Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem met de benzine tank
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2013 om 17:22 #17258884
Hallo,
Ik heb een astra coupe 2.2.
Nu heb ik het idee dat ik mijn tank niet volledig kan vullen.
Ik heb keer zonder benzine gestaan toen ging er 40 liter in. ( benzine meter werkte niet goed uur nadat ik de auto gekocht had)
Maar in de boeken staat dat er een 50 liter tank onder hangt.
Nu heb ik gister 500 km gereden op 1 tank en stond hij op het laatste streepje voor het rode.
nu ging er ook maar 33 liter in.
Toen ik de tankdop los draaide hoorde je hem lucht opzuigen en ik hoorde een “bonk”.
Kan het zijn dat mijn tank vacuum trek ?Ik hoop dat het verhaal beetje duidelijk is en dat iemand me hierbij kan helpen.
alvast bedankt28 juni 2013 om 17:41 #18155826een vriend van me had dezelfde problemen met zijn 2.2 coupé, laatst begon zijn brandstoffilter te lekken die heb ik voor hem vervangen, nu lijkt hij het weer goed te doen. zou die eens vervangen, makkelijk zelf te doen voor 12 euri
28 juni 2013 om 17:43 #18155827oke en dat kwam door het bezinefilter ?
Dat heeft toch niks met de inhoud te maken hoeveel erin kan ?
Ik bedoel ook als de tank misschien beschadigd is.
Filters zijn afgelopen jaar allemaal vervangen.28 juni 2013 om 19:25 #18155828Ik weet dat de eerste serie Astra-G en Zafira weleens problemen hadden met de tank deze bleek te klein te zijn!
Het is een kunststof tank en kan dus wel tegen wat vervorming!
Ik zou het zoeken in een te kleine tank.
Het probleem van het lucht ontsnappen bij het losdraaien van de tankdop heb ik ook gehad met mijn 2.2.
Ik had hem ergens gekocht waar hij al vrij lang stond en ik heb het vermoeden dat het actief koolstoffilter helemaal volzat en de brandstofdampen dus niet weg konden uit de tank na een paar keer tanken is het probleem vanzelf opgelost en heb ik er geen last meer van gehad.28 juni 2013 om 19:30 #18155829oke hoe kan ik erachter komen dat er een te kleine tank onder hangt ?
Is dat te achter halen of ?
Met het ontsnappen van de lucht was gister wel extreem het is me eerder nooit opgevallen en heb ongeveer 10 000 km met de auto gereden.
Kan de beluchting verstopt zitten ?28 juni 2013 om 20:11 #18155830de enige manier om erachter te komen is de tank helemaal leeg rijden!
Jerrycan met 5 liter in de kofferbak en rijden maar.
Ik heb mijn eigen auto ook weleens leeg gereden ik had toen nog een rijbereik van 40 km en er ging iets van 45 liter in meen ik.
Dus ook een iets te kleine tank.
De beluchting kan verstopt zitten maar het kan ook in de tankventilatie zitten.
Tankventilatieklep zit aan het luchtfilterhuis gemonteerd je kan proberen de leiding die van onderaf komt los te maken en de aansluiting aan de klep af te stoppen en het zo te proberen.
28 juni 2013 om 20:40 #18155831Kan ook vacuüm zuigen. Wil je weten of het hier aan ligt? Boor een gaatje in je benzinedop zodat de lucht weg kan, zo kan hij dus ook niet vacuüm trekken!
28 juni 2013 om 21:34 #18155832Te kleine tank is echt onzin gaatje boren hoeft ook niet.
Trek het rubber bij de benzinevulopening los en maak het hier rondom eens schoon.
Hier vind je je tank ontluchting. Mocht dit het niet zijn controleer de ontluchtingsklap onder je motorkap.
Dit is een electronische klep.29 juni 2013 om 06:34 #18155833Als je tank een “bonk” geeft als je de dop eraf draai lijkt het mij op vaccum trekken.
Maar dan moet je dit naar mijn idee ook op een gegeven moment merken tijdens het rijden.
Dan stottert en sputtert de motor omdat ie niet genoeg brandstof krijgt.Even voor mijn beleving; waar vind ik die ontluchtingsklep dan :?: en zit hier ook een sensor in :?:
Ik kreeg een foutcode die hier iets mee te maken had. Scheen echter niet relevant te zijn omdat ik LPG rijdt.29 juni 2013 om 06:56 #18155834Zit bij de astra G bovenop je luchtfilter geschoven. Een kant is vacuum slang andere kant gaat naar een benzine leiding.
29 juni 2013 om 22:14 #18155835Is wel relevant, ook op LPG, de Benzinepomp draait Continu, ook op LPG..
De klepje hangt aan de Luchtfilterbak, Zwart klepje met 2 vacuumslagen eraan, en een stekkertje, en doet tikken op bepaalde momenten bij opgewarmde motor
1 juli 2013 om 12:16 #18155836@wim-v6 wrote:
Is wel relevant, ook op LPG, de Benzinepomp draait Continu, ook op LPG..
De klepje hangt aan de Luchtfilterbak, Zwart klepje met 2 vacuumslagen eraan, en een stekkertje, en doet tikken op bepaalde momenten bij opgewarmde motor
Tnx, ga ff snuffelen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.