probleem met elektriciteit en hoge pieptoon

Forumindex Forums Modellen Corsa probleem met elektriciteit en hoge pieptoon

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    nickske92

als ik het het licht van mijn corsa b 1.5 TD opzet dan valt klein schermpje met te tijd, datum enzo uit weet iemand waaraan dat kan liggen ? en als ik met mijn auto rijd dan horen we een scherpe tuut toon de hele tijd die van de achterkant van de auto komt zouden dit de rollementen kunnen zijn ? alvast bedankt voor jullie hulp:)

Powercorsa

Graag even voorstellen in het daarvoor bedoelde topic:
        http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30

Het probleem van de TID wordt veroorzaakt door de solderingen van de connector op de TID.
        Deze moeten even door gesoldeerd worden.

Het kan inderdaad een lager zijn wat het geluid veroorzaakt. Maar dat is vanaf achter de computer lastig te bepalen.

wim-v6
        Deelnemer

loopt het geluid mee met de rijsnelheid of met het motortoeren??

en uitvallen schermpje is meestal het schermpje zelf stuk..

willem

nickske92

origineel gepost door wim-v6
            loopt het geluid mee met de rijsnelheid of met het motortoeren??

en uitvallen schermpje is meestal het schermpje zelf stuk..

willem

het geluid komt vooral als er belasting is op de wielen vanachter bv als er iemand vanachter zit en is op eender welk snelheid of motortoeren hetzelfde en het schermpje werkt altijd heel goed alleen als ik mijn licht opzet gaat het uit

Powercorsa

de dimmer onder de lichtschakelaar even draaien, dan zal je waarschijnlijk zien dat je lampje harder/zachter gaat branden :thumbup

carlover
              Deelnemer

is je teller verlichting ook heel erg zwak?
                je kunt deze namelijk dimmen.onder je lichtschakelaar zit een “wieltje” draai hier eens aan.

nickske92

origineel gepost door Powercorsa
                  de dimmer onder de lichtschakelaar even draaien, dan zal je waarschijnlijk zien dat je lampje harder/zachter gaat branden :thumbup

ben ik juist gaan doen maar alleen het lichtje van mijn km teller enzo dimmen het lichtje van de tijd enzo blijft gewoon uit maar het zal wel een groter probleem zijn want soms als ik mijn auto stilleg en ik heb mijn lichten aan staan en ruitenwissers dan kan ik de sleutel er gewoon uithalen en de auto blijft draaien behalve als ik het licht en de ruitenwissers uitzet valt hij meestal stil

corsaracer
                  Deelnemer

kan ook zijn dat je schermpje uitvalt omdat de solderingen die op de printplaat zitten los zijn…

heb er al meerdere gesoldeerd die het daarna weer goed deden ( he Alex king: )

Powercorsa

Ik denk dat je eens je auto moet laten nakijken door iemand je er meer verstand van heeft.
                      Het is namelijk niet de bedoeling (zal je zelf ook wel begrijpen ;) ) dat je motor blijft doordraaien.
                      Dit kan gevaarlijke situaties opleveren als je niet oplet :thumbdown

Mogelijk wordt het probleem veroorzaakt doordat de dieselstopklep blijft hangen/niet sluit.

Het probleem van de TID is eventueel op te lossen door de stekkerverbinding op de print opnieuw te solderen.
                      Eventueel kan je ook een ander scherm halen op het forum of van de sloop

TRPower

je TID zal idd het contact stukje wel los zitten…

dat je motor pas uitgaat als je de lichten uit zet,
                        kan… hebben sommige auto’s als beveiliging dat je je lichten niet aan kan laten staan…

oudere japanners oa

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.