probleem met bougies en lpg?

Forumindex Forums Modellen Astra probleem met bougies en lpg?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268828
    ruttiman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 October 2012

      Hallo,

      Ik zal mezelf eerst even voorstellen, mijn naam is rutger, 40 jaar en rijdt al een aantal jaren een opel astra g 1.6 16v op LPG
      Het afgelopen jaar heb ik tot 2 keer toe (cylinder 3 en 4) een bougie gehad die uit z’n schroefdraad is geraakt. De schroefdraad was beschadigd en mbv een helicoil is er n nieuwe bougie ingezet. De garagehouder suggereerde dat het kon komen door het rijden op LPG.

      Vragen:Is dit een bekend probleem en kan ik verwachten dat Cylinder 1 en 2 binnenkort ook aan de beurt zijn? Is preventief een helicoil plaatsen dan een optie? Hoe risicovol is het losraken van een bougie tijdens het rijden?

      Mijn astra g heeft de Z16XE motor, heeft 135.000 gelopen (bij 40.000 is er een lpg installatie ingekomen) en netjes zn beurten gehad. Rijdt verder altijd prima. Belangrijkste km zijn 5 maal p/wk 160 km snelweg (130 per uur, max 4000 toeren).

      Weet iemand meer over deze problemen, dank alvast :thumb

      #18259130
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Nog nooit meegemaakt,,bij benzine en LPG niet.

        Vreemd verhaal

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18259131
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          m,n huidige auto heeft al 300.000 km gelopen op lpg

          nog niets aan de hand gehad met de bougie,s
          heb er ook nog nooit van gehoord

          zal wel iets anders gebeurt zijn waardoor het schroefdraad beschadigt is……..

          #18259132
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Zal inderdaad ooit wel beschadigd geraakt door niet goed monteren van de bougies.

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            #18259133
            ruttiman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 October 2012

              ok, dank voor jullie reacties. :thumbup
              Ik vond het ook al een vreemd verhaal..
              Als ik er nieuws over heb zal ik het hier posten.

              #18259134
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Denk eerder door te vast draaien van bougies. Dat de draad beschadigd is.

                #18259129
                b07
                  Lid sinds:
                  24 February 2009

                  er zijn inderdaad een hoop onwetende mensen die de bougie’s veel te vast draaien, ik heb bij mensen kapotte motoren gezien omdat er kapot schroefdraad in de cilinder was gevallen en, zelfs gescheurde koppen door bougies die te vast waren gedraaid of, bougie’s die afbraken met losdraaien omdat ze te vast zaten.

                  ik heb geen Opel meer maar ik draai me bougie’s met 25 nm vast ,dat word aangeraden door de fabrikant .

                  dacht dat het voor een Astra 28 nm was?

                  #18259135
                  miral astra
                    Lid sinds:
                    9 June 2010

                    goeie dag,

                    mijn astra heeft 350.000 km gelopen, en ik vervang mij boegies 2x per jaar. nog nooit problemen gehad.
                    zelfs niet met de astra’s die ik al door mijn vingers heb gehad, zowel op benzine als op lpg.
                    de reactie’s hierboven geeft al genoeg aan, te vast gedraaide bougies.

                    #18259136
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Ik draai ze vast met een bougiesleutel, handvast, niet met een ratel, maar met zon zwenk sleutel of hoe je het ook mag noemen.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.