aan.“Een vraag” is nogal breed uitgemeten.
Lees deze topic eens door.
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=174885Gr. :agent
18 april 2013 om 13:39 #18127877Gewoon zelf kabeltjes trekken.
Een wat dikkere speakerkabel voldoet.
Je hebt er 3 nodig.
Als je in het vectra how to gedeelde kijkt staat alles uitgelegd.18 april 2013 om 14:36 #18127878Zie dat hij een Astra H heeft , dit gaat niet zomaar even met 3 draadjes trekken.
Denk aan het canbus systeem18 april 2013 om 14:40 #18127879@Blue-Dragon wrote:
Zie dat hij een Astra H heeft , dit gaat niet zomaar even met 3 draadjes trekken.
Denk aan het canbus systeemHelemaal overheen gelezen, ging er op een of andere manier vanuit dat hij een g had, sorry :sleeping
Astra h is ander verhaal inderdaad18 april 2013 om 14:42 #18127880@vla007 wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Zie dat hij een Astra H heeft , dit gaat niet zomaar even met 3 draadjes trekken.
Denk aan het canbus systeemHelemaal overheen gelezen, ging er op een of andere manier vanuit dat hij een g had, sorry :sleeping
Astra h is ander verhaal inderdaaddie zelfdimmende spiegel is niet canbus toch? het regensensor pakket wel dat weet ik.
maar die spiegel is de zelfdimmende spiegel als op een vec.. maar vind het voor het idee mooier om alles met de originele bekabeling te doen;)18 april 2013 om 14:55 #18127881Alles wat je gaat aansluiten op canbus systeem is niet zo eenvoudig.
Heb al is een zelfdimmende spiegel in een Astra GTC gemonteerd en daarvan blijft nu altijd het lampje branden.
Aansluitschema Automatisch dimmende binnenspiegel…Astra G
Pin1/Zwart = Geschakelde plus die kan je weghalen van de schuifdakschakelaar stekker is een dikke zwarte draad.
Pin2/Bruin = Massa aansluiting
Pin3/Grijs = geschakelde massa ( Multitimer/MUT,deur)
Pin4/Wit = achteruitrijschakelaarPin 1 kan je ook weghalen bij het schuifdak stekker of vanaf de aansteker.
Pin 2 kan je weghalen bij de massa van de binnenverlichting
Pin 3 kan je weg halen van de binnenverlichting grijze draad
Pin 4 Bij het voetenruim zit een grote groene stekkerdoos daar pak je pin 18 is een wit/zwarte draad dat is de draad voor zijn achteruit.
(Dit geld niet voor de Astra H)
Wie dit niet zou willen kan pin 4 ook weglaten,de spiegel wordt dan niet feller als je dan achteruit wilt rijden.Voor een astra H moet je de geschakelde plus weghalen vanaf het contact..of achterin bij de zekeringenkast.
18 april 2013 om 15:01 #18127882@Blue-Dragon wrote:
Alles wat je gaat aansluiten op canbus systeem is niet zo eenvoudig.
Heb al is een zelfdimmende spiegel in een Astra GTC gemonteerd en daarvan blijft nu altijd het lampje branden.
Aansluitschema Automatisch dimmende binnenspiegel…Astra G
Pin1/Zwart = Geschakelde plus die kan je weghalen van de schuifdakschakelaar stekker is een dikke zwarte draad.
Pin2/Bruin = Massa aansluiting
Pin3/Grijs = geschakelde massa ( Multitimer/MUT,deur)
Pin4/Wit = achteruitrijschakelaarPin 1 kan je ook weghalen bij het schuifdak stekker of vanaf de aansteker.
Pin 2 kan je weghalen bij de massa van de binnenverlichting
Pin 3 kan je weg halen van de binnenverlichting grijze draad
Pin 4 Bij het voetenruim zit een grote groene stekkerdoos daar pak je pin 18 is een wit/zwarte draad dat is de draad voor zijn achteruit.
(Dit geld niet voor de Astra H)
Wie dit niet zou willen kan pin 4 ook weglaten,de spiegel wordt dan niet feller als je dan achteruit wilt rijden.Voor een astra H moet je de geschakelde plus weghalen vanaf het contact..of achterin bij de zekeringenkast.
oke oke dat is als ik zelf die kabel zou fabriceren… maar hoe zou die originele kabel dan moeten lopen als ik die kan bestellen want die komt van 1 put af neem ik aan ?
en hoe bedoel je het lampje dat blijft branden ? zodra de contact er af is neem ik aan dat die gewoon uit is…..
18 april 2013 om 16:26 #18127883Nou, niet dus.
