Probleem met benzinemeter

Forumindex Forums Modellen Corsa Probleem met benzinemeter

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247753
    @Che
      Lid sinds:
      24 August 2012

      Sinds kort werkt de benzinemeter van mijn Corsa D (bouwjaar 2011), volgens mij, niet zoals het hoort. Na 84km (na 5,2 l benzineverbruik) staat de wijzer van de benzinemeter al op 3/4 (de benzinetank zou al voor 1/4 leeg zijn), na 224 km op de helft. Vanaf de helft begint de wijzer van de benzinemeter veel langzamer te dalen dan tijdens de eerste helft. Met de tweede helft (van de inhoud van de benzinetank) kan ik ruim 320 km afleggen voordat de waarschuwing dat ik direct moet tanken verschijnt. De BC geeft een gemiddeld verbruik aan van 7,6 l/100 km. Is dit normaal?

      #18007698
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Zolang je er niet mee komt stil te staan zou ik me er niet heel druk om maken.

        bij mijn Vectra moet ik er moeite voor doen om 100km te halen met het eerste en het 2e streepje, bij de overige streepjes kan ik zowat volgas om dat te halen, gaat ook niet geheel egaal naar beneden..

        maar is ie tegen het rood aan staat gaat er netjes 53liter in, ligt ie vrijwel op de naald en knippert mijn benzine lampje dan kan ik zo’n 55 a 57liter tanken..

        Willem

        #18007699
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Wat Wim zegt. Maak je er niet te druk om.
          De sensor in de benzinetank is niet altijd even netjes linear. Komt bij elke auto voor, bij de ene wat meer als de andere.
          Zolang je geen rare verbruikscijfers hebt, is er niks aan de hand. (altijd even checken door de hoeveelheid gereden kilometers te delen door de getankte liters)

          #18007700
          BlackDevil
            Lid sinds:
            4 January 2009

            Het is normaal dat het benzineniveau bij een volle tank in het begin sneller lijkt te dalen. Bij een volledig volle tank is het benzineniveau normaliter hoger dan de bovenste positie van de vlotter. Als je vlotter een vermindering begint aan te geven is dus al een gedeelte verbruikt.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.