Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Probleem met automatische versnellingsbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 december 2011 om 17:31 #17244464
Hallo forum,
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met de automaat van mijn Vectra C 1.9 CDTI.
Als ik weg wil rijden in Drive wacht de bak een (of twee) seconde(n) en schakelt dan met een vrij harde klap in :thumbdown .
Dit gebeurt niet als hij warm is en ook niet in Reverse.
Op het dashboard brand ook een waarschuwingslampje van een auto met een steeksleutel symbool. Dit lampje gaat uit als de motor loopt.
Wie weet wat het probleem kan zijn ? :wtfIk heb bijna 2 ton op de teller staan en de bak olie is nog nooit vervangen. Volgens het onderhouds boekje hoeft dit ook nooit, maar op internet lees je ook andere meningen.
Wie weet hoe vaak de bak olie vervangen moet worden ? :wtfGraag jullie reacties, ik ben er niet zo gerust op dat dit goed blijft gaan.
Alvast bedankt !Peter
23 december 2011 om 17:41 #17962682staat vaker in boekjes.
persoonlijk vind ik dat het geen kwaad kan dat elke 100.000 km te doenververs het maar eens, dat wil weleens helpen.
23 december 2011 om 18:28 #17962681OK, zal ik doen.
Je bent niet bekend met de problemen ?
Iemand anders ? :wtf30 januari 2012 om 19:58 #17962684Hallo forum.
Hierbij een update van mijn onderzoeken naar de automaat problemen.
Het vertraagd inschakelen met een schok wordt veroorzaakt door een lekkende koppeling in de bak. De hydraulische pomp moet langer en meer druk opbouwen waarna hij opeens met een schok inschakelt. Dit gebeurd ook bij terugschakelen van 5 naar 4. Deze koppeling is namelijk voor versnelling 1 t/m 4, versnelling 5 en 6 hebben een eigen koppeling.
Mijn garage brengt de Vectra naar een automaat specialist, die de bak vervangt door een revisiebak. Gaat wel zo’n 3000 euries kosten …
Het resultaat meld ik hier nog wel als hij klaar is.30 januari 2012 om 20:51 #17962683Bakolie elke 40 dkm vervangen,en voor de radiateur is een wijziging doorgevoerd.Er zijn types die inwendig lekken,dus koelwater wordt in de automaat bak geperst als deze op druk komt.Let daar wel op dat er de goeie radiateur voor zit.Is dat niet zo dan deze vervangen!!
Gr. Gts32v6
31 januari 2012 om 05:26 #17962685En hoe weet je dat je de goede radiateur hebt???
31 januari 2012 om 08:11 #17962686Zit een typeplaatje(bwjr) op,radiateur moet jonger zijn dan de vec,probleem bekent bij de c1.
Gr. Gts32v6
31 januari 2012 om 08:27 #17962687Ik heb volgens mij nog de originele radiateur, op de radiateur staat hetzelfde bouwjaar.
Stel dat ik een imitatie radiateur monteer zijn deze dan ook gemodificeerd?
31 januari 2012 om 08:57 #17962688Zou ik niet doen als ik jouw was,zit meestal een valeo radiateur in af fabriek.
Gr. Gts32v6
31 januari 2012 om 17:46 #17962689Dure revisie, is dan toch zeker wel met montage en alles erbij?
Revisie van mijn automaat kostte 1600 euro (vectra b v6), zonder montage etc..31 januari 2012 om 20:58 #17962690Ja, is voor volledige revisie. 2000 voor de bak, 500 arbeid en dan nog btw.
Nieuwe olie zit er dan natuurlijk ook bij.
Krijg dan wel 100.000 km garantie. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.