Doordat het CANBUS is blijft er altijd spanning opstaan, doordat het een LED is welke weinig stroom nodig heeft om op te lichten zal die dus altijd blijven branden.
– demonteer de binnenverlichting (hemel)
– tegen het dak aan zie je een hele brede stekkerHierin moet de stekker passen die op je spiegel zit. Dit snoertje zou een cm of 7 lang moeten zijn.
Wat ik me ook afvraag is hoe je dat afdekkapje gaat plaatsen, je zal zelf iets pas moeten gaan maken met een Meriva kapje oid omdat die standaard H kap niet gaat passen.
Terugkomend op het lampje wat blijft branden, ik neem aan dat deze wel is geprogrammeerd in de variant configuratie ?
18 april 2013 om 17:02 #18127884@Juffer1 wrote:
Nou, niet dus.
Doordat het CANBUS is blijft er altijd spanning opstaan, doordat het een LED is welke weinig stroom nodig heeft om op te lichten zal die dus altijd blijven branden.
– demonteer de binnenverlichting (hemel)
– tegen het dak aan zie je een hele brede stekkerHierin moet de stekker passen die op je spiegel zit. Dit snoertje zou een cm of 7 lang moeten zijn.
Wat ik me ook afvraag is hoe je dat afdekkapje gaat plaatsen, je zal zelf iets pas moeten gaan maken met een Meriva kapje oid omdat die standaard H kap niet gaat passen.
Terugkomend op het lampje wat blijft branden, ik neem aan dat deze wel is geprogrammeerd in de variant configuratie ?
aaaahh oke oke dat wist ik niet.. ik dacht dat die uit moest gaan als je de lichten of de sleutel uit je contact haalt toch ?
zoiets dacht ik al maar die stekker moet dus bij je spiegel zitten die is niet los te bestellen ?
waarom zouden de standaar h kapjes niet passen dan ik heb toch gewoon die hele spiegel unit ?Mvg,
Frank
18 april 2013 om 17:41 #18127885Die stekker zit er zowiezo al aangezien daar ook je hemelverlichting ed inzit (of je moet een GtC met panoramadak hebben).
Die standaard H kappen passen niet omdat de dimmende spiegel geleverd is geweest met de regensensor waar die kappen ook overheen vallen.
Even ter indicatie, een afdekkap van zo’n dimmende spiegel is 10 bij 10 cm breed.18 april 2013 om 17:44 #18127886@Juffer1 wrote:
Die stekker zit er zowiezo al aangezien daar ook je hemelverlichting ed inzit (of je moet een GtC met panoramadak hebben).
Die standaard H kappen passen niet omdat de dimmende spiegel geleverd is geweest met de regensensor waar die kappen ook overheen vallen.
Even ter indicatie, een afdekkap van zo’n dimmende spiegel is 10 bij 10 cm breed.dat kastje waar die stekker inmoet heb ik wel .. alleen die stekker die op de connector van de spiegel komt en in dat kastje plugt heb ik niet ? :hmmz
dat klopt maar ik kan die kappen toch nog steeds in elkaar klikken om de voet van die spiegel heen of niet dan ? ik snap ehm ff niet ? :hmmz
18 april 2013 om 18:56 #18127887Ik heb weleens geïnformeerd voor zo’n kabeltje en erachter gekomen dat dit behoorlijk prijzig is ,voor Vectra-c is er een losse kabel te koop en deze kost meer als 80 euro!
18 april 2013 om 18:59 #18127888@gerben rsv wrote:
Ik heb weleens geïnformeerd voor zo’n kabeltje en erachter gekomen dat dit behoorlijk prijzig is ,voor Vectra-c is er een losse kabel te koop en deze kost meer als 80 euro!
aaaaaiiii dats een aardig prijsje voor z’n 7 cm lint :wtf maarre heb je geen nummer kunnen scoren van z’n kabeltje want dan zou je eventjes kunnen checken via onderdelenlijn.nl toch ? en als je het nummer hebt kun je hem dan delen met mij :P
18 april 2013 om 19:23 #181278891291675
1292430Dit zijn de nummers die ik terug kan vinden van een Vectra-C bij Astra-H kom ik alleen een complete dakkabel tegen en geen losse kabels.
Anders een voorbeeld foto vragen!
18 april 2013 om 19:30 #18127890Ik heb destijds bij het inbouwen van een automatisch dimmende binnenspiegel in mijn GTC de originele aansluiting van de REC gebruikt. Trek een 2 aderig (2x 0,75mm2 is genoeg) kabeltje vanaf je REC over je hemel richting je binnenspiegel en sluit die direct aan op de binnenspiegel.
