Probleem met auto radio Corsa ’97

Forumindex Forums Modellen Corsa Probleem met auto radio Corsa ’97

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Larsdk91

Hallo iedereen,

Ik heb sinds vandaag een Corsa gekocht van het bouwjaar 1997. De auto is prima in orde alleen zat er geen radio in, de bedrading is wel aanwezig.

Ik heb een autoradio gekocht van het merk Sony en deze aangekoppeld en geplaatst en ik hoopte dat hij het zou doen maar dat zou natuurlijk veel te makkelijk zijn geweest…

De auto radio doet het af en toe als ik het contact om draai en na 10 seconden tot een minuut valt hij weer uit en doet hij niks meer. Ik heb de zekeringen vervangen van de radio maar nog steeds niks.

Ik heb verder proberen te kijken en ik ben er achter gekomen dat als ik het contact om draai tot het punt dat de auto bijna start, dat de radio tot mijn verbazing dan wel aan gaat. Maar zodra ik de sleutel los laat, terug draai of de auto start valt hij weer uit en doet hij niks meer.

Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen ? Ik zou dit heel graag op willen lossen.

Mvg Lrs

Larsdk91

Iemand..?

gose91
        Deelnemer

Als je de sleutel op stand 1 of 2 zet, gaat de radio aan omdat deze stroom krijgt van de geschakelde plus. Je zou eigenlijk op de stekkers van de auto moeten meten of er 12v staat tussen de kleuren rood en bruin en zwart en bruin. Als de spanning er bij de combi rood en bruin er niet op staat, krijgt de radio geen stroom uit de accu. Als er geen stroom op zwart-bruin staat, krijgt se radio geen stroom vanuit het contactslot. Als alles klopt is je radio gewoon niet goed meer helaas

johanhummer9
          Deelnemer

klinkt alsof er iets mis is met je contactslot.

Larsdk91

Bedankt voor de reacties.

Het blijkt inderdaad een probleem te zijn met het contactslot.
              Ik heb dit nu opgelost met wat trekbandjes en nu doet hij het gewoon goed.

Alleen mijn zendervoorkeur is elke keer gereset als het contact uit is geweest.
              Dit heeft geloof ik met de rode en gele draad te maken. (?)

Weet iemand wat een nieuw contactslot kost voor een Corsa B ?

Opeltje17
              Deelnemer

Klopt idd rode en gele draad even omdraaien (constante/geschakelde voeding)

Byjugo
                Deelnemer

@Larsdk91 wrote:

Bedankt voor de reacties.

Het blijkt inderdaad een probleem te zijn met het contactslot.
                  Ik heb dit nu opgelost met wat trekbandjes en nu doet hij het gewoon goed.

Alleen mijn zendervoorkeur is elke keer gereset als het contact uit is geweest.
                  Dit heeft geloof ik met de rode en gele draad te maken. (?)

Weet iemand wat een nieuw contactslot kost voor een Corsa B ?

3 tientjes
                  [url]
                  http://www.fsrs-opelwebshop.nl/contactslot-opel-astra-f-astra-g-corsa-b-corsa-c.html” onclick=”window.open(this.href);return false;[/url]

Probleem is dan alleen dat je een andere sleutel hebt voor je deur en je contactslot.
                  Als je de sleutel hetzelfde wil houden moet je naar de dealer en dan kan het toch een redelijk kostbare grap worden.
                  Het scheelt wel als je het sleutelnummer ergens uit de papieren kan halen.

corsa14slow
                  Deelnemer

op de sloop koste een sloten set €40,- als je geen start blokkering hebt is het plug&play.

edit: ik zie dat je een Corsa B hebt uit ’97, die hebben als het goed is startblokkering. dan moet je ff het chipje uit jou sleutel overzetten in de nieuwe sleutel.

wim-v6
                    Deelnemer

Sleutel cilinder contactslot is eenvoudig over te zetten, even als codelezer startblokkeerring

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

sjoerdie
                      Deelnemer

Waarom contactslot???

Beetje een raar advies, slot zelf heeft niks met elektronica te maken

Je moet het contact blokje eens nakijken.

Dat is het zwarte blokje achter op je contactslot.

Daarop zit een stekker geklikt, die eraf halen.
                        Dan 2 kleine borg schroefjes eruit draaien, en.dan kan het blokje los

Deze kun.je los nieuw kopen

wim-v6
                        Deelnemer

Kan heel goed bijde zijn.

Ook de menemer van het slot geeft wel eens problemen inderdaad.

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.