Forumindex › Forums › Modellen › Omega › probleem met automaatbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2009 om 15:22 #17211352
Hallo opel liefhebbers
Ik ben net terug met de mv6 uit Spanje ,daar had ik het volgende probleempje ,soms slipt de bak met optrekken het gebeurd nooit in de eerste en laaste versnelling.Als het probleem zich voordoen zet ik de bak handmatig in de 3 of ik zet hem in de sport stand,en dan is het weer goed.De auto geeft geen storings melding bokt niet en schakeld zeer mooi ,maar soms pakt hij hem niet.Vandaag bij de dealer hebben ze de remband gesteld in er nieuwe olie ingedaan ,maar het heeft niet geholpen
Wie kent het probleem
En zou ik de bak {ar35} kunnen omwisselen voor een {ar25 van een 2.5 v6}want die heb ik nog liggen
gr berry12 augustus 2009 om 17:07 #17510562Zowiezo wel olie / druk gerelateerd dan lijkt me zo. Want volgens mij zijn eerste en laatste versnelling een zgn ‘lock up’ versnelling wat wil zeggen dat er directe aandrijving plaats vind, geen frictie (slip) mogelijk dus in de versnellingen. De laatste versnelling is zowiezo een lock up.
Wellicht een sensor of een bepaalde terugslag klep IN de bak.
Heb daar nl. wel is wat eerder over gehoord / gelezen (al dan niet op dit Forum, maar weet dat niet zeker meer.. ) Wellicht bied zoek functie evt. uitkomst.12 augustus 2009 om 17:29 #17510563ooit heb ik het probleem ook gehad met de automaat die ik had
deze was erg heet geworden olie op de een of andere manier
verbrand ging toen ook raar doen zoals onder het rijden plots
los laten en dan weer pakken ben daar door ooit stevig in een slip geraakt
ben dan ook erg benieuwd of er hier een former is die uitleg heeft op
jouw verhaal rij op dit moment 5 bak maar ben ook een echte
liefhebber vam automaat rijden.vgr tonsr.19 augustus 2009 om 04:38 #17510564ik heb het in de tweede versnelling, soms geef ik dan sportief gas (vanuit stilstand) om vervolgen gedoseer gas te minderen, dan blijfttie hangen in zijn twee, ook ik moet dan handmatig schakelen naar drie…….nieuwe olie helpt dus niet begrijp ik.:(
19 augustus 2009 om 06:24 #17510565Nee, nieuwe olie helpt niet bij mij zit er nieuwe olie en een filter in
De rembanden zijn gesteld en hij is uitgelezen,zaten ook geen fouten in.
Het valt mij ook op dat het bijna niet gebeurd op de snelweg bijna enkel bij stadsverkeer.
Maar heeft iemand wel eens een ar 35 vervangen door een ar 25
gr berry19 augustus 2009 om 14:59 #17510566kijk eens naar de sensor van de uitgaande as deze meet het aantal omwentelingen van de as t.o. de ingaande as.
13 september 2009 om 18:20 #17510567Een AR35 heb een andere stekker dan de AR25
Bel ff met ATS Den Haag.Die weten wel hoe en wat
070-3991494
18 september 2009 om 12:22 #17510568Hoe kan ik het olienivo van de automaat trouwen controleren -waar zit de pijlstok?
18 september 2009 om 15:42 #17510569zit geen pijlstok op!
aan de zijkant passagierszijde zit een bout (vulopening)
auto starten tijdens het draaien de bout eruit draaien en kijken of het nivo gelijke hoogte heeft als de vulopening. is dit niet het geval dan bijvullen.18 september 2009 om 21:03 #17510570OK een bout? waar precies dan?:hmmz
18 september 2009 om 21:05 #17510571op de bak zelf aan de zijkant
19 september 2009 om 05:48 #17510572De AR25 is niet berekend op het vermogen van een 3.0 V6 dat zou ik dus niet doen :thumbup
19 september 2009 om 11:42 #17510573Daar heb je helemaal gelijk in maar een omega A 2.6 heeft 150pk en een ar25.
Een omega B 2.6 heeft 180 pk en ook een ar 25
Dat is 30pk meer met de zelfde bak .Heb hier 2 ar 25 bakken liggen het oude en nieuwe model en het enigste verschil wat ik zie is dat de keuzehendel bediening aan de andere kant zit.
De bak van mijn mv6 is niet goed ,nu kan ik een andere kopen maar je weet nooit wat je koopt ,heb hier een ar25 liggen van mijn ex auto en die schakelt perfect.
Vandaar de vraag of het mogelijk is om ze om te wisselengr berry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.