Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Probleem met achterlicht en stadslicht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2011 om 17:02 #17231386
Hallo,
Heb een probleem met mn Manta-a uit ’73:
Reed dinsdag avond naar huis en zag ineens mijn dashboardverlichting uitvallen. Nadat dit was gebeurd viel het me op dat mensen achter me aan het seinen waren. Met het vermoede dat mijn achterlichten het niet meer deden ben ik gestopt en concludeerde dat de achterlichten het idd niet meer deden. Andere zaken als alarmlichten, stadslicht en kofferbakverlichting deden het ook niet meer. Alles wees naar een zekering dat was doorgebrand.
Vandaag is de zekering vervangen, maar mijn achterlichten, stadslicht en dashboardverlichting werken nog steeds niet..alle andere zekeringen zijn verder wel in orde en alle functies van mijn dashboard doen het verder wel..
Wat kan het zijn dat mijn achterlichten en stadslicht het niet meer doen? dimlicht doet het overgens wel! Zal de schakelaar gesneuveld zijn? Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Gegroet,
Steve
20 januari 2011 om 17:05 #17801810werken je stadslichten voor wel nog?
Meet ook eens of je 12V op je achterlichten krijgt.
En of de contacten van de zekering (en de houderpennen) wel goed schoon zijn20 januari 2011 om 19:57 #17801811Waarschijnlijk de schakelaar, ik heb dat ook een keer gehad namelijk. alleen de knipperlichten deden het nog.
Is makkelijk te vervangen :)Hoop opel modellen hebben dezelfde schakelaar gehad trouwens :)
20 januari 2011 om 19:59 #17801812nee, stadslichten werken niet..heb een 2 standen schakelaar die je uit moet trekken..bij de eerste stand gaan de stadslicht en achterlampen branden..maar doen het beide niet..trek je de schakelaar uit naar de 2e stand dan gaan de voorlampen wel branden, maar blijven de achterlichten uit..
Ik zal de contactpunten idd eens ff meten..bij de zekering zit t wel goed volgens mij, maar zal ik ook eens even meten..Ik laat het nog wel even weten, bedankt :thumbup
20 januari 2011 om 20:17 #17801813Klinkt idd als schakelaar.
Welke van de A gelijk zijn weet ik niet.
Weet dat bij de B, die van de E kadett en corsa A ook passen.24 januari 2011 om 10:23 #17801814Bedankt voor de reacties :) ik ben nu bezig met zoeken naar een schakelaar en zal deze eens even vervangen..Mocht iemand per ongeluk nog één hebben liggen ergens, dan hoor ik dat graag :angel
Gegroet, steve
24 januari 2011 om 10:50 #17801815Ik heb er nog een liggen volgens mij, moet ik wel even zoeken.
Ik woon wel een beetje ver weg voor je vrees ik…
Maar laat maar weten als ik moet zoeken :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.