Probleem met koeling Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem met koeling Astra G

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Peter10

Hallo allemaal,

bij mijn Astra G 1.6 8V uit 2001 ging zojuist het lampje van de koeling / koelvloeistof branden. Dit gebeurde vlak nadat ik bij de aircoboer was geweest om de airco te laten checken en hij heeft daarbij de kabels bij draaiende motor en ingeschakelde airco doorgemeten, verder heeft hij niets gedaan naar mijn weten. Even later heb ik de motor weer uitgezet en de airco uitgeschakeld, om een paar minuten later weer weg te rijden.

Toeval of niet, vanaf het moment dat ik de motor weer had gestart, brandt het lampje van mijn koeling en komt de motortermperatuur regelmatig boven de 90 graden (met name bij stilstaan / langzaam rijden). Ik heb het idee dat de fan niet meer hard genoeg aanslaat en slechts in zijn eerste stand blijft draaien. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? En zou er een verband kunnen zijn met de airco check? Wellicht een of andere storing?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties! Bij dit warme weer en druk stadsverkeer is het toch niet echt fijn om een oververhitte motor te riskeren.

Peter10

Is al opgelost! Zekering was gesprongen, kennelijk had de aircoboer kortsluiting gemaakt..

Dolby
        Deelnemer

Dus dit topic mag gesloten worden neem ik aan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.