probleem met automaatbak

Forumindex Forums Modellen Omega probleem met automaatbak

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211352
    xr1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2006

      Hallo opel liefhebbers
      Ik ben net terug met de mv6 uit Spanje ,daar had ik het volgende probleempje ,soms slipt de bak met optrekken het gebeurd nooit in de eerste en laaste versnelling.Als het probleem zich voordoen zet ik de bak handmatig in de 3 of ik zet hem in de sport stand,en dan is het weer goed.De auto geeft geen storings melding bokt niet en schakeld zeer mooi ,maar soms pakt hij hem niet.Vandaag bij de dealer hebben ze de remband gesteld in er nieuwe olie ingedaan ,maar het heeft niet geholpen
      Wie kent het probleem
      En zou ik de bak {ar35} kunnen omwisselen voor een {ar25 van een 2.5 v6}want die heb ik nog liggen
      gr berry

      #17510562
      Jerremy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 October 2004

        Zowiezo wel olie / druk gerelateerd dan lijkt me zo. Want volgens mij zijn eerste en laatste versnelling een zgn ‘lock up’ versnelling wat wil zeggen dat er directe aandrijving plaats vind, geen frictie (slip) mogelijk dus in de versnellingen. De laatste versnelling is zowiezo een lock up.

        Wellicht een sensor of een bepaalde terugslag klep IN de bak.
        Heb daar nl. wel is wat eerder over gehoord / gelezen (al dan niet op dit Forum, maar weet dat niet zeker meer.. ) Wellicht bied zoek functie evt. uitkomst.

        #17510563
        TonSR
          Lid sinds:
          29 October 2007

          ooit heb ik het probleem ook gehad met de automaat die ik had
          deze was erg heet geworden olie op de een of andere manier
          verbrand ging toen ook raar doen zoals onder het rijden plots
          los laten en dan weer pakken ben daar door ooit stevig in een slip geraakt
          ben dan ook erg benieuwd of er hier een former is die uitleg heeft op
          jouw verhaal rij op dit moment 5 bak maar ben ook een echte
          liefhebber vam automaat rijden.vgr tonsr.

          #17510564
          omega20000
            Lid sinds:
            4 April 2006

            ik heb het in de tweede versnelling, soms geef ik dan sportief gas (vanuit stilstand) om vervolgen gedoseer gas te minderen, dan blijfttie hangen in zijn twee, ook ik moet dan handmatig schakelen naar drie…….nieuwe olie helpt dus niet begrijp ik.:(

            #17510565
            xr1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2006

              Nee, nieuwe olie helpt niet bij mij zit er nieuwe olie en een filter in
              De rembanden zijn gesteld en hij is uitgelezen,zaten ook geen fouten in.
              Het valt mij ook op dat het bijna niet gebeurd op de snelweg bijna enkel bij stadsverkeer.
              Maar heeft iemand wel eens een ar 35 vervangen door een ar 25
              gr berry

              #17510566
              RAL
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 September 2008

                kijk eens naar de sensor van de uitgaande as deze meet het aantal omwentelingen van de as t.o. de ingaande as.

                #17510567
                Ronnie_B
                  Lid sinds:
                  25 December 2005

                  Een AR35 heb een andere stekker dan de AR25

                  Bel ff met ATS Den Haag.Die weten wel hoe en wat

                  070-3991494

                  #17510568
                  Jeroenini
                    Lid sinds:
                    12 May 2009

                    Hoe kan ik het olienivo van de automaat trouwen controleren -waar zit de pijlstok?

                    #17510569
                    RAL
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 September 2008

                      zit geen pijlstok op!
                      aan de zijkant passagierszijde zit een bout (vulopening)
                      auto starten tijdens het draaien de bout eruit draaien en kijken of het nivo gelijke hoogte heeft als de vulopening. is dit niet het geval dan bijvullen.

                      #17510570
                      Jeroenini
                        Lid sinds:
                        12 May 2009

                        OK een bout? waar precies dan?:hmmz

                        #17510571
                        RonaldH
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          op de bak zelf aan de zijkant

                          #17510572
                          Sjors-V6
                            Lid sinds:
                            7 March 2008

                            De AR25 is niet berekend op het vermogen van een 3.0 V6 dat zou ik dus niet doen :thumbup

                            #17510573
                            xr1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 January 2006

                              Daar heb je helemaal gelijk in maar een omega A 2.6 heeft 150pk en een ar25.
                              Een omega B 2.6 heeft 180 pk en ook een ar 25
                              Dat is 30pk meer met de zelfde bak .Heb hier 2 ar 25 bakken liggen het oude en nieuwe model en het enigste verschil wat ik zie is dat de keuzehendel bediening aan de andere kant zit.
                              De bak van mijn mv6 is niet goed ,nu kan ik een andere kopen maar je weet nooit wat je koopt ,heb hier een ar25 liggen van mijn ex auto en die schakelt perfect.
                              Vandaar de vraag of het mogelijk is om ze om te wisselen

                              gr berry

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.