Omdat ik mijn binnenspiegel toch nooit uit de auto haal heb ik de stekker van de spiegel eraf geknipt en de voedingskabel er direct aan gesoldeerd.
Als je wilt weten waar je het in de REC op aan moet sluiten lees dan in het HOWTO gedeelte even de handleiding [HOW-TO] – Astra H – Regensensor en automatisch licht (viewtopic.php?f=126&t=166123). De aansluiting voor de voeding van de regen/lichtsensor is namelijk dezelfde als voor de dimmende binnenspiegel.
Succes!
18 april 2013 om 20:22 #18127891@gerben rsv wrote:
1291675
1292430Dit zijn de nummers die ik terug kan vinden van een Vectra-C bij Astra-H kom ik alleen een complete dakkabel tegen en geen losse kabels.
Anders een voorbeeld foto vragen!
aiiii dat zijn aardige prijzen 96 euro nog wat voor een kabeltje ….
die complete dakkabel had ik nou besteld maar kan morgen pas kijken hoe dit zit als ik thuis ben :PAntwoord met een citaat
Ik heb destijds bij het inbouwen van een automatisch dimmende binnenspiegel in mijn GTC de originele aansluiting van de REC gebruikt. Trek een 2 aderig (2x 0,75mm2 is genoeg) kabeltje vanaf je REC over je hemel richting je binnenspiegel en sluit die direct aan op de binnenspiegel.Omdat ik mijn binnenspiegel toch nooit uit de auto haal heb ik de stekker van de spiegel eraf geknipt en de voedingskabel er direct aan gesoldeerd.
Als je wilt weten waar je het in de REC op aan moet sluiten lees dan in het HOWTO gedeelte even de handleiding [HOW-TO] – Astra H – Regensensor en automatisch licht (viewtopic.php?f=126&t=166123). De aansluiting voor de voeding van de regen/lichtsensor is namelijk dezelfde als voor de dimmende binnenspiegel.
Succes!
thnx voor de tip als ik er niet uit kom met de standaar kabel ga ik het zo proberen. maar moet je niet 4 aansluitingen hebben op die spiegel ? ivm achteruit rijden en dat soort grapjes ?
thnx in iedergeval
18 april 2013 om 20:40 #18127892@Redshock wrote:
@gerben rsv wrote:
thnx voor de tip als ik er niet uit kom met de standaar kabel ga ik het zo proberen. maar moet je niet 4 aansluitingen hebben op die spiegel ? ivm achteruit rijden en dat soort grapjes ?
thnx in iedergeval
Nee, de Astra H is niet geleverd met een spiegel die van Dimstand af gaat bij achteruit rijden. Je hebt daarom maar twee aansluitingen nodig +12 volt en Massa.
Welke complete dakkabel heb je besteld? Daar ben ik wel benieuwd naar..
18 april 2013 om 21:17 #18127893@TvhR wrote:
@Redshock wrote:
@gerben rsv wrote:
thnx voor de tip als ik er niet uit kom met de standaar kabel ga ik het zo proberen. maar moet je niet 4 aansluitingen hebben op die spiegel ? ivm achteruit rijden en dat soort grapjes ?
thnx in iedergeval
Nee, de Astra H is niet geleverd met een spiegel die van Dimstand af gaat bij achteruit rijden. Je hebt daarom maar twee aansluitingen nodig +12 volt en Massa.
Welke complete dakkabel heb je besteld? Daar ben ik wel benieuwd naar..
oke oke dankjewel omdat die connector wel 4pins op de spiegel is maar dat is natuurlijk universeel spiegel die ook gebruikt word op de vec enzo ?
maar kan ik die geschakelde 12v niet gewoon van me interieur verlichting halen in plaats van me REC ? is korter stukje kabel ;) alleen moet ik dan nog weten wat de 12v en de massa pin van de 4 pinnetjes zijn want aan de spiegel kant zie ik alleen grijs , zwart/wit etc.. aan de kabel
ik heb toen in het epc gekeken samen met de opel dealer maar dit was de enige kabel die hij kon bestellen daar vandaan maar ik zal je morgen het nummer vertellen als ik thuis ben ;)19 april 2013 om 07:08 #18127894De stekker die op de spiegel zit is 12 of 18 polig echter zitten er maar 4 pennetjes in.Ik wilde ook een kabel kopen om het netjes aan te sluiten maar toen ik de prijs hoorde heb ik daar maar vanaf gezien. Andere merken (oa BMW,VW) leveren losse stekkertjes en losse huisjes ,ik heb er een stekker van BMW op gezet en dat werkt prima! De aansluiting bij de binnenverlichting heb ik erbij gesoldeerd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.