Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem met de verwarming bleef na vervanging thermostaat.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2013 om 21:38 #17255548
Hallo ik ben Mieke. Ik heb een Astra station 1.6 16v van 2001 (met airco)
Aangezien de verwarming niet goed werkte heb ik onlangs de thermostaat laten vervangen. De auto wordt iets sneller warm, maar helaas blijft het in de cabine nog steeds te koud. Ik voel koude lucht uit de middenconsole komen. Er komt wel warme lucht uit de rooster maar hij blaast niet echt hard. Om de ramen te ontwasemen heb ik de airco nodig.
Nadat de thermostaat vervangen is, ging de auto ook stotteren bij lage toeren of als ik het gas los liet. Wanneer ik maar pittig bleef rijden of als ik op de snelweg reed was er nauwelijks iets aan de hand. Vandaag stotterde hij ineens niet. (???)Donderdag gaat de auto naar de garage om Kachelkraan OE ref 1618188 te vervangen. Dit onderdeel is niet duur maar het is veel werk om het te vervangen, waardoor de vervanging nog een dure aangelegenheid is.
Zou deze reparatie de oplossing zijn?
Hoe kan het dat er koude lucht uit de middenconsole (vak onder de radio) komt?
Kan het niet zijn dat er iets los zit achter de middenconsole? Beide luidsprekers in de voordeuren haperen soms en ik hoor een rammeltje als ik optrek, alsof er een plaatje oid los zit.Alvast bedankt.
20 februari 2013 om 05:27 #18109623De middenconsole geeft altijd koude lucht! Lees ook even je handleiding / boekje van de auto als je die hebt. Dat hoort dus.
ik zet de middenrossters altijd dicht, dan komt er nog een heel klien beetje koude lucht door, en dan de rest open.Werken de ventialitestanden wel? Dus stand 1 – 4 blaast hij dan harder / hard?
20 februari 2013 om 15:44 #18109624De lucht komt alleen niet uit de roosters maar uit het vakje onder radio!
Er komt trouwens wél warme lucht uit de roosters maar niet voldoende warm.
De ventilatiestanden werken wel normaal en er is ook weerstand te voelen in de bedieningsknop.20 februari 2013 om 17:53 #18109625je zou de kachelradiateur kunnen (laten) uitspoelen
20 februari 2013 om 19:11 #18109626@elisamiek wrote:
Er komt trouwens wél warme lucht uit de roosters maar niet voldoende warm.
maar dat hoort dus. De lucht uit de middenconsole hoort “koel” (minder warm) te zijn
23 februari 2013 om 09:53 #18109627Als het pollenfilter verstopt zit, komt er ook minder warme lucht door de verwarming.
24 februari 2013 om 17:58 #18109628De kachelradiateur bleek inderdaad vol te zitten met een vies mengseltje. Deze is vervangen en vooralsnog ziet het ernaar uit dat het probleem verholpen is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.